• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat Auto Świat jest wyłącznym dostawcą treści motoryzacyjnych dla portalu Onet.pl
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • Dobry warsztat
    • Porady dla kierowców
    • Porady dla warsztatów
    • Wyszukiwarka warsztatów
    • O Dobrym Warsztacie
    • Dodaj warsztat
  • Polecamy
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Poradniki zakupowe
    • Sprawdź swój VIN
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
  • Treści premium
  • ...
  • Oldtimer
  • Youngtimer
  • ...
Auto Świat Klasyki Oldtimer 10 aut którym się nie udało. Ciekawe modele, ale nie odniosły sukcesu

10 aut, którym się nie udało

Piotr Burchard
5 lip 20 09:40
Auto Świat
Historia motoryzacji pamięta wiele modeli, którym z wielu powodów się nie udało. Wybraliśmy 10 modeli, które pomimo bardzo ciekawej konstrukcji nie odniosły sukcesów rynkowych, często nie trafiając do produkcji.
WRÓĆ
NA ONET
REKLAMA
10 aut którym się nie udało 10 Zobacz galerię
  • Opel Omega V8
  • Trabant P603
  • Skoda 1100
  • Adler Junior
1/10 Opel Omega V8
Opel Omega V8

Po prostu przepych: silnik V8 z Corvette w Oplu Omedze – ostatnim aucie z Rüsselsheim z tylnym napędem! To byłoby coś. Mimo zbudowania 30 prototypów nie potrafiono poradzić sobie z przeniesieniem napędu. Próbowano pożyczać elementy z różnych firm córek GM, ale okazało się to zbyt skomplikowane i za drogie. Szkoda, bo auto robiło wrażenie. Kilka egzemplarzy do dziś jest w posiadaniu Opla i służą do wewnętrznych jazd po zakładzie.

2/10 Trabant P603
Trabant P603

Przyzwoita doza innowacyjności z Zwickau – następca modelu 601 naprawdę całkiem przyzwoicie wyglądał, ale tak jak wiele konstrukcji z bloku wschodniego, nie miał szans na seryjną produkcję. Skończyło się na transplantacji silnika 1.1 do starego modelu, a to oznaczało jedno: porażkę.

3/10 Skoda 1100
Skoda 1100

Silnik OHC, rurowa rama przestrzenna, poszycia z włókien szklanych, 200 km/h i ten wygląd! Gdyby fabryka zbudowała ich więcej!

4/10 Adler Junior
Adler Junior

Maszyny do pisania to przyszłość! Jawoll, Herr Direktor – tak właśnie bezpowrotnie odeszła w niepamięć jedna z niemieckich marek.

5/10 Porsche 542
Porsche 542

To Porsche mogło uratować Studebakera. Ale pojawiło się o rok za późno, a Studebakerowi skończyły się właśnie pieniądze.

6/10 Mercedes C111
Mercedes C111

Marzenie z czasów podstawówki. Gdyby Daimler-Benz nie włożył do niego tylu nowości, z pewnością sprzedawałby się lepiej.

7/10 SHW-Auto
SHW-Auto

Samonośne lekkie nadwozie, napęd na przód, niezależne zawieszenie – to auto wyprzedziło swoją epokę o ponad 50 lat.

8/10 Borgward Hansa 1300
Borgward Hansa 1300

Jeszcze kilka tygodni i samochód, który mógł uratować Borgwarda, byłby gotowy do seryjnej produkcji.

9/10 Volvo P179
Volvo P179

To miała być elegancka wersja PV444, ale niestety, zabrakło odpowiedniego silnika.

10/10 FSM Beskid
FSM Beskid

Było już tak blisko, stworzono nawet kilka jeżdżących prototypów... Niestety, Beskid nigdy nie trafił do seryjnej produkcji.

Źródło:
Auto Świat
Ford Transit Trail - dostawczak na trudne warunki
Piotr Burchard Redaktor prowadzący „Auto Świat Classic”
Tematy: Opel, Opel Omega, Trabant, Porsche, Mercedes
Renault Laguna I 3.0 V6 - szybka, ale wymagająca | Z archiwum Auto Świata |

Najnowsze wydanie

Jak kupić dobry samochód używany, co koniecznie trzeba sprawdzić przez zakupem, czyli 10 niezbędnych kroków do sukcesu - to specjalny temat w Auto Świecie nr 7-8/2021, który od 15 lutego jest już w punktach sprzedaży prasy. Zapraszamy też do skorzystania z naszej cyfrowej subskrypcji.
Zobacz nowy numer »

Polecane z kategorii

Klasyczne auta w okazyjnych cenach, po które nikt nie sięga Klasyczne auta w okazyjnych cenach, po które nikt nie sięga Premium Czy znasz modele Mercedesa? Quiz dla miłośników marki z gwiazdą na masce Czy znasz modele Mercedesa? Quiz dla miłośników marki z gwiazdą na masce Nysa 522 R - karetka przez duże R Nysa 522 R - karetka przez duże R Premium Richard Hammond i jego przyjaciel Olivier Richard Hammond i jego przyjaciel Olivier Historia polskiej motoryzacji - prototypowe konstrukcje mikrosamochodów Historia polskiej motoryzacji - prototypowe konstrukcje mikrosamochodów Premium Fiat 127p - a mogło być tak pięknie Fiat 127p - a mogło być tak pięknie Premium Renault 5 Turbo - z archiwum Auto Świata Renault 5 Turbo - z archiwum Auto Świata Premium BMW Isetta 300 -  małe, ale ważne BMW Isetta 300 - małe, ale ważne Premium Wołga - wcale nie taka straszna Wołga - wcale nie taka straszna Premium

Najnowsze wydanie

Auto Świat 7-8/2021
Auto Świat 7-8/2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2021 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Przeglądarka blokuje powiadomienia - Zobacz jak zmienić ustawienia
service logo
Zamknij
Auto Świat
Czy chciałbyś otrzymywać powiadomienia z najciekawszymi informacjami?
Subskrybuj
Oświadczam, iż zapoznałam/em się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie do jego postanowień

Dzięki, teraz zawsze będziesz na bieżąco!