- Kia Concept EV9, która zadebiutowała w Los Angeles, pokazuje, jak może wyglądać elektryczny SUV produkowany przez koreańską markę
- Ekologiczne podejście Kii przejawia się w tym przypadku nie tylko za sprawą elektrycznego napędu, lecz także wykorzystania w produkcji materiałów z recyclingu
- W zależności od rodzaju podróży wnętrze pojazdu może być wykorzystane na różne sposoby, a umożliwiają to trzy tryby aranżacji przestrzeni: Active, Pause i Enjoy
Kia Concept EV9 to nie tylko bezemisyjny samochód, lecz także pojazd, który powstał w zgodzie z naturą. Do skonstruowania koncepcyjnego, elektrycznego SUV-a koreańscy projektanci wykorzystali materiały z recyklingu odzyskane z odpadów wyłowionych z oceanów.
Do wykonania podłogi użyto przetworzonych sieci rybackich, tapicerkę siedzeń zrobiono z materiału, który powstał z przeróbki plastikowych butelek oraz wełnianych włókien. Poza tym do wykończenia wnętrza zastosowano skórę wegańską. We wszystkich swoich samochodach Kia planuje stopniowo ograniczać stosowanie skóry zwierzęcej.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo"Kia Concept EV9 łączy bezemisyjny układ napędowy, nowoczesny design i innowacyjnie zaprojektowane wnętrze, w którym wykorzystano wiele zaawansowanych technologii. Nasza wizja jest jasna – chcemy stać się światowym liderem rozwiązań z zakresu zrównoważonej mobilności" – mówi Karim Habib, wiceprezes i szef Kia Global Design Center.
Auto ma kanciaste nadwozie, w którym wyróżniają się wydatne nadkola. Nie zabrakło oczywiście charakterystycznego dla marki tygrysiego nosa, ale na potrzeby elektrycznego modelu został on zinterpretowany na nowo. Tym razem jest to Digital Tiger Face utrzymany w kolorze nadwozia i, co ważne, wkomponowano go w karoserię w taki sposób żeby poprawić aerodynamikę pojazdu.
Kia Concept EV9 – aerodynamika to podstawa
Przeczytaj też:
- Czytaj Auto Świat bez wychodzenia z domu i zyskaj dostęp do archiwum
- Jeep Wrangler 4Xe – kultowa terenówka także na prąd
- Toyota Yaris Cross – nie tylko do miasta
Wpływ na optymalną aerodynamikę mają również chowane relingi – nieużywane znikają w dachu pojazdu. Elektryczne sterowanie sprawia, że jeżeli chcemy wykorzystać relingi to można je wysunąć za pomocą przycisku.
Kolejny element, który wpływa na lepszy przepływ powietrza wokół nadwozia to zastąpienie tradycyjnych lusterek zewnętrzych kamerami. Kia przekonuje, że to rozwiązanie zwiększa dodatkowo pole widzenia. Kia Concept EV9 ma 4930 mm długości, 2055 mm szerokości i 1790 mm wysokości, natomiast rozstaw osi mierzy aż 3100 mm.
Kia Concept EV9 ma wnętrze zaprojektowane w taki sposób żeby łatwo można ją było dostosować do zmieniających się potrzeb podczas podróży. Obsługa multimediów, klimatyzacji oraz funkcji poprawiających komfort odbywa się za pośrednictwem 27-calowego wyświetlacza.
Kia Concept EV9 – wnętrze przyjazne pasażerom
Elektryczny SUV oferuje trzy tryby wykorzystania wnętrza, które odpowiadają różnym sytuacjom i wymaganiom w czasie podróży. Tryb Active zapewnia kierowcy i pasażerom optymalne wrażenia z jazdy.
W ustawieniu Pause przestrzeń we wewnętrzu przekształca się w salon pierwszej klasy. W tym trybie fotele pierwszego rzędu obracają się, aby pasażerom siedzącym w pierwszym i trzecim rzędzie umożliwić zwrócenie się do siebie. Siedzenia w drugim rzędzie składają się i tworzą praktyczny stolik.
Z kolei tryb Enjoy zmienia wnętrze samochodu w wygodne miejsce do odpoczynku. W tym ustawieniu nie tylko przeobraża się część pasażerska, lecz także podnosi się pokrywa bagażnika, a to zapewnia pasażerom kontakt z otoczeniem.