Okazuje się, że kultowy samochód, do którego należy rekord prędkości aut seryjnie produkowanych dostępny jest jako „używka".

Najwięcej ofert – 10 znaleźliśmy na rynku niemieckim. Kilka egzemplarzy oferowanych do sprzedaży Veyronów znaleźć można także w USA, na portalu ebay.

Dwie oferty znaleźliśmy także w Polsce – pierwsza dotyczy Veyrona z 2008 roku z przebiegeiem 15 tys. km, po przeglądach w ASO Bugatti w Niemczech. Cena? 850 tys. euro, czyli ok. 3,6 miliona złotych.

Druga oferta jest znacznie droższa, ale pozornie atrakcyjniejsza. Dlaczego pozornie? Dotyczy bowiem wersji Grand Sport, która ma silnik znacznie mocniejszy od wersji podstawowej.

Zwykły Veyron montowany miał silnik W16 (czyli 16-cylindrowy w układzie W) o pojemniści 8 litrów i mocy 1001 KM. Natomiast wersja Grand Sport ma silnik o tej samej pojemnści, ale zwiększonej mocy – do 1200 KM!

Bugatti Grand Sport z 2014 roku oferowane jest w w Polsce za 3,2 miliona euro, czyli za ok. 13,5 mln złotych. Problem w tym, że TO SAMO Bugatti oferiowane jest w Dusseldorfie za 2,3 miliona euro, czyli za 9,7 mln złotych.

To o 900 tys. euro drożej niż w Niemczech. Nie jest to jednak wyłącznie pazerność polskiego sprzedawcy – sama akcyza za tak drogie auto wynosi ok. 600 tys. euro.

Wśród używanych Bugatti Veyronów trudno znaleźć egzemplarz kosztujący poniżej miliona euro. Na rynku niemieckim udało się nam wyszukać 3 takie oferty.

Pierwsza to Veyron z października 2007 roku z przebiegiem zaledwie 812 km. Cena 780 tys. euro (ok. 3,27 miliona zł). Do tego trzeba doliczyć ok. 145 tys. euro akcyzy – jeśli zechcemy pojazd sprowadzić do Polski i tu go zarejestrować.

Dwie kolejne ofery na Bugatti Veyrona w cenie poniżej miliona euro dotyczą egzemplarza z marca 2007 roku, z przebiegiem 3900 km – za 995 tys. euro oraz Veyrona z września 2008 roku, z przebiegiem 15,5 tys. km –za 918 tys. euro.

Ciekawa, ale droga jest oferta na limitowaną wersję Bugatti Veyron Super Sport z listopada 2013 roku z silnikiem o mocy 1200 KM i przebiegiem 900 km. Ta wersja ma charakterystyczne pomarańczowe dolne i boczne spoilery i felgi.

Ten egzemplarz wyceniony został na 2,45 milona euro, czyli nieco ponad 10 mln złotych (plus ok. 2 miliony zł akcyzy).

Bugatti Veyrona można spróbować kupić na rynku amerykańskim. Najtańsza oferta dotyczyła egzemplarza z 2008 roku z przebiegiem 1677 mil wycenionego na 1,390 miliona dolarów (5,2 milona złotych).

Najdroższe oferowane do sprzedaży w USA Bugatti wyceniono na 2,5 miliona dolarów (9,250 miliona złotych).

Trzeba jednak pamiętać, że do ceny sprowadzonego z USA samochodu należy cłoliczyć 10 proc. cła, 18,6 proc. akcyzy (silnik o dużej pojemności) oraz 23 proc. VAT-u. Kiedy te wartości dodamy do ceny, okaże się, że Bugatti z USA nie opłaci się sprowadzać.

Bugatti Veyron produkowane jest od 2005 roku we Francji. W „zwykjłej" wersji montowany był silnik 16-cylindrowy o pojemności 8 litrów z czterema turbosprężarkami o mocy 1001 KM.

Wersja 1001-konna osiąga prędkość maksymalną 408 km/h. Do „setki" Veyron potrzebuje zaledwie 2,5 sekundy, do 200 km/h rozpędza się w 7,3 sekundy, 300 km/h osiąga po 16,7 sekundy, a niewyobrażalne 400 km/h po 55,6 sekundy.

Wersja 1200-konna dzierży rekord prędkości aut produkowanych seryjnie – na torze Veyron Super Sport osiągnął 431 km/h.

Równie imponujące jak osiągi jest zużycie paliwa. W cyklu miejskim wynosi 40 l/100 km. Przy prędkości maksymalnej Veyron zużywa 125 l/100 km.

Ponieważ Veyron ma bak o pojemności 100 litrów, z prędkością maksymalną może przejechać ok. ... 70 km! Opróżnienie całego baku zajmie mu ok. 10 minut.