Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Ford

Ford

Ford Caprii II - klasyk, który tworzył historię
Oldtimer

Ford Caprii II - klasyk, który tworzył historię

Fabryka Forda w Kolonii nie do poznania. Powstawały w niej znane modele
Wiadomości

Fabryka Forda w Kolonii nie do poznania. Powstawały w niej znane modele

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!
Co warto kupić

Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!

Mały samochód to małe koszty eksploatacji – nie zawsze tak jest, ale są wersje, na których można polegać. Wybraliśmy 10 aut wartych uwagi za 20-30 tys. zł, które są i trwałe, i oszczędne, i niedrogie w eksploatacji.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ford Mondeo III - duże auto w dobrej cenie
Co warto kupić

Ford Mondeo III - duże auto w dobrej cenie

Ford Mondeo to jedno z najpraktyczniejszych aut klasy średniej w porównaniu z klasowymi rywalami w podobnym wieku. Mondeo III cechują też: niezła trwałość, rozsądne koszty napraw i atrakcyjna cena.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ford Focus kontra Volkswagen Golf – które kombi jest lepsze?
Testy nowych samochodów

Ford Focus kontra Volkswagen Golf – które kombi jest lepsze?

Ford Focus Turnier oraz Volkswagen Golf Variant to modele, po których należy się spodziewać rodzinnej funkcjonalności oraz wysokich talentów transportowych. W teście sprawdzamy, czy niemieckie kombi spełniają te oczekiwania i czym jeszcze przekonują. Do rywalizacji stają egzemplarze z benzynowymi silnikami – 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM w Fordzie i 1.5 eTSI generujące 150 KM w Volkswagenie.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Klasa średnia lat 70. - Audi 80 kontra Volkswagen Passat, Opel Ascona i Ford Taunus
Youngtimer

Klasa średnia lat 70. - Audi 80 kontra Volkswagen Passat, Opel Ascona i Ford Taunus

Z dzisiejszej perspektywy aż trudno uwierzyć, że 40 lat temu Audi i Volkswagen były traktowane jako marki, które dopiero aspirowały do klasy średniej i próbowały wygryzać zasiedziałe firmy. Audi 80 i VW Passat zabiegały o zainteresowanie klientów nowoczesną techniką i postępowym designem. Jak na ich tle wypadały modele marek Opel i Ford, uchodzących za tradycyjnie mieszczańskie? Czy rzeczywiście Volkswagen i Audi zasłużyły na sukces?

Upadek minivanów. Znane modele znikają lub zmieniają się w SUV-y
Aktualności

Upadek minivanów. Znane modele znikają lub zmieniają się w SUV-y

Początek obecnej dekady to kres ery minivanów. W kwietniu 2023 r. Ford skończy produkcję S-Maxa i Galaxy, w 2022 r. do historii przeszły Citroen Grand C4 SpaceTourer i Dacia Lodgy. Renault Scenic i Espace przetrwają tylko dlatego, że zmienią się w SUV-y. No, ale skoro w 2004 r. w Europie średnio przez tydzień sprzedawano więcej Espace’ów niż przez cały zeszły rok...

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Słynny pojedynek Forda i Ferrari na Le Mans w 1966 r. Do sukcesu przyczynili się nie tylko inżynierowie Forda
Aktualności

Słynny pojedynek Forda i Ferrari na Le Mans w 1966 r. Do sukcesu przyczynili się nie tylko inżynierowie Forda

Ta historia wydarzyła się naprawdę i pokazała, że wszystko jest możliwe. Mowa o 24-godzinnym wyścigu Le Mans z 1966 r., podczas którego odbył się słynny pojedynek Forda i Ferrari. Ta legendarna rywalizacja udowodniła, jak wiele zależy od opon.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki
Używane

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Czy hybryda plug-in to złoty środek na obecne czasy z wysokimi cenami paliw? Co prawda, starsze konstrukcje hybryd plug-in są mniej zaawansowane niż współczesne, ale nie jest to aż takim problemem, jak w elektrykach – zawsze przecież można skorzystać z silnika spalinowego. Niestety, używane hybrydy plug-in mają inne, liczne problemy.

Postanowiłem używać elektrycznego Mustanga i go nie ładować. Byłem zaskoczony rezultatem
Testy

Postanowiłem używać elektrycznego Mustanga i go nie ładować. Byłem zaskoczony rezultatem

Wiele mówi się o tym, że samochód elektryczny oznacza spędzanie czasu na ładowarkach i problemy z zasięgiem. Sprawdziłem to. Korzystałem z elektrycznego Mustanga Mach-E przez tydzień i zupełnie nie miałem potrzeby korzystania z ładowarki, a auta używałem codziennie.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Ciekawe auto rodzinne za 20 tys. zł – przegląd rynku
Co warto kupić

Ciekawe auto rodzinne za 20 tys. zł – przegląd rynku

Z rynku dochodzą sygnały, że auta używane drożeją. Postanowiliśmy więc sprawdzić, w co najlepiej ulokować 20 tys. zł, żeby jeździć klasą średnią. Aut rodzinnych nie brakuje, jednak dobre rzeczywiście się cenią!

