Logo

Regulacja zaworów. Sprawdź, czy twoje auto jej nie potrzebuje

  • W autach z instalacjami LPG zawory trzeba kontrolować znacznie częściej – raz do roku nie zaszkodzi
  • Na liście aut wymagających regularnej kontroli, a w razie potrzeby też i regulacji zaworów jest wiele popularnych modeli marek: Toyota, Honda, Mazda, Ford czy Volvo
  • Często teoretycznie takie same silniki, w zależności od wersji czy rocznika mogą mieć automatyczną (hydrauliczną) lub ręczną regulację luzów zaworowych
  • Źle ustawione luzy zaworowe utrudniają rozruch, obniżają osiągi, mogą też doprowadzić do zniszczenia silnika
  • Koszt ustawienia zaworów to od ok. 200 do ponad 6 tys. zł – w zależności od modelu auta
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Nowe silniki, przynajmniej w teorii stały się już tak bezobsługowe, że wielu kierowców zapomina nawet o regularnych wymianach oleju czy paska rozrządu – w końcu producenci zalecają przeglądy raz na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, więc łatwo o nich zapomnieć. Z kolei mechanicy też często popadają w rutynę – kiedy już auto trafia na przegląd, to często ogranicza się on do wymiany podstawowych płynów i filtrów. Bardziej skomplikowane procedury? Tylko jeśli występują już niepokojące objawy! Jedną z najczęściej pomijanych czynności serwisowych jest kontrola i regulacja luzów zaworowych. To nadal trzeba to robić?

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu