Kia Niro jest kolejnym, po Sportage i EV6, modelem koreańskiej marki zaprojektowanym zgodnie z filozofią designu określaną jako "przeciwieństwa, które się przyciągają" i pod względem stylistycznym stanowi rozwinięcie pomysłów przedstawionych dwa lata temu w koncepcie Habaniro. Kia podkreśla, że nowe Niro jest integralną częścią "coraz większej, przyjaznej dla środowiska gamy modeli marki i ucieleśnia zaangażowanie koncernu w budowanie bardziej zrównoważonej przyszłości". Poważne słowa, ale zgodne z obowiązującymi trendami rynkowymi.
Kia Niro – atrakcyjny styl
"Uzasadniona radość" – to także jeden z filarów filozofii designu, dla której inspiracją ma być natura. Chodzi tu zarówno o dobór kolorów jak i ekologicznych materiałów, zapewniających "doskonałą równowagę między podejściem odpowiedzialnym za środowisko a perspektywą na przyszłość". W tłumaczeniu na nasze oznaczać ma to przyjemny styl, przyjemne użytkowanie i przyjazne podejście do środowiska.
Co zatem wyróżnia drugą generację koreańskiego crossovera? To przede wszystkim charakterystyczna dla Kia, choć oczywiście odpowiednio zmodyfikowana „tygrysia twarz”, która rozciąga się teraz od maski silnika aż do błotników. Nowoczesny przód wykończony jest efektownymi, „bijącymi sercem światłami LED DRL (Światła do jazdy dziennej), które mają dodawać sylwetce pewności siebie i przyciągają wzrok na drodze. Szeroki słupek z tyłu odpowiadana za przepływ powietrza, poprawiając aerodynamikę i wtapia się w tylne światła w kształcie bumerangu. Dynamicznym akcentem w nadwoziu jest dość duży spoiler dachowy, a za offroadowy charakter odpowiadają plastikowe nakładki przy nadkolach oraz osłony pod zderzakami. Warto też zwrócić uwagę na dwukolorowe malowanie.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Kia Niro – eko materiały
We wnętrzu nacisk położono na wykorzystanie materiałów ekologicznych. Podsufitka wykonana jest z tapety pochodzącej z recyklingu, siedzenia z Bio PU z dodatkiem włókien (Tencel) z liści eukaliptusa, a na panelach drzwiowych zastosowano farbę bez BTX (izomery benzenu, toluenu i ksylenu), aby zminimalizować wpływ na środowisko i zmniejszyć ilość odpadów.
Nowocześnie zaprojektowana, asymetryczna deska rozdzielcza zwraca uwagę cyfrowymi wskaźnikami i dotykowym ekranem centralnym, które umieszczono na zintegrowanym szklanym panelu zorientowanym w stronę kierowcy. Na stylowej konsoli środkowej znajdziemy m.in. pokrętło do obsługi skrzyni biegów oraz przyciski aktywujące wybrane elementy wyposażenia, w tym np. Podgrzewanie lub wentylację foteli, asystenta parkowania czy kamerę wsteczną. Osobny panel pod ekranem z przyciskami pojemnościowymi pozwala na szybki dostęp do regulacji klimatyzacji, nawigacji czy multimediów. Za przyjemny klimat we wnętrzu ma odpowiadać nastrojowe, ledowe oświetlenie.
Kia Niro – PHEV, HEV i EV
Podobnie jak obecna generacja modelu tak i nowa będzie oferowana jako klasyczna hybryda z silnikiem benzynowym, hybryda plug-in oraz w wersji z napędem czysto elektrycznym. Niestety Kia nie podaje jeszcze szczegółów technicznych dla tych odmian. Wiadomo natomiast, że auto zostanie wyposażone w nowy tryb jazdy "Greenzone Drive Mode", który będzie automatycznie zmieniał tryb hybrydowy (P)HEV w czysto elektryczny EV, gdy użytkownik wjedzie do zielonej strefy takiej jak obszary mieszkalne, okolice szkół czy szpitali – będą one rozpoznawane na podstawie danych z nawigacji i historii jazdy. Co więcej, system rozpoznaje również ulubione miejsca kierowcy, w tym dom i biuro zarejestrowane w systemie nawigacyjnym jako zielona strefa.
Więcej informacji na temat drugiej generacji Kia Niro poznamy przed sprzedażowym debiutem planowanym na trzeci kwartał przyszłego roku.