- Samochodowe nowości, które pojawią się w 2021 roku, to w dużej części modele elektryczne i hybrydowe oraz miękkie hybrydy
- Wśród debiutantów nie zabraknie małych, popularnych aut, jak i wersji sportowych czy luksusowych limuzyn oraz modnych SUV-ów
- Zapowiadane auta to całkowicie nowe konstrukcje, jak i kolejne generacja znanych modeli oraz odmiany po modernizacji
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Trudno oprzeć się wrażeniu, że producenci samochodów w 2021 roku skoncentrują się przede wszystkim na samochodach elektrycznych. Mercedes wprowadzi trzy nowe modele – EQA, EQB i EQS, z kolei BMW - nowego SUV-a iX, a Audi - gran turismo e-tron GT i nowego SUV-a Q4 e-tron. Tańsze marki również stawiają na napędy elektryczne. SUV-y Dacia Spring i SsangYong E100 mogą stać się niskobudżetowymi samochodami elektrycznymi.
W dalszym ciągu rośnie rynek hybryd – zwłaszcza w klasie SUV-ów. W przypadku Toyoty z napędami tego typu dołączą do gamy Yaris Cross oraz Corolla Cross. Z kolei Alfa Romeo wprowadzi zapowiadany od długiego czasu model Tonale, który będzie występował m.in. jako hybryda typu plug-in.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPrzeczytaj też:
- Czytaj Auto Świat bez wychodzenia z domu i zyskaj dostęp do archiwum
- Kia Sorento 1.6 T-GDI HEV - jaki jest flagowy SUV marki?
- Volkswagen Arteon Shooting Brake – całkiem inny Variant
W 2021 roku pojawią się nie tylko zupełnie nowe samochody, lecz także kolejne generacje modeli, które już są na rynku, a poza tym nie zabraknie wersji poliftingowych. Do sprzedaży trafi Mercedes Klasy C piątej generacji, a także Opel Astra numer sześć (jeżeli weźmie się pod uwagę poprzednika Kadetta, to będzie to już dziesiąte wydanie kompaktowego Opla).
To jeszcze nie koniec kompaktowych nowości, bowiem na rynek trafi nowy Peugeot 308. Z kolei w klasie B zadebiutuje kolejna Skoda Fabia. W celu utrzymania jak najniższych poziomów emisji we flocie większość wymienionych samochodów jest przynajmniej częściowo zelektryfikowana.
Nowości 2021 – nie braknie sportowych wrażeń
Pomimo walki o jak najniższą emisję CO2 producenci nie mogli zaniedbać modeli sportowych. Co ważne, ich różnorodność jest tak duża, że w ofercie na 2021 rok będą samochody na każdą kieszeń i uwzględniające niemal każdy gust kierowców, którzy uwielbiają dynamiczną jazdę oraz sportową stylistykę.
O wzrost adrenaliny zadbają m.in.: nowe Audi RS3, BMW M5 CS, a także Ferrari Purosangue. Sportowego modelu doczeka się również nowa luksusowa limuzyna ze Stuttgartu – Mercedes-AMG S 63. Wśród nowości nie zabraknie także Porsche 911 GT3 oraz dwóch azjatyckich konstrukcji - będą to Hyundai i20 N oraz Toyota GR Hypercar.
W naszej galerii przedstawiamy najważniejsze modele, które pojawią się na rynku w 2021 roku (w kolejności alfabetycznej).
Galeria zdjęć
Alfa Romeo Tonale to SUV pozycjonowany poniżej modelu Stelvio. Samochód, który na razie poznaliśmy jako koncept, powstanie na takiej samej platformie, jak Jeep Renegade, a do napędu przewidziano m.in. hybrydę typu plug-in.
Nie jest to wprawdzie Aston Martin RapidE, ale koncept o nazwie Lagonda, który pokazuje, jak będzie wyglądał elektryczny Aston. Sportowy model pod maską mógłby mieć silnik o mocy nawet 1000 KM.
Aston Martin Valkyrie to hipersamochód, w którym do napędu wykorzystano 6,5-litrową jednostkę V12 generującą 1013 KM i 740 Nm. Pomimo bazowej ceny 3 mln euro wszystkie egzemplarze już zostały sprzedane.
Audi e-tron GT to czteromiejscowy, elektryczny samochód sportowy napędzany silnikiem o mocy 590 KM. Auto ma stały napęd na wszystkie koła, a jego cena ma być niższa niż 100 000 euro.
Audi RS 3 w dalszym ciągu będzie napędzane 5-cylindrowym silnikiem. Teraz będzie on generował 420 KM i 500 Nm, a to oznacza, że w porównaniu z poprzednikiem dodano 20 KM i 20 Nm. Ceny wystartują poniżej 60 tys. euro.
Audi Q4 e-tron to elektryczny SUV o mocy 306 KM. Akumulatory o pojemności 82 kWh wystarczą żeby przy pełnym napełnieniu ich pokonać maksymalnie 500 km. Cena poniżej 40 tys. euro.
Audi Q5 Sportback w porównaniu z Q5 w wersji SUV odróżnia się nie tylko obniżającą się ku tyłowi linią dachu, lecz także inaczej stylizowaną atrapą chłodnicy. Ceny mają zaczynać się od około 50 tys. euro.
BMW iX będzie flagowym, elektrycznym modelem marki z Bawarii. W topowej odmianie samochód powinien mieć zasięg do 600 km. Cena – około 100 tys. euro.
Cupra el-Born to elektryczny model, który jest odpowiednikiem Volkswagena ID.3. Jednak z racji produkcji przez Cuprę hiszpańskie auto prezentuje się bardziej sportowo niż model z Wolfsburga. Nie są jeszcze znane dane dotyczące parametrów silnika oraz osiągów.
