- Porsche zaprezentowało dwa nowe modele Porsche Taycan GTS i Taycan GTS Sport Turismo
- Oba zorientowane są na kierowców oczekujących przyjemności z jazdy
- Nowe GTS-y mogą pochwalić się imponującym zasięgiem
- Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Warianty GTS czyli Grań Turismo Sport od lat w gamie Porsche oznaczają modele zorientowane na kierowców i dostarczające mnóstwo przyjemności z jazdy. Teraz do tego grona dołącza pierwsze w pełni elektryczne auto marki – Taycan GTS. Wraz z debiutem tej wersji Porsche prezentuje także kolejny wariant nadwoziowy modelu – Sport Turismo, który bazuje na crossoverze Cross Turismo, ale nie ma offroadowych dodatków w stylistyce nadwozia. Jak podkreśla Porsche „skierowany jest on do tych, którzy oczekują poziomu codziennej praktyczności, jaki oferuje Taycan Cross Turismo, ale równocześnie zależy im na "asfaltowych" osiągach sportowej limuzyny Taycan.
Porsche Taycan GTS – jednoznaczny charakter
Już na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia z wyjątkową odmianą elektryka Porsche. Obydwie wersje nadwoziowe wyróżniają czarnymi lub przyciemnianymi detalami nadwozia, w tym w zderzakach, listwach progowych, lusterka i obramowaniach szyb. Również wnętrze podkreśla styl GTS za sprawą m.in. czarnego materiału tapicerki Race-Tex, czerwonego przeszycia siedzeń i czerwonych pasów bezpieczeństwa oraz elementów ze szczotkowanego aluminium z anodowanym, czarnym wykończeniem.
Wersja Taycan GTS Sport Turismo oferuje przy tym większą przestronność – na tylnej nakapie przestrzeń nad głowami jest większa o 45 mm – i pojemność bagażnika, która po rozłożeniu siedzeń może sięgać nawet 1200 l.
W ramach opcje Taycana GTS będzie można wyposażyć w panoramiczny dach podzielony na 9 segmentów z funkcją kontroli stopnia nasłonecznienia. Do wyboru przyciemnienie przezroczyste (Clear), matowe (Matt), pośrednie (Semi) lub mocne (Bold).
Porsche Taycan GTS – elektryczna przyjemność
Oznaczenie GTS to gwarancja doskonałych osiągów i nie inaczej jest w przypadku Taycana i Taycana Sport Turismo. W obudwu wariantach w trybie overboost moc generowane przez silniki elektryczne sięga 440 kW czy 598 KM i pozwala na przyspieszanie do "setki" w 3,7 s oraz osiąganie maksymalnej prędkości 250 km/h. Co więcej, dzięki specjalnej aktualizacji strategii efektywnego zarządzania jazdą (trafi także do innych wersji modelu) GTS-y mogą pochwalić się imponującym zasięgiem, który w cyklu WLTP wynosi 504 km (w mieście nawet 524-625 km). Tym samy to pierwsze odmiany Taycana przekraczające granicę 500 km na jednym ładowaniu. Standardowo GTS wyposażone są akumulatory Performance Plus o pojemności 93,4 kWh, które można ładować z mocą do 270 kW. W praktyce na takich szybkich ładowarkach uzupełnienie poziomu energii na kolejne 100 km trwa zaledwie 5 minut.
Do potencjału napędu przystosowano także pneumatyczne adaptacyjne zawieszenie z układem Porsche Active Suspension Management (PASM), a także opcjonalną tylną oś skrętną. Użytkownicy docenią z pewnością także zmodyfikowany „układ wydechowy” Porsche Electric Sport Sound, który ma generować jeszcze bardziej soczyste, rasowe brzmienie.
Porsche Taycan GTS – na rynku wiosną
Nowe GTS-y zaczną trafiać do klientów już wiosną przyszłego roku. Taycan GTS kosztuje od 574 tys. zł, a GTS Sport Turismo od 578 tys. zł.