- Seryjny napęd 4x4, wysoka moc, znakomite osiągi i obiecywany zasięg nawet ponad 500 km
- Możliwość ładowania prądem o napięciu 800 V bardzo skraca czas spędzony na stacji – w optymalnych warunkach do 18 min
- Nowoczesne systemy pokładowe, np. aktywna redukcja hałasu, zwiększają komfort i bezpieczeństwo
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Genesis GV70 Electric będzie dostępny wyłącznie z napędem na 4 koła, z dwoma silnikami elektrycznymi – po jednym na przedniej i tylnej osi. Każda z jednostek rozwija 218 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego, co w trybie boost daje łącznie 490 KM i 700 Nm. Dzięki temu elektryczny SUV może w razie potrzeby rozpędzić od startu do 100 km/h w zaledwie 4,5 s (dane producenta). Deklarowany zasięg na jednym ładowaniu akumulatora wynosi do ponad 500 kilometrów (zgodnie z chińską procedurą pomiarową CLTC).
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Genesis należy do ekskluzywnego klubu marek, których samochody dają możliwość ultraszybkiego ładowania prądem o napięciu 800 V. Podobnie jak Kia EV6 i Hyundai Ioniq 5 nowy Genesis GV70 Electric korzysta z ładowania prądem zarówno 400 V, jak i 800 V, bez konieczności stosowania dodatkowego konwertera. Prąd w jego wysokonapięciowym akumulatorze może zostać uzupełniony od 10 do 80 procent pojemności w ciągu zaledwie 18 minut, pod warunkiem że mamy do dyspozycji stację szybkiego ładowania o mocy 350 kW.
Podobnie jak wspomniane modele z koncernu Hyundaia Genesis GV70 Electric ma funkcję dwukierunkowego ładowania V2L (Vehicle to Load), która zapewnia do 3,6 kW mocy ładowania, dzięki czemu może zasilać różne zewnętrzne urządzenia elektryczne – np. laptopa, telewizor lub kuchenkę elektryczną.
System DAS (Disconnector Actuator System), który automatycznie łączy i rozłącza silnik i wał napędowy w zależności od aktualnych warunków jazdy. Umożliwia to płynne przełączanie między napędem na 2 koła i napędem 4x4, ograniczając straty mocy i zwiększając wydajność.
Genesis GV70 Electric – wystarczy jeden pedał
W Genesisie GV70 Electric zastosowano także inteligentny system hamowania regeneracyjnego odzyskuje energię na podstawie analizy stylu jazdy, nawigacji w czasie rzeczywistym i warunków drogowych. Inteligentny pedał (i-Pedal) pozwala na prowadzenie samochodu przy użyciu tylko jednego pedału.
O zaawansowaniu technicznym elektrycznego Genesisa GV70 świadczy także aktywny system kontroli hałasu (ANC-R), wykorzystujący 4 czujniki i 8 mikrofonów do pomiaru i analizy hałasu w kabinie i generujący fale dźwiękowe w przeciwfazie, co prowadzi do redukcji poziomu hałasu. Właściwości jezdne optymalizuje predykcyjny system Electronic Chassis Control, który uwzględnia informacje z przedniej kamery i systemu nawigacji. Zelektryfikowany GV70 jest również pierwszym modelem Genesis wyposażonym w charakterystyczny dla SUV-ów tryb jazdy e-Terrain, który zwiększa stabilność w niesprzyjających warunkach drogowych.
Projekt nadwozia Genesisa GV70 Electric w minimalistycznym stylu został zoptymalizowany pod względem aerodynamiki. Zamknięty grill ze zintegrowanym portem ładowania nadaje przedniej części auta nowoczesny wygląd, z tyłu brak klasycznych końcówek wydechu zdradza elektryczną wersję SUV-a. We wnętrzu obniżenie tunelu środkowego ma zapewnić przestronność tyłu kabiny porównywalną z wariantami z napędem konwencjonalnym.
Genesis jest stosunkowo młodą marką w portfolio Hyundaia – zadebiutował w 2015 r. Rozpoczął działalność w Korei Południowej i po udanym debiucie w USA, Kanadzie, Rosji, na Bliskim Wschodzie i w Australii oferuje teraz swoje samochody również w Europie i Chinach. Na naszym kontynencie na razie nieśmiało – salony powstały w trzech miastach – Londynie, Zurychu i Monachium. O wejściu na polski rynek na razie nie ma mowy.