Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Klasyki > Youngtimer > Volkswagen Scirocco I kontra następcy

Volkswagen Scirocco I kontra następcy

Volkswagen Scirocco pierwszej generacji staje do boju ze swoimi następcami — Scirocco II i Corrado. Wprawdzie wszystkie auta to modele typu coupe o sportowym charakterze, ale pod względem technicznym każde z nich znacząco różni się od siebie. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie są różnice pod względem wrażeń z jazdy.

Volkswagen Scirocco 1 kontra następcyŹródło: Auto Bild
  • Volkswagen Scirocco pierwszej generacji to coupe z czasów, gdy niemiecki koncern zaczynał przygodę z przednim napędem i samonośnymi nadwoziami
  • Scirocco II to klasyk, który z powodzeniem sprawdzi się podczas codziennej jazdy
  • Volkswagen Corrado to auto z nieco wyższej półki niż poprzednicy, z odmienną stylistyką oraz bogatszym wyposażeniem

Gdybyśmy pod uwagę brali wyłącznie liczbę wyprodukowanych egzemplarzy i popularność tych aut wśród klientów, to test można rozstrzygnąć już na początku, bowiem liczby mówią same za siebie. Volkswagen Scirocco I – 504 153 sprzedane egzemplarze, Volkswagen Scirocco II – do klientów trafiło 291 497 pojazdów, a zatem nieco ponad połowę tego co udało się sprzedać w przypadku pierwszej serii, Volkswagen Corrado – tylko 97 521 kierowców zdecydowało się na ten model. Jak widać spadek popularności w przypadku tych trzech generacji okazał się znaczący.

Przeczytaj też:

Volkswagen Scirocco I, który powstawał w latach 1974-81 był wówczas pierwszym nowoczesnym samochodem o sportowym charakterze produkowanym przez koncern z Wolfsburga i znacznie częściej zjeżdżał z taśm montażowych niż jego spadkobiercy. Jednak paradoksalnie obecnie to ten pierwszy model jest najrzadszym okazem wśród klasyków. Przy okazji jego ceny są znacznie wyższe niż w przypadku pozostałej dwójki.

Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:VolkswagenYoungtimer