Auto Świat Auto Świat jest wyłącznym dostawcą treści motoryzacyjnych dla portalu Onet.pl
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • Dobry warsztat
    • Porady dla kierowców
    • Porady dla warsztatów
    • Wyszukiwarka warsztatów
    • O Dobrym Warsztacie
    • Dodaj warsztat
  • Moto Awards 2019
  • Polecamy
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Poradniki zakupowe
    • Sprawdź swój VIN
    • Oferty Dealerów
  • ...
  • Oldtimer
  • Youngtimer
  • ...
Auto Świat Klasyki Oldtimer 10 aut którym się nie udało

10 aut, którym się nie udało

Piotr Burchard
31 lip, 08:07
Auto Świat
Historia motoryzacji pamięta wiele modeli, którym z wielu powodów się nie udało. Wybraliśmy 10 modeli, które pomimo bardzo ciekawej konstrukcji nie odniosły sukcesów rynkowych, często nie trafiając do produkcji.
WRÓĆ
NA ONET
REKLAMA
10 aut którym się nie udało 10 Zobacz galerię
  • Opel Omega V8
  • Trabant P603
  • Skoda 1100
  • Adler Junior
1/10 Opel Omega V8
Opel Omega V8

Po prostu przepych: silnik V8 z Corvette w Oplu Omedze – ostatnim aucie z Rüsselsheim z tylnym napędem! To byłoby coś. Mimo zbudowania 30 prototypów nie potrafiono poradzić sobie z przeniesieniem napędu. Próbowano pożyczać elementy z różnych firm córek GM, ale okazało się to zbyt skomplikowane i za drogie. Szkoda, bo auto robiło wrażenie. Kilka egzemplarzy do dziś jest w posiadaniu Opla i służą do wewnętrznych jazd po zakładzie.

2/10 Trabant P603
Trabant P603

Przyzwoita doza innowacyjności z Zwickau – następca modelu 601 naprawdę całkiem przyzwoicie wyglądał, ale tak jak wiele konstrukcji z bloku wschodniego, nie miał szans na seryjną produkcję. Skończyło się na transplantacji silnika 1.1 do starego modelu, a to oznaczało jedno: porażkę.

3/10 Skoda 1100
Skoda 1100

Silnik OHC, rurowa rama przestrzenna, poszycia z włókien szklanych, 200 km/h i ten wygląd! Gdyby fabryka zbudowała ich więcej!

4/10 Adler Junior
Adler Junior

Maszyny do pisania to przyszłość! Jawoll, Herr Direktor – tak właśnie bezpowrotnie odeszła w niepamięć jedna z niemieckich marek.

5/10 Porsche 542
Porsche 542

To Porsche mogło uratować Studebakera. Ale pojawiło się o rok za późno, a Studebakerowi skończyły się właśnie pieniądze.

6/10 Mercedes C111
Mercedes C111

Marzenie z czasów podstawówki. Gdyby Daimler-Benz nie włożył do niego tylu nowości, z pewnością sprzedawałby się lepiej.

7/10 SHW-Auto
SHW-Auto

Samonośne lekkie nadwozie, napęd na przód, niezależne zawieszenie – to auto wyprzedziło swoją epokę o ponad 50 lat.

8/10 Borgward Hansa 1300
Borgward Hansa 1300

Jeszcze kilka tygodni i samochód, który mógł uratować Borgwarda, byłby gotowy do seryjnej produkcji.

9/10 Volvo P179
Volvo P179

To miała być elegancka wersja PV444, ale niestety, zabrakło odpowiedniego silnika.

10/10 FSM Beskid
FSM Beskid

Było już tak blisko, stworzono nawet kilka jeżdżących prototypów... Niestety, Beskid nigdy nie trafił do seryjnej produkcji.

Źródło:
Auto Świat
Niedrogie i trwałe hybrydy z drugiej ręki - te modele posłużą jeszcze długie lata
Piotr Burchard Redaktor prowadzący „Auto Świat Classic”
Wyłącznym dostawcą treści motoryzacyjnych dla portalu
onet_logo
jest serwis Auto Świat
Tematy: Opel, Opel Omega, Trabant, Porsche, Mercedes
Niedrogie i trwałe hybrydy z drugiej ręki - te modele posłużą jeszcze długie lata

Najnowsze wydanie

Można było się spodziewać, że po licznych zapowiedziach znacznych podwyżek cen nowych samochodów w przyszłym roku ruch w salonach w ostatnich tygodniach będzie o wiele większy. Tymczasem w listopadzie zarejestrowano 45 375 aut, czyli aż o ponad 1,5 tys. mniej niż w październiku.
Zobacz nowy numer »

Ładowanie komentarzy...

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Polecane z kategorii

10 najodważniejszych projektów BMW 10 najodważniejszych projektów BMW Nowy rekord: 127 600 euro za... starą ulotkę Ferrari! Nowy rekord: 127 600 euro za... starą ulotkę Ferrari! Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie - raj dla fanów aut z gwiazdą Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie - raj dla fanów aut z gwiazdą Syrena ma już ponad 60 lat - prowizorka zawsze trzyma się najdłużej! Syrena ma już ponad 60 lat - prowizorka zawsze trzyma się najdłużej! Saab 95 - troje drzwi, siedem miejsc, dwa suwy Saab 95 - troje drzwi, siedem miejsc, dwa suwy Rządowy Mercedes 300d „Adenauer” na sprzedaż – jeździł nim Gomułka, teraz możesz Ty Rządowy Mercedes 300d „Adenauer” na sprzedaż – jeździł nim Gomułka, teraz możesz Ty Ford Mustang Mach 1 z 8,5-litrowym V8 Ford Mustang Mach 1 z 8,5-litrowym V8 Lloyd LP 400 kontra Trabant - czy socjalizm zwycięży? Lloyd LP 400 kontra Trabant - czy socjalizm zwycięży? Historia polskiej motoryzacji - prototypowe konstrukcje mikrosamochodów Historia polskiej motoryzacji - prototypowe konstrukcje mikrosamochodów

Najnowsze wydanie

Auto Świat 50/2019
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2019 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. - Developed by DreamLab