Auto Świat Porady Eksploatacja Gorące BMW - czy Twoje także musi spłonąć?

Gorące BMW - czy Twoje także musi spłonąć?

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Zaczęło się od kilkudziesięciu spalonych „piątek” w Korei Południowej, skończyło się na akcji serwisowej, obejmującej 1,6 mln samochodów na całym świecie. Problem dałoby się rozwiązać elegancko, tyle że BMW się mota i, gdy dane auto nie figuruje na liście zagrożonych, potrafi odmówić pomocy. Oto, co musisz wiedzieć o palącym problemie BMW.

  • Masz BMW z dieslem z lat 2010-17? Weź telefon, przygotuj numer VIN (wystarczy 7 ostatnich znaków) i zadzwoń do serwisu dilerskiego
  • O łatwopalnych BMW mówiło się już od kilku miesięcy, jednak dopiero w drugiej połowie 2018 r. poznaliśmy pełną skalę problemu
  • Podejrzane silniki to: N47 (2011-16), B47 (2014-17), N57 (2010-17) i – być może – B57

To był październik, kiedy pan Marek spod Kielc jechał sobie spokojnie samochodem swojego klienta – BMW 535d z 2015 roku – drogą w okolicach Opatowa. Jako fan marki posiadający w kolekcji m.in. serie 5 (E34 i E39) oraz dwie „siódemki” (E32 i E38) zajmuje się też handlem używanymi „beemkami”, bo się po prostu na nich dobrze zna. A przynajmniej tak mu się do tej pory wydawało...

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel