BMW właśnie zmodernizowało drugą generację serii 4. I poszło po całości, bo restylizację przeszły praktycznie wszystkie wersje — i Coupe, i Cabrio, i odmiany "słabsze", i najmocniejsze M. Na razie lifting nie objął jedynie wariantu Gran Coupe, ale to tylko kwestia czasu.
To co się w takim razie zmieniło? I jak bardzo? Dla porządku zacznijmy od karoserii.
Przeczytaj także: Nowe Porsche Macan. Firma ryzykuje w Europie, ale żadne inne rozwiązanie nie wchodzi w grę
BMW serii 4 i M4 po modernizacji: zmiany nadwozia, wymiary, bagażnik
Wbrew pozorom nie doszło tu do takiej zmiany, jak w zmodernizowanym w 2022 r. bardzo zbliżonym technicznie BMW serii 3, w którym wyraźnie zmodyfikowano reflektory. Odświeżone BMW serii 4 ma te same klosze co wcześniej, zmieniono jedynie układ elementów świetlnych. Z kolei z tyłu za dopłatą mogą się znaleźć światła laserowe.
Przeczytaj także: Te auta mają zaburzone proporcje. Lepiej ich nie zobaczyć na własne oczy
W zrestylizowanym BMW serii 4 zmodyfikowano również wykończenie grilla, a w gamie lakierów pojawiły się dwa nowe kolory: zielony Cape York Green i czerwony Fire Red. Oferta "czwórki" wzbogaciła się również o nowe obręcze kół.
Bazowa wersja zmodernizowanego BMW serii 4 Coupe ma 440-litrowy bagażnik oraz 476,8 cm długości, 185,2 cm szerokości i 138,3 cm wysokości. Wersja Cabrio jest wyższa o milimetr, a jej bagażnik ma 385 l (niestety, producent nie podaje, czy przy złożonym czy rozłożonym dachu).
Współczynnik oporu powietrza Cx zmodernizowanego BMW serii 4 wynosi jedynie 0,25 (w przypadku wersji Coupe) i 0,27 dla Cabrio.
BMW serii 4 i M4 po modernizacji: rewolucja wewnątrz
Największe zmiany zaszły wewnątrz tego BMW. Większość deski rozdzielczej jest kompletnie nowa: od ekranu zestawu wskaźników i centralnego wyświetlacza przez kierownicę po środkową konsolę. Zmodernizowano również fotele, a multimediami steruje BMW Operating System w najnowszej wersji 8.5.
BMW serii 4 i M4 po modernizacji: moc i 0-100 km/h
Zmodernizowane BMW serii 4 Coupe i Cabrio będą dostępne z silnikami o mocy od 184 do 374 KM. Najmocniejsza z tych jednostek przyspiesza samochód od 0 do 100 km/h w 4,5 s. Doskonale, ale M4 może być szybsze nawet o całą sekundę.
Zmodyfikowane BMW M4 w bazowej wersji rozwija bowiem 480 KM, a maksymalne 550 Nm osiąga przy 2650 obr./min, co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w 4,2 s. Gamę uzupełnią jednak dwie odmiany M4 Competition, które mają ten sam maksymalny moment obrotowy (650 Nm przy 2750 obr./min), ale jedna rozwija 510 KM, a druga jest o 20 KM mocniejsza.
510-konna wersja przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s, zaś 530-konna — w 3,5 s (wszystkie dane przyspieszenia dla wersji Coupe). Co ciekawe, zmodernizowane BMW M4 Cabrio będzie początkowo dostępne jedynie z 530-konnym silnikiem.
BMW serii 4 i M4 po modernizacji: kiedy w Polsce?
Trzema największymi rynkami na świecie dla BMW serii 4 są Stany Zjednoczone, Niemcy i Chiny. Zmodernizowana odmiana tego modelu ma trafić do sprzedaży w marcu 2024 r.