Dacia Spring Extreme otrzymała znacznie mocniejszą jednostkę napędową. Choć mocy ma więcej, to jednak nadal nie można nazwać jej szybką. Moc wzrosła bowiem z 45 do 65 KM. Dodatkowe 20 KM z pewnością się przyda, bo podstawowa wersja Springa do "setki" przyspiesza w 19,1 s. Extreme prawdopodobnie będzie nieco szybsza.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

W zwiększeniu dynamiki ma pomóc także nowa skrzynia biegów (producent nie podał jeszcze szczegółów na jej temat). Nowy napęd ma także wydajniej odzyskiwać energię. Spring Extreme ma mieć zasięg 220 km w cyklu mieszanym WLTP (o 10 km mniej niż "zwykła" Dacia Spring) i 305 km w cyklu miejskim WLTP.

Dacia Spring Extreme — bogatsze wyposażenie

Extrereme to również, a może przede wszystkim, nowe wyposażenie samochodu, nadające temu modelowi bardziej outdoorowego charakteru. Wersja ta charakteryzuje się nowym kolorem "Slate Blue", elemetami w kolorze miedzi (zarówno na zewnątrz, jak i w środku auta) oraz detalami z motywami topograficznymi, co ma być odniesieniem do modelu Duster. Auto ma także nowe logo Dacii na przednim grillu.

Odmiana Extreme zastąpić ma wydanie Expression, które, jak informuje firma, wybierało ośmiu na dziesięciu kupujących Springa. Na rynku pozostanie bazowa wersja Essential z silnikiem o mocy 45 KM.

Dacia Spring Extreme 2023 Foto: Dacia
Dacia Spring Extreme 2023

Dacia Spring Extreme w seryjnym wyposażeniu będzie oferować klimatyzację, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka i ogranicznik prędkości. Seryjne będą także system multimedialny z 7-calowym ekranem, nawigacja oraz kamera cofania.

Spring Extreme z silnikiem Elecric 65 na rynku francuskim kosztować będzie 22 300 euro.

Jak informuje Dacia, taka wersja wyposażeniowa trafi także do innych modeli marki: Sandero, Duster i Jogger.

Dacia Spring Extreme 2023 Foto: Dacia
Dacia Spring Extreme 2023

Dacia Spring — jak jej poszło?

Dacia przy okazji prezentacji wersji Extreme pochwaliła się także wynikami sprzedaży i innymi ciekawy danymi na temat tego auta. Na model Spring od momentu jego wprowadzenia na rynek złożono ponad 100 tys. zamówień. Trzy czwarte trafiło do osób prywatnych. Spring jest kupowany często jako drugi samochód w gospodarstwie domowym, ale jak wykazują badania Dacii, dla 90 proc. takich odbiorców jest on podstawowym środkiem transportu w ciągu tygodnia. Średnio Dacie Spring dziennie przejeżdżają 31 km z przeciętną prędkością 26 km/h.

Czytaj więcej o DACIA SPRING

Jak informuje firma, w ciągu niespełna dwóch lat Spring stał się jednym z liderów na rynku pojazdów elektrycznych. Dacia liczy, że model ten trafi na podium wśród najpopularniejszych elektryków kupowanych przez osoby prywatne.