Nowy akumulator LFP jest autorskim projektem chińskich konstruktorów. To bateria litowo-żelazowo-fosforanowa, która przygotowana jest do bardzo szybkiego ładowania. Dzięki 800-woltowej instalacji istnieje możliwość uzupełnienia 500 km zasięgu jedynie w 15 min. To wyśmienity wynik, porównując do szybkości ładowania akumulatorów, które są w obecnie oferowanych samochodach.

Bezpieczny akumulator od nowego roku w produkcji

Baterie LPF są uważane za mające mniejszą gęstość porównaniu z bateriami niklowo-manganowo-kobaltowymi (NMC). Chińczycy zastosowali jednak nowo opracowane materiały i uprościli konstrukcję. Dzięki temu udało się osiągnąć wykorzystanie objętości nowego pakietu baterii na poziomie 83,7 proc., co jest jednym z najlepszych wyników. Dodatkowo producent deklaruje, że nowa bateria jest wyjątkowo odporna na wysokie temperatury, nie powinna też reagować na zgniatanie i przekłucia, co mają potwierdzać testy.

Co więcej, akumulator ten jest już gotowy i pojawi się w sedanie Zeekr 007, którego sprzedaż rozpocznie się w styczniu 2024 r. W kolejnych modelach również mają być montowane nowe akumulatory.

Dla producenta wprowadzenie nowej baterii ma też znaczenie biznesowe, bowiem do tej pory korzystało z technologii firmy CATL. Baterie tej firmy są w autach, które są teraz w ofercie. Chińczycy będą wiec mogli uniezależnić się od zewnętrznych firm.

Ładowanie formularza...