- Początkowo z diesla 190 D wyciśnięto 72 KM, a w przypadku benzyny tylko lub aż 122 KM. Na zmianę ugrzecznionego wizerunku trzeba było poczekać do 1984 roku
- W historii zapisał się m.in. Mercedes 190 E 2.3-16 o mocy 185 KM. Z tego auta korzystał m.in. słynny brazylijski kierowca Ayrton Senna
- Model 190 E 2.5-16 Evolution II okazał się trudno dostępny nie tylko ze względu na wysoką cenę. Mercedes wyprodukował niewiele egzemplarzy – zaledwie 502 sztuki.
Dawno, dawno temu, czyli na początku lat 80. Mercedes znów zadziwił świat. Na rynek trafił model, który dość szybko pieszczotliwie nazwano Baby Benz. Innymi słowy mały sedan Mercedesa, który rywalizował na rynku z takimi ówczesnymi hitami jak Audi 80 czy BMW serii 3.
Pod względem silników szału oczywiście nie było. Początkowo z diesla 190 D wyciśnięto 72 KM a w przypadku benzyny tylko lub aż 122 KM. Na zmianę ugrzecznionego wizerunku trzeba było poczekać do 1984 roku, gdy pojawił się 190 E 2.3-16 o mocy 185 KM. To niezwykła wersja, która zapisała się w historii m.in. za sprawą wyścigu na torze Nurburgring. Wówczas za kierownicą mocnego Mercedesa zasiadł młody Ayrton Senna!