Dacia Spring to SUV bazujący na chińskim Renault K-ZE. Do napdu wykorzystano elektryczny silnik o mocy 45 KM, a przy akumulatorze naładowanym w 100 proc. zasięg pojazdu wynosi 225 km. Cena pojazdu to około 18 tys. euro.
Genesis GV70 jest SUV-em, który może konkurować z BMW X3. Topowym sinikiem będzie prawdopodobnie 3-litrowe V6, takie jakie pracuje w większym modelu GV80. Można jednak spodziewać się, że w debiutującym GV70 będzie miał mniejszą moc niż 380 KM w GV80.
Honda Civic, która pojawi się w 2021 roku to już jedenasta generacja japońskiego kompaktu. Auto ma być oferowane jako stonowany stylistycznie sedan oraz jako hatchback. Wnętrze pojazdu jest minimalistyczne, a jednocześnie prezentuje się elegancko.
Nowy Hyundai i20 będzie dostępny jako wersja N z silnikiem generującym 204 KM i 275 Nm. W porównaniu z bazową odmianą samochód ma bardziej agresywną stylistykę nadwozia oraz sportowe akcenty we wnętrzu. Cena – około 24 tys. euro.
Ioniq 5 to SUV, który będzie pierwszym modelem submarki Hyundaia odpowiedzialnej za modele elektryczne. Auto bazuje na koncepcie 45.
Mercedes-AMG One dzięki zelektryfikowanemu silnikowi V6 ma moc 1000 KM. Produkcję pojazdu ograniczono do 275 sztuk, a jego cena to 2,75 mln euro!
Mercedes klasy C kolejnej generacji powstanie na platformie przystosowanej do wykorzystania napędów różnego rodzaju. Dzięki temu pod maską pojawią się nie tylko miękkie hybrydy, lecz także hybrydy typu plug-in. Do obsługi urządzeń pokładowych przewidziano oczywiście system MBUX z głosowym sterowaniem.
Mercedes EQA to elektryczny odpowiednik modelu GLA. Samochód będzie miał akumulatory o pojemności od 60 do 110 kWh, przy czym już przy najmniejszym z nich zasięg pojazdu wyniesie 400 km.
Mercedes EQB w najsłabszej wersji będzie miał elektryczny silnik o mocy 204 KM, a dzięki akumulatorowi o pojemności 60 kWh maksymalny zasięg pojazdu wyniesie 400 km. Cena – około 50 tys. euro.
Mercedes-Maybach Klasy S to najbardziej luksusowa odmiana topowej limuzyny ze Stuttgartu. Do napędu wykorzystane zostaną nie tylko zelektryfikowane silniki, lecz także jednostka V12. Z zewnątrz Maybach odróżnia się od pozostałych odmian klasy S innym grillem. Cena – około 160 tys. euro.
Mercedes SL nowej generacji będzie miał elektrycznie sterowany dach wykonany z tkaniny. Poza tym na pokładzie znajdą się tylne siedzenia.
Mercedes klasy T – w przyszłości Citan będzie pojazdem czysto użytkowym i będzie nazywać się klasą T. Planowana jest również wersja elektryczna.
Nissan Ariya to pierwszy model japońskiej marki z nową stylistykę nadwozia, która stanie się znakiem rozpoznawczym Nissana. Ariya to w pełni elektryczne coupe, które będzie miało zasięg 500 km. Cena – około 45 tys. euro.
Nissan Qashqai będzie miał silnik spalinowy, który, w zależności od obciążenia, będzie zasilał akumulator lub za pośrednictwem elektrycznej jednostki moment obrotowy będzie docierał do kół.
Opel Astra skonstruowany już pod przewodnictwem koncernu PSA będzie występował również w wersji całkowicie elektrycznej. Cena – około 23 tys. euro.
Seat Minimo to elektryczny pojazd, który może jechać 90 km/h, a jego zasięg powinien wynieść około 100 km. Może być wykorzystywany w carsharingu i będzie miał wymienne akumulatory.
Skoda Fabia kolejnej generacji może mieć cyfrowy kokpit. Jako bazowy silnik będzie stosowana 3-cylindrowa konstrukcja o pojemności 1.0. Mocniejsze jednostki napędowe będą zelektryfikowane. Cena – około 15 tys. euro.
Ssangyong E100 to SUV, który zostanie opracowany w oparciu o model Korando. Elektryczny silnik będzie miał prawdopodobnie 190 KM, a zasięg (wg cyklu NEDC) wyniesie 450 km.
Tesla Model Y to tak naprawdę podwyższona Tesla Model 3. W zależności od wybranego akumulatora zasięg wyniesie 370-480 km. Cena – od 55 tys. euro.
Toyota Corolla Cross to SUV o wielkości porównywalnej z modelem C-HR, ale ma mniej wyszukaną stylistykę i bardziej praktyczne nadwozie. W Tajlandii występuje z silnikiem spalinowym oraz jako hybryda.
Toyota GR Hypercar to jak na razie koncept, który ma silnik o mocy 1000 KM, a wersja szosowa ma osiągać setkę po 2,5 s. Cena – najprawdopodobniej 2,4 mln euro!
Toyota Yaris Cross pod względem stylistyki nadwozia nawiązuje do modelu RAV4. Auto dostępne jest wyłącznie jako hybryda o mocy 116 KM. Cena – około 20 tys. euro.
ID VW. Space Vizzion to zapowiedź pierwszego kombi z elektrycznej rodziny ID. Silnik ma mieć moc 340 KM, a zasięg powinien wynieść 590 km.