- Volkswagen wprowadza nowe wersje modelu ID.7: GTX, GTX Tourer, Pro S i Tourer Pro S
- Wszystkie wersje mają akumulator o pojemności 86 kWh (netto) i mogą być ładowane na stacjach szybkiego ładowania z mocą do 200 kW
- Pro S ma zapewnić zasięg na poziomie ok. 700 km, wersje GTX i GTX Tourer kuszą napędem na cztery koła i mocą 340 KM
- Zachęcamy do oddawania głosów w specjalnej ankiecie, która znajduje się pod artykułem
Co zrobić, żeby jeszcze bardziej zwiększyć zainteresowanie jakimś modelem? Najlepiej wprowadzić jakąś wyjątkową wersję, która nawet jeśli nie będzie sprzedawała się jak ciepłe bułeczki, to przynajmniej sprawi, że o modelu stanie się głośno, a przy okazji pokaże potencjał producenta. Ten schemat sprawdzał się już wielokrotnie w historii i wygląda na to, że wciąż działa.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoVolkswagen ID.7: także z napędem 4x4 i większym akumulatorem
Volkswagen poinformował, że można już zamawiać cztery nowe odmiany modelu ID.7. Konkretnie chodzi o GTX i GTX Tourer oraz Pro S i Tourer Pro S. Atutem dwóch pierwszych są napęd na cztery koła i dwa silniki, które zapewniają łączną moc 340 KM. Nabywcy odmian Pro S też nie powinni być zawiedzeni. Co prawda nie mogą cieszyć się napędem 4 × 4, bo moc przenoszona jest na tylne koła, ale za to siły nie brakuje — elektryczny motor uzyskuje niebagatelne 286 KM.
We wszystkich czterech nowych odmianach Volkswagen zastosował akumulator o pojemności 86 kWh (netto). W dotychczasowej wersji Pro właściciele dostawali akumulatory o pojemności 77 kWh. W przypadku fastbacka Pro S większa pojemność przekłada się na zasięg do 709 km (WLTP). Odmiana kombi, czyli Tourer Pro S, w takich samych warunkach przejedzie "tylko" 690 km.
Pod względem zasięgu na kompromis muszą iść natomiast kierowcy wersji GTX, bo ich zasięg to maksymalnie 595 km (WLTP). Na szczęście ID.7 może być ładowany na stacjach szybkiego ładowania DC z mocą do 200 kW. Dzięki temu w optymalnych warunkach doładowanie akumulatora od 10 do 80 proc. zajmuje 26 minut.
Volkswagen ID.7: bogate wyposażenie w standardzie, ale tanio nie jest
Klienci, którzy chcą zostać właścicielem którejś z nowych wersji ID.7, muszą przygotować się na dość duży wydatek. ID.7 Pro S został wyceniony na 279 590 zł. Odmiana kombi jest nieco droższa i kosztuje co najmniej 283 590 zł. Ceny GTX-a przekraczają już 300 tys. zł i wynoszą 310 290 zł w przypadku fastbacka oraz 314 290 zł za kombi.
Jak można się spodziewać, w zamian dostajemy też całkiem bogate wyposażenie, co jest szczególnie zauważalne w wersjach GTX. Te rozpoznamy m.in. po charakterystycznym wyglądzie z przodu i z tyłu, a także po nowych 20-calowych felgach aluminiowych Skagen oraz matrycowych reflektorach LED IQ.Light. We wnętrzu znajdziemy m.in. podgrzewane fotele z czerwonymi kontrastowymi przeszyciami i perforowanymi napisami GTX na oparciach. Czerwone wstawki i przeszycia są także na wielofunkcyjnej kierownicy. Na liście seryjnego wyposażenia znalazły się również np. wyświetlacz head-up, dwustrefowa klimatyzacja.
- Przeczytaj także: Dokładnie porównałem czas i koszty przejazdu 800-kilometrowej trasy autem elektrycznym i spalinowym
Najbardziej wymagający mogą zdecydować się na wersję Special Edition. Ta w przypadku odmian Pro S oraz dotychczas dostępnej Pro seryjnie wyposażona jest m.in. w metalizowany lakier, podgrzewane przednie fotele i kierownicę, podgrzewaną przednią szybę, trzystrefową klimatyzację, nawigację i przednie fotele ergoActive z masażem. Łącząc wyposażenie Special Edition z wersjami GTX nabywcy zyskują przykładowo podgrzewane fotele z tyłu, wentylowane i podgrzewane fotele z przodu, system audio Harman/Kardon, adaptacyjne zawieszenie DCC i dźwiękoszczelne szyby boczne.