• Najdroższą wersję Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo wyceniono na ponad 800 tys. zł. Tyle trzeba zapłacić za wersję o mocy 625 KM i napęd na wszystkie koła
  • Najtańsze Porsche Taycan Sport Turismo kosztuje 403 tys. zł - to odmiana z napędem na tył o mocy 326 KM
  • Auto może pokonać do 498 km na jednym ładowaniu. W przypadku mocnej ładowarki można zwiększyć zasięg o 100 km w ciągu 5 min zasilania

Dwa Porsche Taycan Sport Turismo w cenie jednego. Najmocniejszego Taycana Turbo S Sport Turismo z napędem na wszystkie koła i dwoma silnikami o mocy 625 KM wyceniono bowiem na 808 tys. zł. Tyle wystarczy na dwa egzemplarze tylnonapędowego Taycana Sport Turismo, każdy z silnikiem o mocy 326 KM.

Do wiosny seria Taycan Sport Turismo będzie liczyć aż pięć wariantów. Prócz najtańszego, wycenionego na 403 tys. zł, można jeszcze zamówić Taycana 4S (napęd na wszystkie koła i moc 435 KM w cenie 467 tys. zł), Taycana GTS (517 KM, napęd na tył i cena 578 tys. zł) oraz Taycana Turbo Sport (625 KM, napęd na wszystkie koła i cena od 666 tys. zł). Największym zasięgiem wyróżnia się wariant 4S – aż 498 km w cyklu WLTP. Najlepszymi osiągami zaś Turbo S, które potrzebuje zaledwie 2,8 s, by rozpędzić się od 0 do 100 km/h. A największym bagażnikiem (446 l) każda wersja bez pakietu nagłośnienia Bose Surround Sound System. Bez względu jednak na to, jakiego Taycana Sport Turismo wybierzemy, to czas ładowania z najmocniejszą ładowarką jest taki sam. Zwiększenie zasięgu o 100 km zajmuje zaledwie 5 min.

Porsche Taycan Sport Turismo - od sportu po turbo

Kevin Giek, odpowiedzialny za linię modelową Porsche Taycan, wyjaśnia: „Wraz z trzecim wariantem nadwoziowym – Sport Turismo – uzupełniamy naszą gamę elektrycznych samochodów sportowych o atletyczną, praktyczną i wszechstronną propozycję. Jestem pewien, że nowa odmiana będzie kontynuować historię sukcesu Porsche Taycan. Sądzę, że szczególnie atrakcyjna jest równowaga i różnorodność palety pięciu wersji Sport Turismo: oferta obejmuje dosłownie wszystko, od niesamowicie zwrotnego samochodu z napędem na tylne koła po niezwykle mocną wersję Turbo S”.

Wraz z pojawieniem się Porsche Taycan Sport Turismo udostępniono także kolejne aktualizacje oprogramowania. A to nie pozostaje bez wpływu na możliwości pokładowego zestawu multimedialnego. Po latach doczekaliśmy się w Porsche Android Auto. Udoskonalono także asystenta głosowego, który powinien lepiej rozumieć wypowiadane komendy. Porsche zapewnia, że usprawniono także pracę nawigacji (działa szybciej) oraz funkcji planowania ładowania (priorytetem stało się skrócenie postojów samochodu).

Z całej gamy Porsche Taycan Sport Turismo jako pierwszy zadebiutuje GTS (jeszcze w lutym). W marcu 2022 r. pojawią się kolejne wersje tego samochodu.