EV Wiadomości Nowa Syrena w pełnej krasie. Oficjalna premiera na początku października

Nowa Syrena w pełnej krasie. Oficjalna premiera na początku października

Polski elektryk jest niemal gotowy do produkcji. Ale to nie wyczekiwana przez wszystkich Izera, tylko nowa Syrena z Kutna. Andrzej Stasiak, główny konstruktor z FSO Syrena w Kutnie, potwierdza, że Vosco EV2 zadebiutuje już na początku października.

Vosco EV2 od FSO Syrena w Kutnie S.A.
Zobacz galerię (4)
FSO Syrena Kutno
Vosco EV2 od FSO Syrena w Kutnie S.A.

Czekacie na narodowe auto na prąd? Cóż, wygląda na to, że przed Izerą do produkcji małoseryjnej trafi inny polski elektryk. To Vosco EV2, którego wytwarzaniem zajmie się FSO Syrena w Kutnie S.A. Samochód oferowany pod nową marką Vosco Automotive zadebiutuje w produkcyjnej wersji już na początku października. Wiemy o nim już całkiem sporo, bo to tak naprawdę rozwinięcie prototypowego Vosco S106EV. A teraz na stronie internetowej pojawiły się zdjęcia zdradzające wygląd produkcyjnego auta.

Vosco EV2 – nowy wygląd i wnętrze

Główna nowość w modelu EV2 to zmieniona stylistyka karoserii i wnętrza. To znakomita informacja, samochód nie będzie już bowiem wyglądać jak zbudowany z wykorzystaniem przypadkowych części pojazd typu SAM. Koniec z reflektorami z "pięćsetki" i wnętrzem z Opla Adama! Vosco EV2 dostanie m.in. nowoczesne oświetlenie LED, dwukolorowe malowanie nadwozia i 17-calowe alufelgi.

Za projekt nadwozia odpowiada Damian Woliński, jeden z laureatów zorganizowanego przez spółkę ElectroMobility Poland konkursu na polski samochód elektryczny. Paradoksalnie pozbycie się z projektu "ciał obcych" spowodowało, że auto mniej teraz przypomina kultową Syrenę. Woliński wyjaśnia, że design został dopasowany do elektrycznego charakteru auta.

Pod względem wymiarów Vosco EV2 przynależy do segmentu B – ma 4221 mm długości, 1719 mm szerokości i 1513 mm wysokości. W 4-osobowej kabinie rządzić będzie "minimalistyczny i przemyślany design poparty badaniami ergonomicznymi". Pojawią się też wirtualne zegary i nowy system multimedialny z 9-calowym ekranem. Mamy nadzieję, że deska rozdzielcza nie przypomina już tej z Opla.

Vosco EV2 – dane techniczne

Na stronie producenta pojawiła się specyfikacja samochodu, ale osiągi nie są jeszcze znane. Wiemy za to, że układ napędowy elektryka z Kutna standardowo rozwija 156 KM (115 kW), a po wybraniu trybu Sport generuje 238 KM (175 kW) i 450 Nm. To całkiem niezłe wartości.

Pod względem zasięgu Vosco EV2 nie będzie jednak konkurować z najlepszymi – 31,5-kWh akumulator ma mu pozwolić na przejechanie ok. 290 km (wg cyklu WLTP). Nawet producent informuje na stronie, że realnie można liczyć na zaledwie 210-250 km zasięgu. Mała pojemność baterii ma też drugą (lepszą) stronę medalu – korzystając z ładowarki o mocy 30 kW, samochód będzie można naładować do pełna w zaledwie godzinę. Uzupełnienie energii z sieci domowej ma zaś zająć ok. 10-11 godzin.

Na więcej informacji musimy zaczekać do oficjalnej premiery. Jak się dowiedzieliśmy, odbędzie się ona już wkrótce. FSO Syrena w Kutnie S.A. chce zaprezentować samochód ok. 7-8 października. Mamy nadzieję, że na żywo samochód nie rozczaruje. A jeśli jeszcze dojdą do tego atrakcyjne warunki finansowania... Kto wie, może Izera nie będzie już nikomu potrzebna?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: