Konkretnie największe powody do świętowania mają inżynierowie Ferrari. Ich silnik 3.9 biturbo V8 z modeli 488 GTB i 488 Spider wygrał w głównej kategorii „Międzynarodowy Silnika Roku", i to po raz drugi z rzędu. Ta sztuka w 18 letniej historii konkursu udała się jeszcze tylko trzem producentom: BMW (V10 w 2005-2006 i 3.0 twin-turbo w 2007-2008), Volkswagenowi (1.4 TSI turbo i kompresor w 2009-2010) oraz Fordowi (1.0 EcoBoost w 2012-2014).
Doceniono również drugą konstrukcję Ferrari – większy silnik 6.3 V12 z modelu F12. Wyróżnienia otrzymały ponadto: Honda, Tesla, Porsche, Audi, BMW, Peugeot/Citroen i Ford. Lista zwycięskich silników z podziałem na kategorie znajduje się w galerii.
Galeria zdjęć
1. BMW :1.5 R3 w ukadzie hyrbdyowym (i8) 2. BMW: 1.5 R3 turbo (BMW serii 1, serii 2, seri 3, X1, Mini Cooper, Clubman Cooper, Clubman One, Countryman) 3. Grupa Volkswagen: 1.8 TFSI (Volkswagen Jetta, Polo GTI, Beetle, Passat, Golf, Audi A3)
1. Ferrari: 3.9-litre biturbo V8 (488 GTB/Spider) 2. Porsche: 3.0 B6 turbo (911 Carrera, 911 Carrera 4, 911 Carrera S, 911 Carrera 4S, Carrera GTS) 3. BMW: 1.5 R3 w układzie hybrydowym (i8)
1. Audi: 2.5 TFSI (RS3, TT RS) 2. Porsche: 2.5 turbo (718 Boxster S, 718 Cayman S) 3. Ford: 2.3 turbo (Focus RS)
1. Porsche: 3.0 B6 turbo (911 Carrera, 911 Carrera 4, 911 Carrera S, 911 Carrera 4S, Carrera GTS) 2. BMW M: 3.0 R6 twin-turbo (M3, M4) 3. Alfa Romeo: 2.9 V6 twin-turbo (Giulia Quadrifoglio)
1. Ferrari: 3.9-litre biturbo V8 (488 GTB/Spider) 2. Porsche: 4.0 boxer (911 GT3, GT3 RS, 911 R) 3. Mercedes-AMG: 4.0 biturbo V8 (Mercedes-AMG GT, GT S, Mercedes C63 AMG, C63 S AMG, E63 AMG, E63 S AMG, Mercedes G550)
1. Ferrari: 6.3 V12 (F12, F12 tdf) 2. Audi: 5.2 V10 (Audi R8, Lamborghini Huracan) 3. Lamborghini: 6.5 V12 (Aventador)
1. Ferrari: 3.9 biturbo V8 (488 GTB/Spider) 2. Mercedes-AMG: 4.0 biturbo V8 (Mercedes-AMG GT, GT S, Mercedes-Benz C63 AMG, C63 S AMG, E63 AMG, E63 S AMG, Mercedes-Benz G550) 3. Porsche: 4.0 boxer (911 GT3, GT3 RS, 911 R)
1. Tesla (Model S, Model X) 2. BMW (i3) 3. General Motors (Chevrolet Bolt)
1. PSA Peugeot Citroen: 1.2 R3 turbo(Peugeot 208, 308, 2008, 3008, 5008, Citroen C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso / Grand Picasso, DS3, DS4) 2. BMW: 1.2 R3 turbo (Mini One) 3. Volkswagen: 1.4 TFSI ACT (Volkswagen Golf, Polo, Tiguan, Audi A3, Q2, Seat Leon)
1. Honda: 3.5 V6 w układzie hybrydowym (Honda/Acura NSX) 2. Mercedes-Benz: 2.0 diesel (Klasa E) 3. Alfa Romeo: 2.9 V6 twin-turbo (Giulia Quadrifoglio)
1. Ford: 999 cm3 R3 turbo (Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, Mondeo, EcoSport) 2. Volkswagen: 999 cm3 R3 turbo (Audi A1, Q2, Seat Ateca, Leon, Ibiza, Volkswagen Golf, Up, Polo) 3. BMW: 647cm3 R2 - range extedner w hybrydzie (i3)
1. Tesla: napęd elektryczny (Model S, Model X) 2. BMW: 1.5 R3 w ukłądzie hybrydowym (i8) 3. General Motors: napęd elektryczny (Chevrolet Bolt)
1. Porsche: 2.0 turbo (718 Boxster, 718 Cayman) 2. Mercedes-AMG: 2.0 turbo (A45 AMG, CLA45 AMG, GLA45 AMG) 3. Grupa Volkswagen: 2.0 TFSI (Audi TT, TT S, S1, S3, A4, A5, A6, Q2, Q3, Q5, Seat Leon Cupra, Skoda Octavia vRS, Superb, Volkswagen Golf GTi, GTi Clubsport, Golf R, Jetta, Passat, CC, Beetle, Scirocco, Scirocco R, Tiguan)