Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Komisja Europejska

Komisja Europejska

UE chce dać ubezpieczycielom i firmom leasingowym dostęp do danych z aut. W tle potężne pieniądze
Aktualności

UE chce dać ubezpieczycielom i firmom leasingowym dostęp do danych z aut. W tle potężne pieniądze

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Tysiące zł kary za każdy sprzedany samochód – o tyle mogą wzrosnąć ceny. Producenci protestują
Aktualności

Tysiące zł kary za każdy sprzedany samochód – o tyle mogą wzrosnąć ceny. Producenci protestują

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Zakaz dotyczący nowych aut spalinowych jest "absurdalny". Jedno z państw UE chce zmian w tej kwestii
Aktualności

Zakaz dotyczący nowych aut spalinowych jest "absurdalny". Jedno z państw UE chce zmian w tej kwestii

Komisja Europejska już w przyszłym roku powinna dokonać przeglądu przepisów, które zakazują sprzedaży nowych samochodów spalinowych od 2035 r. — powiedział cytowany przez Reutersa włoski minister przemysłu Adolfo Urso. Zdaniem włoskiego polityka ocena postępów w spełnianiu nowych przepisów powinna zostać przesunięta z 2026 r. na początek 2025 r.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Chińczycy chcą zalać Europę elektrycznymi autami. W tym celu zamierzają wykorzystać metodę tariff jumping
Wiadomości

Chińczycy chcą zalać Europę elektrycznymi autami. W tym celu zamierzają wykorzystać metodę tariff jumping

Na początku lipca br. Komisja Europejska nałożyła dodatkowe cła na auta elektryczne produkowane w Chinach. Tymczasem BYD, jak informuje Polski Instytut Ekonomiczny, zamierza dostarczyć na rynki UE 75 tys. tego typu pojazdów. Chińczycy chcą w tym celu skorzystać z metody tariff jumping.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Niemiecki minister żąda wyjaśnień: czy Unia Europejska chce wysłać miliony diesli na złom?
Aktualności

Niemiecki minister żąda wyjaśnień: czy Unia Europejska chce wysłać miliony diesli na złom?

Niemiecki minister transportu Volker Wissing domaga się natychmiastowych wyjaśnień od Komisji Europejskiej. Jego zdaniem, nowa interpretacja przepisów, zastosowana przez unijne władze, może w najbliższym czasie doprowadzić do konieczności wycofania z europejskich dróg milionów aut z silnikami Diesla – przy czym nie chodzi tu wcale o najstarsze diesle, ale o te, które powinny spełniać normy Euro 5 i Euro 6. Czy prawie nowym dieslom może już wkrótce grozić przymusowe złomowanie?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Droższe paliwa na stacjach – na początek o 40-50 gr na litrze, za to na stałe. Czy to już pewne?
Aktualności

Droższe paliwa na stacjach – na początek o 40-50 gr na litrze, za to na stałe. Czy to już pewne?

Z początkiem 2027 r. dostawcy paliw będą zobowiązani do monitorowania swoich emisji dwutlenku węgla. Nowy system raportowania emisji ma działać na podobnej zasadzie jak ten, który obecnie obowiązuje m.in. producentów energii: będą oni zmuszeni nabywać uprawnienia do emisji CO2, co przełoży się na koszty ich działalności. Niektórzy eksperci przewidują, że już w pierwszym roku obowiązywania nowego systemu cena litra paliwa może wzrosnąć z tego powodu o 40-50 gr.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dzięki KPO kupisz następny samochód nawet o 30-40 tys. zł taniej. Ale nie każdy...
Wiadomości

Dzięki KPO kupisz następny samochód nawet o 30-40 tys. zł taniej. Ale nie każdy...

Nawet 40 tys. zł dopłaty do zakupu samochodu. Jan Szyszko, wiceminister funduszy i polityki regionalnej, potwierdził w rozmowie z TOK FM, że to realna stawka. Uruchomienie programu dotacji będzie możliwe dzięki odblokowanym środkom z Krajowego Planu Odbudowy (KPO).

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Chiny szykują odwet za unijne cła. Chcą nawet 25-proc. podatku na europejskie auta
Aktualności

Chiny szykują odwet za unijne cła. Chcą nawet 25-proc. podatku na europejskie auta

Unia Europejska się doigrała. Rozzłoszczone chińskie firmy domagają się odwetu za unijne cła nałożone na auta importowane z Państwa Środka. Według informacji przekazanych przez CCTV lokalni producenci przedstawili już swoje żądania podczas spotkania z chińskim resortem handlu. Nie wygląda to dobrze.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Od lipca cła na chińskie samochody elektryczne. Koniec balu, ceny w górę
Aktualności

Od lipca cła na chińskie samochody elektryczne. Koniec balu, ceny w górę

Pekin już wie: od lipca Komisja Europejska zamierza obłożyć chińskie samochody elektryczne cłem, tymczasowo w wysokości 38 proc. Nowe "karne" taryfy mają chronić europejskich producentów, ale też potencjalnie otwiera się front wojny handlowej z Chinami. Nie wszyscy europejscy producenci są zadowoleni z takiego obrotu sprawy

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Będą dopłaty do używanych samochodów elektrycznych. Z KPO popłynie 1,6 mld zł
Wiadomości

Będą dopłaty do używanych samochodów elektrycznych. Z KPO popłynie 1,6 mld zł

Polski rząd przygotowuje się do wprowadzenia zmian w Krajowym Planie Odbudowy (KPO). Obejmą one dopłaty do zakupu używanych samochodów elektrycznych przez osoby prywatne. Zatwierdzone środki na ten cel wynoszą 373,75 mln euro, co w przeliczeniu daje około 1,6 mld zł.

Chińscy producenci aut elektrycznych nie chcą współpracować z UE. To może mieć dla nich finansowe konsekwencje
Wiadomości

Chińscy producenci aut elektrycznych nie chcą współpracować z UE. To może mieć dla nich finansowe konsekwencje

Serwis Politico dotarł do listów, w których Komisja Europejska ostrzega trzech chińskich producentów samochodów elektrycznych, że brak współpracy z ich strony daje zielone światło do nałożenia wyższych kar. Z pism wynika, że BYD, SAIC i Geely nie dostarczyły wystarczających informacji na temat dotacji państwowych, operacji i łańcuchów dostaw.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziś wchodzi w życie AFIR. Co ta rewolucja oznacza dla ciebie i innych kierowców
Aktualności

Dziś wchodzi w życie AFIR. Co ta rewolucja oznacza dla ciebie i innych kierowców

AFIR zaczyna obowiązywać w sobotę, 13 kwietnia 2024 r. i wprowadza największą motoryzacyjną rewolucję obecnej dekady, na dodatek szalenie trudną do przeprowadzenia. Co zmieni? I jak bardzo? Oto wszystko, co trzeba wiedzieć o AFIR (w skrócie), o którym zaraz będą mówić wszyscy — i to co najmniej przez następne 10 lat.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Wrócił temat badań lekarskich dla starszych kierowców. Stanowisko ministrów transportu
Aktualności

Wrócił temat badań lekarskich dla starszych kierowców. Stanowisko ministrów transportu

Podczas poniedziałkowego spotkania ministrów ds. transportu w krajach UE powrócił temat seniorów za kierownicą. Przedstawiciele państw członkowskich debatowali nad pomysłem wprowadzenia obowiązkowych badań lekarskich dla kierowców w wieku powyżej 70 lat. Obecnie dotyczą ich takie same zasady jak osób w innych grupach wiekowych. Czy to się zmieni?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Protest na granicy Polski i Ukrainy wywołała umowa, którą poparł polski rząd
Aktualności

Protest na granicy Polski i Ukrainy wywołała umowa, którą poparł polski rząd

Na granicy Polski i Ukrainy protestują polscy przewoźnicy, którzy chcą przywrócenia zezwoleń dla ukraińskich przewoźników. Okazuje się, że zniesienie zezwoleń nigdy nie spotkało się z protestem polskich władz, które teraz zrzucają winę na UE.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Nowa norma Euro 7 bardziej realistyczna. Producenci samochodów naciskają
Aktualności

Nowa norma Euro 7 bardziej realistyczna. Producenci samochodów naciskają

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) odniosło się do głosowania w Parlamencie Europejskim. ACEA co prawda podkreśliła bardziej realistyczne podejście do normy Euro 7 niż to, które wcześniej proponowała Komisja Europejska, ale i tak zwraca uwagę na wysoką cenę związaną z jej wprowadzeniem.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Tych aut być może wkrótce nie sprowadzimy z USA. Stanowią zagrożenie dla Europejczyków
Aktualności

Tych aut być może wkrótce nie sprowadzimy z USA. Stanowią zagrożenie dla Europejczyków

Część europejskich stowarzyszeń i organizacji chce wprowadzenia zakazu importu dużych amerykańskich aut. Te w ocenie zainteresowanych są zbyt niebezpieczne dla użytkowników europejskich dróg. Na celowniku znalazł się jeden typ pojazdów.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
OBFCM. Ten skrót musisz znać, jeśli masz nowe auto
Eksploatacja

OBFCM. Ten skrót musisz znać, jeśli masz nowe auto

OBFCM to pokładowy szpieg, który ma donosić władzom, jak korzystasz z auta, jak szybko nim jeździsz, ile zużywa ono paliwa, ile emituje. Myślisz, że w twoim samochodzie niczego takiego nie ma? Możesz się mylić! Wyjaśniamy, co kryje się za tym skrótem, jakie dokładnie dane są przekazywane i co może zrobić kierowca, żeby nie być szpiegowanym.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Producenci samochodów straszą wysokimi kosztami wprowadzenia Euro 7. Będą do 10 razy wyższe, niż sugeruje KE
Aktualności

Producenci samochodów straszą wysokimi kosztami wprowadzenia Euro 7. Będą do 10 razy wyższe, niż sugeruje KE

Jak pokazuje nowe badanie, wprowadzenie normy Euro 7 przełoży się na znacznie wyższy — od 4 do 10 razy — wzrost kosztów produkcji samochodów, niż sugeruje Komisja Europejska (KE). Tak wynika z raportu przedstawionego przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA).

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.