Czwarta generacja Priusa została już oficjalnie zaprezentowana podczas gali w Las Vegas, ale premiera targowa odbędzie się za kilka dni podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego IAA 2015 we Frankfurcie nad Menem. Jak zmieniła się ta najpopularniejsza na świecie hybryda?
Z całą pewnością krytykowany będzie design nadwozia, ale to już kwestia gustu. Nowa Toyota Prius jest już na świecie i zapewne, tak jak poprzednie generacje, szybko stanie się rynkowym hitem.
Auto powstało na nowej platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), ma nowy design nadwozia i nowe wnętrze. Konstruktorzy obniżyli środek ciężkości i zmodyfikowali tylne zawieszenie.
Nowy Prius otrzymał rozszerzony pakiet Toyota Safety Sense, oparty na współpracy kamery i radaru. Rozbudowana wersja zawiera aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control), który dostosowuje prędkość samochodu do prędkości poprzedzającego pojazdu, oraz układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-Collision System) rozszerzony o funkcję zapobiegania zderzeniom z pieszymi.
Prius czwartej generacji stanie się nowym punktem odniesienia dla całego rynku samochodów z alternatywnymi napędami. Osiągnięcia technologiczne zespołu projektantów Priusa w dziedzinie wydajności i osiągów napędu hybrydowego, stabilności prowadzenia i radości z jazdy będą wprowadzane stopniowo do następnych hybrydowych modeli Toyoty.
Dokładną specyfikację poznamy 15 września 2015 r. podczas premiery we Frankfurcie.
Po 18 latach od premiery pierwszej generacji Priusa liczba sprzedanych aut hybrydowych marki Toyota przekroczyła już 8 milionow. Warto dodać, iż ostatni milion udało się osiągnąć producentowi w ciągu zaledwie 10 miesięcy.
Galeria zdjęć
1/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
1/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
2/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
2/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
3/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
3/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
4/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
4/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
5/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
5/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
6/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
6/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
7/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
7/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
8/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
8/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
9/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
9/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
10/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
10/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
11/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
11/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
12/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
12/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
13/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
13/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
14/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
14/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
15/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
15/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
16/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
16/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
17/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
17/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
18/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
18/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
19/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
19/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
20/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
20/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
21/21 Frankfurt 2015: Toyota Prius – nowocześniejsza i kontrowersyjna
21/21
Żródło: Auto Świat / Toyota
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.