Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Klasyki Oldtimer

Oldtimer

Z Londynu do Brighton. Piątego listopada kilkaset ponadstuletnich pojazdów wystartuje do słynnego rajdu
Oldtimer

Z Londynu do Brighton. Piątego listopada kilkaset ponadstuletnich pojazdów wystartuje do słynnego rajdu

Najpiękniejsze auta wszech czasów
Oldtimer

Najpiękniejsze auta wszech czasów

Polski Fiat 125p 1500 kontra Łada 1500 - motoryzacyjny pojedynek polsko-radziecki
Oldtimer

Polski Fiat 125p 1500 kontra Łada 1500 - motoryzacyjny pojedynek polsko-radziecki

Odwieczni rywale: polski Fiat i radziecka Łada. Ten duet pokazuje wyraźnie, jak z podobnych komponentów można zbudować dwa zupełnie różne auta.

Widziałem najstarsze zachowane Bugatti i srebrną strzałę Rudolfa Caraccioli
Oldtimer

Widziałem najstarsze zachowane Bugatti i srebrną strzałę Rudolfa Caraccioli

Czy wiecie, gdzie można zobaczyć najstarsze na świecie Audi i Bugatti? W Zwickau, gdzie w kwietniu 1910 r. powstała firma Audi? W Molsheim, gdzie w tym samym roku, założona została firma Bugatti? Nie. Trzeba się wybrać do Pragi i odwiedzić Narodowe Muzeum Techniki, a w szczególności jego największy dział poświęcony transportowi. Tak też zrobiłem.

Mercedes 770 trafił w ręce komunistów. No i się zaczęło
Oldtimer

Mercedes 770 trafił w ręce komunistów. No i się zaczęło

Oto przykład, jak ideologia polityczna wpłynęła na… kształt karoserii samochodu. Jest to także przykład hipokryzji komunistycznych władz, które chciały mieć luksusowego Mercedesa, ale jednocześnie nie chciały, aby było widać, że to Mercedes.

Robimy przegląd paragonów. Ile paliwa tak naprawdę zużywają klasyczne auta?
Oldtimer

Robimy przegląd paragonów. Ile paliwa tak naprawdę zużywają klasyczne auta?

Czy Mercedes W126 naprawdę zużywa tyle paliwa, ile kilka nowych egzemplarzy S-klasy? A co z 7.5-litrowymi silnikami V8 w amerykańskich klasykach - czy wymagają od swoich właścicieli posiadania prywatnej cysterny? Skonfrontowaliśmy obiegowe opinie z rzeczywistością. Sprawdziliśmy, ile kosztuje wizyta na stacji benzynowej, gdy jest się właścicielem young- i oldtimera.

Porsche 911 RS 2.7 -RS, czyli Rennsport
Oldtimer

Porsche 911 RS 2.7 -RS, czyli Rennsport

Mniej wody, więcej kofeiny – najprostszy sposób na budzące mózg ristretto. W 1972 roku Porsche stworzyło skoncentrowaną wersję Porsche 911. Dziś zadajemy pytanie: czy ta ożywiająca formuła działa także po 50 latach?

Historia polskiej motoryzacji - pojazdy i silniki z Mielca
Oldtimer

Historia polskiej motoryzacji - pojazdy i silniki z Mielca

Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego (WSK) w Mielcu specjalizowała się w produkcji samolotów, a jej tradycje w tej branży sięgały czasów przed II wojną światową.

Dyane - propozycja dla Polski
Oldtimer

Dyane - propozycja dla Polski

Niewiele zabrakło, a zamiast Polskiego Fiata 126p byłby produkowany Citroën Dyane 6p, gdzie ostatnia litera – tak jak w licencyjnych Fiatach – oznaczałaby: "polski".

Porsche 959 – supersamochód, który wyprzedził swoją epokę
Oldtimer

Porsche 959 – supersamochód, który wyprzedził swoją epokę

Kiedy model 959 pojawił się na rynku, zaszokował wszystkich, nawet wytrawnych znawców sportowych samochodów. Porsche 959 było najszybszym i najdroższym autem produkowanym seryjnie. Inżynierowie z Zuffenhausen z silnika 2,8 litra uzyskali moc 450 KM, co pozwalało osiągnąć prędkość maksymalną 317 km/h i przyspieszenie do "setki" poniżej 4 sekund! Oto historia auta, które pod koniec lat 80. wyprzedziło swoją epokę, a dziś jest poszukiwanym klasykiem, wartym ponad milion euro.

Ford Mustang Mach 1 kontra Dodge Challenger R/T Convertible - klasyki z Ameryki
Oldtimer

Ford Mustang Mach 1 kontra Dodge Challenger R/T Convertible - klasyki z Ameryki

Challenger Chryslera załatwiłby Forda Mustanga, gdyby tylko zadebiutował nieco wcześniej. Niestety, gdy się pojawił, era mocnych aut właśnie się kończyła.

Bez technologii, kadr i sprzętu. Jakim cudem Polacy stworzyli samochód, który na lata stał się przebojem, eksportowym hitem?
Oldtimer

Bez technologii, kadr i sprzętu. Jakim cudem Polacy stworzyli samochód, który na lata stał się przebojem, eksportowym hitem?

Polacy to zdolny naród i udowodnili to już niejednokrotnie. Jednak w tym przypadku przeszli samych siebie: bez odpowiednich technologii oraz zaplecza kadrowego i sprzętowego stworzyli samochód, który stał się przebojem eksportowym na ponad trzy dekady. Poznajcie niezwykłą historię Nysy N59.

Wyrafinowany styl dla każdego. Historia Simki 1300/1500
Oldtimer

Wyrafinowany styl dla każdego. Historia Simki 1300/1500

Swoim modelem 1300 Simca wprowadziła prawdziwy wyrafinowany styl w dość zachowawczej klasie średniej. Wycieczka dwoma modelami 1301 Special pokazuje, że ich urok nie ogranicza się tylko do optyki.

Cadillac sedan DeVille Diesel - miał jeden z najgorszych silników w historii motoryzacji
Oldtimer

Cadillac sedan DeVille Diesel - miał jeden z najgorszych silników w historii motoryzacji

Dieslowskie V8 od General Motors uchodzi za jeden z najgorszych silników w historii motoryzacji. Jednostka ta na wiele lat zamknęła motorom wysokoprężnym drogę do Stanów Zjednoczonych. Czy rzeczywiście diesel GM-u jest aż tak zły?

Kryptonim Goldfisch - czyli historia powstania 16-cylindrowych silników BMW
Oldtimer

Kryptonim Goldfisch - czyli historia powstania 16-cylindrowych silników BMW

Dwunastocylindrowe silniki to arystokracja wśród konstrukcji spalinowych. Jednak nad nimi są jeszcze bogowie – motory 16-cylindrowe. Poznajcie tajną historię powstania takiej jednostki w BMW.

Mercedes klasy S (W116): czy da się na nim zarobić?
Oldtimer

Mercedes klasy S (W116): czy da się na nim zarobić?

W jubileuszowym artykule o Mercedesie klasy S W116 przedstawimy mocne i słabe strony modelu, przyjrzymy się jego ofercie silnikowej, a także zbadamy rynek Mercedes klasy S. Oczywiście, nie zabraknie też zestawienia najważniejszych innowacji, dzięki którym Mercedes W116 uznawany jest za auto przełomowe.

Lloyd LP 400 kontra Trabant - czy socjalizm zwycięży?
Oldtimer

Lloyd LP 400 kontra Trabant - czy socjalizm zwycięży?

W tym porównaniu trzynaście koni mechanicznych z Bremy mierzy się z dwudziestoma z Zwickau, a my dochodzimy do wniosku, że był taki moment w historii, w którym wschodnia motoryzacja nie odstawała od zachodniej. Czy nasze porównanie wygra Trabant, czy może zachodni Lloyd?

Volkswagen T1 Transporter - już wtedy był numerem jeden
Oldtimer

Volkswagen T1 Transporter - już wtedy był numerem jeden

Volkswagen T1 pojawił się na rynku po DKW Schnellaster, a od 1950 roku zostawił całą konkurencję w tyle. Co spowodowało, że auto stało się tak popularne? Prosta budowa? A może sieć serwisowa?

Heavy metal - porównanie muscle carów z lat siedemdziesiątych
Oldtimer

Heavy metal - porównanie muscle carów z lat siedemdziesiątych

Będzie bardzo głośno i niebezpiecznie: przetestowaliśmy pięć legend amerykańskiej motoryzacji pochodzących z czasów świetności muscle carów.

Renault R4 - klasyk, który wyprzedził Golfa
Oldtimer

Renault R4 - klasyk, który wyprzedził Golfa

Kiedy w 1961 roku zadebiutowało Renault 4, klienci byli bardzo zaskoczeni stylistyką jego karoserii. Jednak dzięki przedniemu napędowi i wyjątkowo praktycznemu nadwoziu auto odniosło rynkowy sukces.

Historia polskiej motoryzacji - jak powstał Żuk
Oldtimer

Historia polskiej motoryzacji - jak powstał Żuk

Kto interesuje się motoryzacją, nie tylko słyszał o Żukach, lecz także czasem ma okazję jeszcze je zobaczyć. Okazały się bowiem trwałe i do dzisiaj służą swoim właścicielom.

BMW 850i kontra Mercedes 560 SEC - były, są i będą samochodami marzeń
Oldtimer

BMW 850i kontra Mercedes 560 SEC - były, są i będą samochodami marzeń

Gdy zachodzi słońce, budzi się noc. Postanowiliśmy śledzić ten fascynujący proces z wnętrz BMW 850i oraz Mercedesa 560 SEC, na których karoserie rzucane są pierwsze światła budzącego się do nocnego życia miasta.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.