Logo

Ranking cen ładowania: możesz zapłacić nawet o 161 złotych więcej za jedną sesję

Opracowanie: 
  • Krzysztof Słomski
  • Różnice w kosztach ładowania elektryków mogą sięgać nawet 300 proc. - to rekord
  • Ceny ładowania zależą od wielu czynników: operatora, lokalizacji stacji, pory dnia i wykupionego abonamentu
  • W przypadku najszybszego ładowania HPC cena za kWh zaczyna się 0,90 zł, a kończy na 3,50 zł
  • Zachęcamy do oddawania głosów w ankiecie, która znajduje się na końcu artykułu
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Z oszacowaniem kosztu naładowania samochodu elektrycznego na ogólnodostępnych stacjach, z których korzystamy przeważnie w trasie, jest znacznie trudniej niż w przypadku zatankowania pojazdu spalinowego. Stawki na publicznych ładowarkach są zmienne — zależą od lokalizacji, pory dnia i posiadanego abonamentu. Z pomocą przychodzą jednak rankingi, które ułatwiają zorientowanie się w tej nieco skomplikowanej sytuacji.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jakie są ceny ładowania samochodów elektrycznych w Polsce?
Co wpływa na różnice w kosztach ładowania?
Kiedy występują największe różnice w cenach ładowania?
Jak długo są obłożone największe sieci ładowania w Polsce?

Ile kosztuje naładowanie elektryka na publicznej stacji?

Raport EV Klub Polska uwzględnia stawki największych operatorów w Polsce. W grudniu ceny ładowania pozostały na stabilnym poziomie. Dotyczy to zarówno ładowania prądem przemiennym AC (do 22 kW), jak i szybkim DC (22–150 kW) oraz ultraszybkim HPC (powyżej 150 kW). Różnice w stawkach pomiędzy poszczególnymi operatorami są jednak znaczące.

Czas to pieniądz, więc najdroższe przeważnie jest najszybsze ładowanie z najwyższą mocą. To tutaj też występują największe różnice w cenach. W segmencie HPC ceny wahają się od 0,90 zł/kWh w Superchargerach Tesli (dla użytkowników aut tej marki z wykupionym abonamentem) do nawet 3,50 zł/kWh w sieci Ionity (bez abonamentu). Warto sprawdzać ceny przed podróżą, ponieważ można sporo zaoszczędzić lub znacznie przepłacić za energię.

Stacja ładowania samochodów elektrycznych
Stacja ładowania samochodów elektrycznychTannySolt / Shutterstock

— Grudniowy ranking potwierdza, że rozpiętość cen pomiędzy operatorami pozostaje ogromna - w segmencie ultraszybkiego ładowania różnica sięga nawet do 300 proc. — zauważa Łukasz Lewandowski. Prezes EV Klub Polska dodaje, że nadchodzący okres świąteczny i rosnąca konkurencja między operatorami są korzystne dla kierowców: "Widzimy to po darmowym pierwszym ładowaniu w GreenWay na hubach 400 kW czy znaczącej obniżce cennika Orlen Charge. To pokazuje, że rozwój infrastruktury i konkurencja rzeczywiście działają na korzyść użytkowników, a w szczycie ruchu świątecznego kierowcy będą mieli realny wybór i szansę na korzystne cenowo ładowanie”.

Ładowarek już jest za dużo do liczby elektryków?

Rozwój infrastruktury ładowania w Polsce postępuje w szybkim tempie, ale wiąże się również z wyzwaniami. Jak poinformował Maciej Gis, redaktor naczelny elektromobilni.pl, obłożenie największych sieci wynosi tylko 29 minut na dobę.

— Przy wysokich kosztach inwestycyjnych i operacyjnych, stawia pod znakiem zapytania długoterminową kondycję wielu operatorów i może skutkować konsolidacją tych podmiotów w kolejnych latach. Użytkownicy powinni być świadomi, że obecne promocje czy redukcje cenników mogą nie utrzymać się w dłuższej perspektywie — analizuje Gis.

Ranking cen ładowania — grudzień 2025
Ranking cen ładowania — grudzień 2025EV Klub Polska
Opracowanie: 
  • Krzysztof Słomski
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu