- To uniwersalne i funkcjonalne urządzenie dla właścicieli aut elektrycznych
- Na rynku będzie dostępne w czwartym kwartale 2022 roku
- Przyda się nie tylko w sytuacjach awaryjnych jako zapas energii, lecz także może być wykorzystywane na co dzień do tańszego „tankowania” elektryków
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu
Kanister z prądem? Dokładnie tak można określić pomysł Richiego Sibala i Jonthana Cerriera, założycieli firmy ZipCharge, za pomocą którego chcą zwiększyć wygodę użytkowników aut elektrycznych. Obydwaj mają wieloletnie doświadczenie w inżynierii systemów elektroniki samochodowej i rozwoju produktów, zdobyte w firmach, takich jak: McLaren Automotive, Jaguar Land Rover, Lotus, Gordon Murray Group i LEVC i zaprojektowali ZipCharge Go, który w dużym uproszczeniu można określić jako samochodowy powerbank, stworzony zgodnie z tymi samymi standardami, co samochodowe systemy elektroniczne. Gotowy produkt ma pojawić się na rynku w czwartym kwartale 2022 roku.
ZipCharge Go – ładujesz gdzie chcesz
Jest wielkości kompaktowej walizki na kółkach i może być ładowany w domu lub w innym miejscu za pomocą standardowej wtyczki domowej przy niższym koszcie za kWh energii elektrycznej w porównaniu z ładowaniem na ogólnodostępnych ładowarkach publicznych. ZipCharge Go ma nawet wysuwaną rączkę, dzięki której, podobnie jak walizkę, można go łatwo przemieszczać z miejsca na miejsce, a po jej złożeniu przewozić w bagażniku. Co ważne, po podłączeniu go auta kabel ładujący jest blokowany na czas ładowania tak samo jak to ma miejsce w przypadku tradycyjnych ładowarek i uniemożliwia niepożądanym osobom „przechwycenie” sprzętu. ZipCharge obiecuje, że w ciągu 30 minut przenośna ładowarka może doładować akumulatory samochodu energią wystarczającą na przejechanie ponad 30 km.
ZipCharge Go – inteligenta bateria
Przenośna ładowarka, podobnie jak w samochodach sportowych, wykorzystuje aluminiową ramę do umieszczenia głównych systemów, poprawiając w ten sposób integralność i sztywność urządzenia. Obudowa może być spersonalizowana w różnych kolorach i wykończeniach, aby dopasować się do wyglądu zewnętrznego pojazdu użytkownika. Wewnątrz ma zapakowane ogniwa baterii litowo-jonowej NMC o wysokiej gęstości energii i systemy elektroniczne do sterowania jej pracą.
Przetwornica AC-DC umożliwia dwukierunkowe ładowanie z sieci do urządzenia i z urządzenia do sieci, dzięki czemu ZipCharge Go może być wykorzystywany do przechowywania taniej energii poza szczytem i oddawania jej do sieci w godzinach szczytu. Zintegrowany moduł komunikacyjny obsługuje inteligentne ładowanie zgodne z protokołem OCPP (Open Charge Point Protocol – pozwala producentom sprzętu ładowania oraz operatorom sieci implementację komunikacji pomiędzy urządzeniami a siecią), aktualizacje over-the-air, zdalną diagnostykę, a wraz z geolokalizacją i technologią śledzenia zapewnia większe bezpieczeństwo. Zintegrowana łączność 2G/4G umożliwia użytkownikom zdalne zarządzanie ładowarką Go za pomocą aplikacji mobilnej ZipCharge, monitorowanie jej stanu i planowanie ładowania.
ZipCharge Go – na własność lub w abonamencie
Firma ZipCharge chce udostępniać swoje urządzenie w ramach subskrypcji za 57 euro miesięcznie lub sprzedawać na własność w cenie porównywalnej do domowego wallboxa (z instalacją). Podstawowe funkcje oprogramowania będą dostępne dla każdego, aby można było zaplanować ładowanie, a rozszerzona funkcjonalność oprogramowania wspieranego sztuczną inteligencją (AI) i ubezpieczenie będą dostępne w ramach abonamentu za niewielką opłatą miesięczną.
Co sądzicie o takim rozwiązaniu?