Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Akumulator

Akumulator

Mróz "ukradł" mi w nocy 13 proc. akumulatora. Jechałem rozładowanym "elektrykiem"
Testy

Mróz "ukradł" mi w nocy 13 proc. akumulatora. Jechałem rozładowanym "elektrykiem"

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Auta elektryczne i hybrydowe też mają z tym problem. Zawodzi jeden element
Porady

Auta elektryczne i hybrydowe też mają z tym problem. Zawodzi jeden element

Co może dać się we znaki kierowcom? 5 najczęstszych usterek zimowych
Eksploatacja

Co może dać się we znaki kierowcom? 5 najczęstszych usterek zimowych

Ujemne temperatury, śnieg, wilgoć i sól na drogach. Zima to czas szczególnie trudny dla kierowców oraz ich samochodów. Mimo łagodnego początku sezonu, w najbliższym czasie pojawią się warunki rzutujące choćby na stan zawieszenia lub karoserii. Eksperci ProfiAuto Serwis – największej w Polsce sieci warsztatowej – przygotowali zestawienie 5 najczęstszych zimowych usterek, z jakimi samochody trafiają do mechaników.

Rozładował się akumulator? Zabierz go do domu!
Eksploatacja

Rozładował się akumulator? Zabierz go do domu!

Zima atakuje, meteorolodzy zapowiadają siarczyste mrozy. Prawdopodobieństwo, że w takich warunkach dojdzie do usterki akumulatora, jest naprawdę duże. Jeśli twoje auto parkuje pod chmurką i rozładował się w nim akumulator, natychmiast go wymontuj i zabierz ze sobą do domu. Jeśli tego nie zrobisz, drogo cię to będzie kosztować!

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jak dbać o akumulator, by nie sprawiał problemów zimą?
Eksploatacja

Jak dbać o akumulator, by nie sprawiał problemów zimą?

Podpowiadamy, czego unikać i jak dbać o akumulator, by o poranku nie zostać niemiło zaskoczonym.

10 typowych problemów zimą - radzimy, co robić, aby ich uniknąć
Eksploatacja

10 typowych problemów zimą - radzimy, co robić, aby ich uniknąć

Przypominamy, jak radzić sobie, gdy dopadną was typowe zimowe problemy: zaparowane szyby, kłopoty z rozruchem silnika, zamarznięte szyby i zamki.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Ładowanie akumulatora. Czyli uwaga, nie zrób wybuchu!
Eksploatacja

Ładowanie akumulatora. Czyli uwaga, nie zrób wybuchu!

Ładowanie akumulatora powinno działać poprawnie, a alternator ma produkować tyle prądu, ile zużywamy. Nie jest to normalne, gdy auta nie sposób uruchomić bez pomocy z zewnątrz. Poza przypadkami pozostawienia auta na światłach niedomknięcia drzwi czy pozostawienia włączonego jakiegoś odbiornika prądu. Bilans energetyczny pojazdu powinien być stały.

Różne typy akumulatorów do aut: co się stanie, gdy się pomylisz?
Eksploatacja

Różne typy akumulatorów do aut: co się stanie, gdy się pomylisz?

We współczesnych samochodach równie często spotyka się akumulatory kwasowo-ołowiowe i akumulatory AGM. Łatwo o pomyłkę zarówno podczas kupowania nowego akumulatora, jak i wtedy, gdy z jakichś względów musimy go doładować. Co będzie, jeśli kupimy nie taki jak trzeba akumulator, albo użyjemy złej ładowarki?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Kontrolka akumulatora – nie każdy wie, o czym ona mówi, a to bardzo ważne
Baza pytań

Kontrolka akumulatora – nie każdy wie, o czym ona mówi, a to bardzo ważne

Zwłaszcza początkujący kierowcy miewają problemy z interpretacją ostrzeżeń, które pojawiają się na desce rozdzielczej auta.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nowy akumulator - jak kupić dobrą i odpowiednią baterie do samochodu
Eksploatacja

Nowy akumulator - jak kupić dobrą i odpowiednią baterie do samochodu

Zwykle raz na kilka lat właściciel auta staje przed koniecznością zakupu nowego akumulatora. Tyle że teraz wybór jest znacznie trudniejszy niż wcześniej. Podpowiadamy, jak nie popełnić kosztownego błędu.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy elektryka można naładować tak szybko jak zatankować auto spalinowe? Obiecują 160 km w 5 min
Wiadomości

Czy elektryka można naładować tak szybko jak zatankować auto spalinowe? Obiecują 160 km w 5 min

Ładowanie elektryka może trwać niewiele dłużej niż tankowanie do pełna samochodu spalinowego. Izraelski startup StoreDot chwali się technologią wydajnych ogniw przygotowanych do ekstremalnie szybkiego uzupełniania energii. Projekt jest już na tak zaawansowanym etapie, że pierwsze ogniwa wysyłane są producentom samochodów.

Volkswageny ID.3 i ID.4 z wadliwymi bateriami. Mogą się szybciej rozładować
Wiadomości

Volkswageny ID.3 i ID.4 z wadliwymi bateriami. Mogą się szybciej rozładować

Ponad 10 tys. elektrycznych Volkswagenów ID.3 i ID.4 wymaga interwencji serwisu w ramach nowej akcji naprawczej. Wszystko z powodów problemów z wadliwymi modułami w akumulatorach samochodów elektrycznych.

Telefon, laptop, hulajnoga i auto z unijnym paszportem. UE szykuje prawo bateryjne. Skutki odczujemy wszyscy
Wiadomości

Telefon, laptop, hulajnoga i auto z unijnym paszportem. UE szykuje prawo bateryjne. Skutki odczujemy wszyscy

Unijne rozporządzenie dotyczące różnego rodzaju baterii może wejść w życie już na początku 2023 r. Jeśli nowe przepisy zostaną przyjęte, skutki odczują nie tylko nabywcy nowych samochodów hybrydowych czy elektrycznych. Dotkną one także kupujących elektryczne skutery, hulajnogi rowery, jak i telefony czy komputery.

Kupujemy prostownik - na co zwrócić uwagę?
Eksploatacja

Kupujemy prostownik - na co zwrócić uwagę?

Prostownik do akumulatora kupimy już za 40 zł. Naładuje? W sprzyjających warunkach — jak najbardziej! Ale sposób ładowania akumulatora ma ogromny wpływ na jego trwałość, prosta ładowarka bez dobrze zaprojektowanego programu ładowania nie ma szans zadbać o akumulator, zwłaszcza o taki, który uległ głębokiemu rozładowaniu. A zatem: jaki prostownik wybrać?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Gdy masz kłopot z uruchomieniem silnika — urządzenia rozruchowe na każdą kieszeń
Eksploatacja

Gdy masz kłopot z uruchomieniem silnika — urządzenia rozruchowe na każdą kieszeń

Z myślą o awaryjnym uruchamianiu silników, m.in. w samochodach, już od długiego czasu dostępne są urządzenia rozruchowe. TE niewielkie konstrukcje eliminują potrzebę "pożyczania" prądu w awaryjnej sytuacji, a przy okazji pozwalają doładować baterie tak powszechnych obecnie urządzeń mobilnych.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Unijny paszport dla każdej baterii. Auta hybrydowe i elektryczne podrożeją
Wiadomości

Unijny paszport dla każdej baterii. Auta hybrydowe i elektryczne podrożeją

Wielkimi krokami zbliża się kolejna unijna regulacja. Trwają prace nad unijnym rozporządzeniem bateryjnym, które znacząco wpłynie na rynek oraz na to, ile kierowcy zapłacą za nowe samochody. Choć nikt nie kryje, że unijne przepisy są potrzebne, to głosów krytyki nie brakuje nawet wśród zwolenników elektromobilności.

Powerbank i booster, czyli dwa w jednym
Eksploatacja

Powerbank i booster, czyli dwa w jednym

Duże, ciężkie i szybko rozładowujące się boostery do awaryjnego rozruchu aut odchodzą w przeszłość. Rozwój technologii litowo-jonowej sprawił, że nowoczesny awaryjny powerbank nabrał rozmiaru kieszonkowego. Czy to możliwe, by akumulatorek wielkości dużego smartfona zadziałał jako samochodowy akumulator rozruchowy? Sprawdziliśmy to robiąc test powerbanków i boosterów do auta

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Tesla zdalnie "obcięła" mu 130 km zasięgu. Za odblokowanie zażądała 4,5 tys. dolarów
Wiadomości

Tesla zdalnie "obcięła" mu 130 km zasięgu. Za odblokowanie zażądała 4,5 tys. dolarów

Tesla zażyczyła sobie od jednego z klientów 4,5 tys. dol. za odblokowanie dodatkowych 130 km zasięgu po przywróceniu auta do ustawień fabrycznych. Problem w tym, że jego Model S miał już wykupiony ten pakiet, ale producent uznał to za błąd konfiguracji i wprowadził "poprawkę". Pomogło dopiero nagłośnienie sprawy.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Myślał, że jego elektryk ma 8 lat gwarancji na baterię. Gdy doszło do usterki, serwis wyjaśnił, gdzie jest haczyk
Wiadomości

Myślał, że jego elektryk ma 8 lat gwarancji na baterię. Gdy doszło do usterki, serwis wyjaśnił, gdzie jest haczyk

Aby przekonać kupujących samochody elektryczne o ich trwałości i niezawodności, większość producentów aut udziela wieloletniej gwarancji na akumulator trakcyjny – najdroższy podzespół samochodu, którego wymiana po kilku latach bywa po prostu nieopłacalna. Okazuje się jednak, że gwarancja na pojemność akumulatora niekoniecznie obejmuje wszystkie usterki, jakie mogą w nim wystąpić. Wtedy pojawia się problem.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Ma ogniwa na całym nadwoziu. Pokazano produkcyjną wersję auta zasilanego słońcem
Wiadomości

Ma ogniwa na całym nadwoziu. Pokazano produkcyjną wersję auta zasilanego słońcem

Po pięciu latach od premiery pierwszego prototypu niemiecki Sono Motors wreszcie pokazał produkcyjną odmianę samochodu zasilanego energią słoneczną. Niemcy szykują "samochód elektryczny dla mas", którego wytwarzanie może rozpocząć się w drugiej połowie przyszłego roku.

Czy można naprawić baterię auta elektrycznego?
Wiadomości

Czy można naprawić baterię auta elektrycznego?

Volkswagen uspokaja właścicieli aut elektrycznych, że zużycie akumulatorów nie oznacza automatycznego spisania całego samochodu na straty. Niemiecki producent twierdzi, że baterie można naprawiać i w tym celu uruchomił dwa centra, które będą się tym zajmowały, a niebawem zostanie otwarte jeszcze jedno.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Na dobry start — najpopularniejsze kable rozruchowe na polskim rynku
Eksploatacja

Na dobry start — najpopularniejsze kable rozruchowe na polskim rynku

W przypadku rozładowania akumulatora ratunkiem może okazać się pobranie energii z innej baterii. Wielu kierowców sięga w tej sytuacji po kable rozruchowe. Na szczęście wybór tego typu produktów jest dość szeroki, a i ceny nie zwalają z nóg. Które kable zatem wybrać?

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.