Młodzi kierowcy bezpłatnie zdobyli nowe umiejętności. W dwa dni Ford przeszkolił ponad 300 osób
Aktualności

Młodzi kierowcy bezpłatnie zdobyli nowe umiejętności. W dwa dni Ford przeszkolił ponad 300 osób

Na początku czerwca br. Arena Gdańsk zamieniła się w centrum szkoleniowe Ford Driving Skills for Life. W dwa dni instruktorzy bezpiecznej jazdy przeszkolili ponad 300 młodych kierowców.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Popularne kompakty z oszczędnymi silnikami benzynowymi – na ciężkie czasy
Co warto kupić

Popularne kompakty z oszczędnymi silnikami benzynowymi – na ciężkie czasy

Kompaktowych modeli jest na rynku bardzo dużo, ale wybór silnika benzynowego, który będzie w miarę oszczędny, a przy tym niezawodny wcale nie jest oczywisty. Szukamy, takich propozycji mając do dyspozycji kilkanaście tysięcy złotych. Pamiętajmy jednocześnie, by nie spodziewać się po tych autach wyśrubowanych osiągów...

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł
Co warto kupić

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł

Jeśli od limuzyny klasy średniej oczekujesz nie tylko dobrych osiągów, lecz także niskiego spalania, to najlepszym wyborem będzie diesel o pojemności ok. 2.0 i mocy 130-150 KM. Którą warto kupić za 20-25 tys. zł?

Używane kompakty za 20-25 tys. zł – który z nich zachwyci nas trwałością?
Co warto kupić

Używane kompakty za 20-25 tys. zł – który z nich zachwyci nas trwałością?

Na celownik bierzemy pięć popularnych kompaktów z silnikami benzynowymi o mocy ok. 100 KM. W teorii wersje te zapewniają rozsądne koszty eksploatacji i wystarczają do spokojnej jazdy. Czy tak jest na pewno? I jak wypadają w ocenie trwałości oraz niezawodności?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę
Używane

Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę

Ford Focus, Peugeot 308, Seat Leon i Volkswagen Golf – oto cztery kompaktowe kombi, które cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku. Tym razem naprzeciwko siebie stają 8-letnie egzemplarze z benzyniakami o mocy 120-130 KM, a do wydania mamy 35-40 tys. zł. Które z tych aut warto kupić?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł
Używane

Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł

Za 50-70 tys. zł nie brakuje kuszących samochodów klasy średniej, których awaryjność nie wykracza poza średnią. Do tego będą to kilkuletnie auta – na czasie, bogato wyposażone i dające sporo zadowolenia z jazdy. Które wybrać? Oto 10 najlepszych propozycji!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
10 najgorszych aut w testach długodystansowych. 5 z nich to niemieckie auta
Testy długodystansowe

10 najgorszych aut w testach długodystansowych. 5 z nich to niemieckie auta

Od 2014 roku ponad 80 samochodów musiało się sprawdzić w testach długodystansowych redakcji Auto Bild. W każdym takim teście auta są poddawane trudnym na dystansie 100 tys. km. Finał każdego takiego testu kończy się rozebraniem auta do ostatniej śrubki. Dopiero wtedy można ocenić, jak zużywają się samochody.

Auta za 20 tys. zł, które naprawisz za grosze. TOP 5
Co warto kupić

Auta za 20 tys. zł, które naprawisz za grosze. TOP 5

Zakup używanego kompaktowego samochodu za 20 tys. zł to często początek wydatków. Postanowiliśmy zaproponować Wam zestawienie pięciu samochodów z tanimi częściami zamiennymi, które do tego bardzo łatwo możecie naprawić.

Kierowcy Fordów skorzystają z Superchargerów Tesli. Jak będzie w Europie?
Wiadomości

Kierowcy Fordów skorzystają z Superchargerów Tesli. Jak będzie w Europie?

Ford porozumiał się z Teslą w sprawie korzystania z Superchargerów w Ameryce Północnej. Już niedługo elektryczne Fordy zmienią złącze, z którego korzystają, a w salonach będzie dostępna przejściówka do aut już wyprodukowanych. Jak sytuacja będzie wyglądała w Europie? Spytaliśmy o to w polskim oddziale Forda.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Volkswagen Taigo kontra Ford Puma. W tych autach nie można się nudzić
Porównania samochodów

Volkswagen Taigo kontra Ford Puma. W tych autach nie można się nudzić

Volkswagen Taigo i Ford Puma mają wszystko, czego potrzeba do czerpania radości z lata: modny styl, mocne silniki, a jak trzeba, wjadą nawet na plażę. A jednak się różnią. Sprawdzamy jak bardzo.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ford Mondeo IV - ostatni taki Ford, teraz tylko SUV-y i crossovery
Co warto kupić

Ford Mondeo IV - ostatni taki Ford, teraz tylko SUV-y i crossovery

To, że najwyraźniej na tej generacji kończy się europejska historia modelu Mondeo, nie oznacza, że Ford Mondeo IV jest pozbawiony zalet. Rynek się zmienił, nabywcy nie chcą już dużych sedanów, liftbacków czy kombi, zamiast nich celują w crossovery i SUV-y. Dzięki temu da się jednak kupić samochody takie jak Ford Mondeo w atrakcyjnych cenach.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.