Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Jak naprawić

Jak naprawić

Uszczelka pod głowicą — przyczyny awarii, objawy i koszty naprawy
Eksploatacja

Uszczelka pod głowicą — przyczyny awarii, objawy i koszty naprawy

Przepalona uszczelka pod głowicą - jak usunąć awarię?
Eksploatacja

Przepalona uszczelka pod głowicą - jak usunąć awarię?

Co można podłączyć do gniazda OBD?
Eksploatacja

Co można podłączyć do gniazda OBD?

Gniazdo układu diagnostyki pokładowej auta ma więcej zastosowań niż tylko odczytywanie za jego pośrednictwem błędów zapisanych przez komputer. Na rynku przybywa gadżetów podłączanych do gniazda OBD

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Co da się naprawić na drodze?
Eksploatacja

Co da się naprawić na drodze?

Zanim podczas wyjazdu wezwiesz pomoc drogową do zepsutego samochodu, sprawdź, czy uda ci się rozwiązać problem samemu. Podpowiadamy, jak radzić sobie z typowymi usterkami, które mogą przytrafić się podczas podróży.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jak i czym walczyć z rdzą? Pokazujemy jak samodzielnie zrobić zabezpieczenia antykorozyjne nadwozia
Eksploatacja

Jak i czym walczyć z rdzą? Pokazujemy jak samodzielnie zrobić zabezpieczenia antykorozyjne nadwozia

Każdy samochód kiedyś zardzewieje, ale zabezpieczony przed korozją – o wiele później. Warto wiedzieć, jak to zrobić i co trzeba zostawić fachowcom. Kompleksowa ochrona antykorozyjna to brudna i pracochłonna robota.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dlaczego stare lampy coraz słabiej świecą?
Eksploatacja

Dlaczego stare lampy coraz słabiej świecą?

Kilkuletnich i starszych aut mających zużyte reflektory jest coraz więcej, przybywa też problemów z ksenonami: na początku bardzo wydajne, dobrze świecące reflektory z czasem emitują coraz mniej światła. Co jest przyczyną tego zjawiska?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Ratujemy stare lampy - regeneracja reflektorów krok po kroku
Eksploatacja

Ratujemy stare lampy - regeneracja reflektorów krok po kroku

25-letni reflektor w dobrym stanie? To mało prawdopodobne! Kupno nowego nie zawsze jest możliwe – albo niedostępny, albo ekstremalnie drogi. Nic straconego, bo reflektory regeneruje się z takim skutkiem, że działają i wyglądają jak nowe.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Samochód nie ma mocy - 10 przyczyn spadku mocy w aucie
Eksploatacja

Samochód nie ma mocy - 10 przyczyn spadku mocy w aucie

Samochód nie ma mocy nie bez powodu: albo zatankowałeś kiepskie paliwo, albo coś się popsuło, albo silnik po prostu już się zużył. Wyjaśniamy, gdzie szukać źródeł problemu i z jakimi wydatkami będzie się to wiązało.

Filtr powietrza - jak ważna jest jego wymiana i jak to zrobić?
Eksploatacja

Filtr powietrza - jak ważna jest jego wymiana i jak to zrobić?

Zastanawialiście się kiedyś, czym oddycha wasz samochód? Odpowiedź nie jest zaskakująca — oczywiście powietrzem! Podpowiadamy jak wymienić filtr powietrza, by wasze auto oddychało pełną "piersią"

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jakie usterki wyczytamy ze spalin auta? Wyjaśniamy wątpliwości
Eksploatacja

Jakie usterki wyczytamy ze spalin auta? Wyjaśniamy wątpliwości

Po tym, jak wyglądają i jak pachną spaliny auta, można dowiedzieć się naprawdę dużo o kondycji silnika samochodu. Na co należy uważać?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dlaczego silnik bierze olej?
Wszystko o silniku

Dlaczego silnik bierze olej?

Znaczny ubytek oleju rzadko można uznać za normalny — w takiej sytuacji z reguły masz do czynienia z usterką. Nie lekceważ żadnej z nich i dowiedz się, dlaczego silnik bierze olej, bo może się to zakończyć fatalnie dla samochodu i twojego portfela.

Nowy zamiennik czy oryginalny reflektor po regeneracji - który będzie lepiej świecić?
Eksploatacja

Nowy zamiennik czy oryginalny reflektor po regeneracji - który będzie lepiej świecić?

Po kilku latach eksploatacji światła auta mogą być już zużyte. Użytkownik ma trzy możliwości: kupić nowe lampy oryginalne, naprawić stare reflektory albo zamontować nowy zamiennik. Co wybrać?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Świeca żarowa musi działać nie tylko zimą!
Eksploatacja

Świeca żarowa musi działać nie tylko zimą!

Świeca żarowa dawniej pomagała dieslom tylko podczas rozruchu, dziś ma wiele innych ważnych zadań do wykonania. I potrafi być kłopotliwa...

Jak naprawić elektryczne szyby? Możesz szybko sam to zrobić
Porady

Jak naprawić elektryczne szyby? Możesz szybko sam to zrobić

Warto wiedzieć, jak naprawić elektryczne szyby, ponieważ podnośniki szyb często się psują, zwłaszcza w starszych samochodach. Naprawa w serwisie może być droga – warto spróbować rozprawić się z problemem na własną rękę i oszczędzić pieniądze. Sprawdź poniżej nasz poradnik.

Wyznanie byłego mechanika ASO: "Wiele aut to wraki, a klienci chcą cudów"
Aktualności

Wyznanie byłego mechanika ASO: "Wiele aut to wraki, a klienci chcą cudów"

Naszym rozmówcą jest Tomasz Sobczak, mechanik z wieloletnim stażem. Doświadczenie zbierał w wielu serwisach ASO, a dziś prowadzi swój warsztat. Opowiada o dobrych i złych, a czasem wręcz patologicznych stronach swojego zawodu.

Zbieżność kół: typowe problemy, objawy, regulacja
Eksploatacja

Zbieżność kół: typowe problemy, objawy, regulacja

Samochód „ściąga”, musicie walczyć z kierownicą? Takie objawy wskazują na to, że wasze auto ma rozregulowaną geometrię kół. Lepiej pozbyć się tego problemu, zanim szkód będzie więcej. Samochód, w którym zbieżność kół jest wyregulowana, nie tylko lepiej się prowadzi, ale przede wszystkim jest bardziej przewidywalny.

Tuning wydechu kontra przepisy
Porady

Tuning wydechu kontra przepisy

Jednym zależy na dźwięku, inni pragną mocy, a są też i tacy, którzy jeżdżą rzadkim modelem bądź nie lubią tanich zamienników: na co można sobie pozwolić przy modyfikacji wydechu?

Obsługa aut 25 lat temu i dziś. Kiedyś było lepiej?
Eksploatacja

Obsługa aut 25 lat temu i dziś. Kiedyś było lepiej?

Nowe auta są coraz bardziej skomplikowane – to fakt! Mają też przez to o wiele więcej podzespołów, które mogą się popsuć i których obsługa wymaga specjalistycznego sprzętu i wykwalifikowanych fachowców, choć do warsztatów powinny trafiać rzadziej.

Jak zregenerować katalizator samochodowy?
Eksploatacja

Jak zregenerować katalizator samochodowy?

Katalizator samochodowy zapycha się w wyniku spalania oleju przez silnik albo rozsypuje się pod wpływem szoku termicznego. Jest też podatny na uszkodzenia mechaniczne – np. uderzenie podwoziem auta o kamień. Ponieważ nowy, oryginalny katalizator jest bardzo drogi, pozostaje albo z niego zrezygnować, albo wykombinować coś tańszego, a nawet... o wiele tańszego.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Filtr kabinowy - dlaczego jego wymiana jest taka ważna?
Auto Świat

Filtr kabinowy - dlaczego jego wymiana jest taka ważna?

Winowajcą za kłopoty z zaparowanymi szybami i nieprzyjemnym zapachem bywa zazwyczaj zapchany filtr kabinowy (przeciwpyłowy), który jest odpowiedzialny za oczyszczanie zasysanego powietrza do wnętrza auta. Kierowcy lekceważą filtr kabinowy z dwóch powodów: po pierwsze nie wszyscy wiedzą o jego istnieniu, po drugie zwyczajnie o nim zapominają

Materiał promocyjny
Wymiana wahaczy zawieszenia – co warto o niej wiedzieć?
Porady dla kierowców

Wymiana wahaczy zawieszenia – co warto o niej wiedzieć?

Wahacze należą do najbardziej obciążonych podzespołów zawieszenia, stąd też konieczność ich wymiany lub naprawy po dłuższym okresie eksploatacji nie jest niczym wyjątkowym. Jak wybrać odpowiednie wahacze? Co opłaca się bardziej – wymiana kompletnego wahacza, czy naprawa polegająca na zamontowaniu w starym wahaczu nowego sworznia lub tulei?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Ukręcona szpilka i... co dalej?
Eksploatacja

Ukręcona szpilka i... co dalej?

Gdy podczas odkręcania koła urwie się szpilka, oznacza to, że mamy problem. Jak duży?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.