Auto Świat EV Testy Wolniej jedziesz, szybciej dojedziesz. Tak się jeździ takim elektrykiem, jak BMW iX3

Wolniej jedziesz, szybciej dojedziesz. Tak się jeździ takim elektrykiem, jak BMW iX3

BMW iX3 to SUV z elektrycznym napędem zbudowany na bazie BMW X3. W pełni elektryczna odmiana ma 286 KM i napęd na tylne koła. W szczegółowym teście sprawdziliśmy nie tylko to, jak prowadzi się ten samochód, lecz także zbadaliśmy, jakie jest rzeczywiste zużycie prądu i zasięg w zależności od rodzaju trasy, którą przebyliśmy.

BMW iX3
Auto Świat / Igor Kohutnicki
BMW iX3
  • BMW iX3 napędzane jest elektrycznym silnikiem generującym 286 KM oraz 400 Nm, przyspieszenie do setki wynosi 6,8 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h
  • Według producenta maksymalny zasięg wg cyklu WLTP to 462 km natomiast w trakcie testu wyniósł on około 400 km
  • BMW iX3 jest drogim SUV-em, bowiem trzeba za niego zapłacić minimum 287 500 zł

Aktualna generacja BMW X3 na rynku jest od 2017 r. W styczniu 2021 r. samochód doczekał się nowej odmiany silnikowej. Od tego czasu w gamie pojawiło się w pełni elektryczne BMW iX3, które podobnie, jak BMW X3 zmodernizowano w sierpniu 2021 r. Elektryczny model sprawdziliśmy dla Was zarówno pod kątem przyjemności z jazdy (lub jej braku), jak i rzeczywistego zużycia prądu oraz zasięgu.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji