Mercedes rozpoczął cykl szkoleń EQ Tour – podczas nich klienci, którzy zamówili elektrycznego Mercedesa-EQ lub którąś z wersji hybrydowych, będą mogli poznać tajniki jazdy takimi modelami.
Uczestnicy testu przejadą się siedmioma modelami Mercedesa-EQ i hybrydami typu plug-in z rodziny EQ Power. Do dyspozycji kursantów zostaną oddane m.in. następujące pojazdy: EQA 250, EQC 400 4MATIC i EQV 300, a także klasa A 250 e, CLA 250 e oraz GLE 350 de.
Poza aspektem ekologicznym hybrydy plug-in i samochody elektryczne mają wiele zalet użytkowych, o których trudno przekonać się w trakcie zwykłej jazdy próbnej. Stąd pomysł na ogólnopolską inicjatywę, której celem jest przybliżenie kierowcom zagadnień dotyczących elektromobilności.
Instruktorzy pokażą, jakie tryby jazdy można wykorzystać w zależności od potrzeb i sytuacji na drodze, jak efektywnie korzystać z rekuperacji, a ponadto będzie można przekonać się, jaki rodzaj auta pasuje nam najbardziej.
Szkolenia obejmują część teoretyczną, podczas której klienci mogą uzyskać od instruktorów informacje dotyczące codziennej eksploatacji zelektryfikowanych pojazdów, sprawdzić, jak taki samochód ładować oraz dowiedzieć się więcej na temat np. montażu ładowarki.
Mercedes – EQ Tour przybliża elektromobilność
"Cykl szkoleń EQ Tour pozwala przybliżyć klientom ułatwienia oferowane przez markę. Ułatwienia te, nie tylko w ujęciu produktowym, lecz także w zakresie ofert całego ekosystemu, czynią elektromobilność w wydaniu aut hybrydowych oraz w pełni elektrycznych przyjazną i łatwą w użytkowaniu już dziś" – powiedziała Urszula Reichman, dyrektor produktu i marketingu samochodów osobowych Mercedes-Benz Polska.
Szkolenia EQ Tour odbywające się za każdym razem u innego dealera Mercedesa to okazja, by bliżej poznać realia użytkowania pojazdu z napędem hybrydowym plug-in lub w pełni elektrycznym.
Szkolenia są organizowane z zachowaniem procedur, mających na celu ochronę przed zakażeniem koronawirusem. Samochody są dezynfekowane po każdej jeździe, a sale wykładowe zaaranżowano z uwzględnieniem zasad dystansu społecznego.
Uczestnicy szkolenia podróżują w kolumnie
Mercedes EQV 300 ma akumulator o pojemności 90 kWh i maksymalny zasięg 356 km
Wnętrze wykończone materiałami wysokiej jakośdci
Podczas jazd można wypróbować m.in. hybrydę typu plug-in. Tutaj w postaci Mercedesa E 250de, który wykorzystuje do napędu silnik Diesla oraz elektryczną jednostkę
W trakcie testu kursanci jadą za instruktorem w ustalonej kolejności i nie wyprzedzają się
Podczas testu można dokładnie poznać charakter każdego pojazdu
Co kilkanaście kilometrów następuje zamiana samochodów
W grupie testowanych aut jest również Mercedes EQV 300
Kokpit Mercedesa, niezależnie od wybranej klasy czy napędu, może być wykończony drewnianymi aplikacjami
Mercedes EQA 250 w zależności od warunków jazdy ma zasięg 399-426 km
Mercedes EQC 400 przy akumulatorze napełnionym w 100 proc. umożliwia przejechanie dystansu 374-414 km
Pierwsza edycja szkolenia EQ Tour odbyła się w salonie MB Motors w Jankach
Wygodna pozycja za kierownicą to norma w każdym Mercedesie, którym można podróżować podczas EQ Tour
Samochody przygotowane do testu
Miejsca zamiany samochodów zaplanowano w taki sposób żeby nie przeszkadzać innym uczestnikom ruchu drogowego
Cykl EQ Tour będzie organizowany do września i ma być powtarzany w kolejnych latach
Mercedes CLA 250e czyli hybryda typu plug-in wykorzystująca silnik benzynowy oraz elektryczny
W samochodach podróżują z uczestnikami instruktorzy wyjaśniający tajniki jazdy modelami elektrycznymi oraz hybrydami typu plug-in