Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > EV > Testy > Wolniej jedziesz, szybciej dojedziesz. Tak się jeździ takim elektrykiem, jak BMW iX3

Wolniej jedziesz, szybciej dojedziesz. Tak się jeździ takim elektrykiem, jak BMW iX3

BMW iX3 to SUV z elektrycznym napędem zbudowany na bazie BMW X3. W pełni elektryczna odmiana ma 286 KM i napęd na tylne koła. W szczegółowym teście sprawdziliśmy nie tylko to, jak prowadzi się ten samochód, lecz także zbadaliśmy, jakie jest rzeczywiste zużycie prądu i zasięg w zależności od rodzaju trasy, którą przebyliśmy.

BMW iX3
BMW iX3Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • BMW iX3 napędzane jest elektrycznym silnikiem generującym 286 KM oraz 400 Nm, przyspieszenie do setki wynosi 6,8 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h
  • Według producenta maksymalny zasięg wg cyklu WLTP to 462 km natomiast w trakcie testu wyniósł on około 400 km
  • BMW iX3 jest drogim SUV-em, bowiem trzeba za niego zapłacić minimum 287 500 zł

Aktualna generacja BMW X3 na rynku jest od 2017 r. W styczniu 2021 r. samochód doczekał się nowej odmiany silnikowej. Od tego czasu w gamie pojawiło się w pełni elektryczne BMW iX3, które podobnie, jak BMW X3 zmodernizowano w sierpniu 2021 r. Elektryczny model sprawdziliśmy dla Was zarówno pod kątem przyjemności z jazdy (lub jej braku), jak i rzeczywistego zużycia prądu oraz zasięgu.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

BMW iX3 – wygląd zdradza rodzaj napędu

BMW iX3, pod względem stylistyki nadwozia różni się od spalinowego rodzeństwa na tyle, że bez trudu poznamy, z jakim modelem mamy do czynienia. Wprawdzie z przodu w dalszym ciągu dominują typowe dla marki nerki, ale w tym przypadku są one całkowicie zasłonięte. Poza tym elektryczne BMW iX3 rozpoznamy łatwo po niewielkich niebieskich wstawkach – w przednim zderzaku oraz z tyłu w miejscu, gdzie spalinowe wersje mają końcówki układu wydechowego.

Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji