Auto Świat Klasyki Youngtimer Ford Escort RS Turbo - dzika radość z jazdy!

Ford Escort RS Turbo - dzika radość z jazdy!

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Szukacie uniwersalnego sportowego auta? To szukajcie spokojnie dalej! Ale jeśli przyjdzie wam ochota na nieokrzesany samochód, który ze swoim kierowcą się nie patyczkuje, Escort RS Turbo jest właśnie dla was!

Ford Escort RS Turbo
Zobacz galerię (9)
Auto Bild Klassik
Ford Escort RS Turbo
  • Escort RS Turbo to najjaskrawszy przykład cech techniki turbo z lat 80.
  • W latach 1984-86 wyprodukowano zaledwie 5 tys. sztuk tego auta
  • Dziś ładne egzemplarze RS Turbo są wyceniane nawet na ponad 15 tys. euro

Nikt nie twierdzi, że Golf GTI jest złym autem. A Kadett GSi? Też nie ma się do czego przyczepić. Sportowe kompakty z lat 80. nie bez powodu cieszyły się i nadal cieszą dużym wzięciem – z jednej strony masz samochód, którym możesz co dziennie jeździć do pracy, z drugiej to jednak auto sportowe, które (gdy przyjdzie ci na to ochota) może pokazać też swoje drugie oblicze. Także Ford miał w cenniku takie wyważone auto. Mowa oczywiście o Escorcie XR3i, który ze swoją mocą 105 koni był od 7 do 10 koni słabszy od konkurencji z silnikami 1.8.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard