Logo
PoradyKompakty - popularne i praktyczne, ale czy w rozsądnych cenach?

Kompakty - popularne i praktyczne, ale czy w rozsądnych cenach?

Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Polacy najczęściej kupują kompakty. Doradzamy, które wersje silnikowe i wyposażeniowe wybrać w sześciu modelach z nadwoziem hatchback.

Poradnik kupującego auto kompaktowe
Zobacz galerię (46)
Auto Świat / Adam Mikuła
Poradnik kupującego auto kompaktowe

Który kupić? Najtańszy, najszybszy, największy, benzyniaka czy diesla, a może to auto, które ma najdłuższą gwarancję? Wśród kompaktów najlepiej sprzedają się Octavia, Golf i Astra. Tak wybierają firmy, najczęściej zajmujące się leasingiem lub zarządzające flotą (skupiają prawie 48 proc. rynku). Osoby prywatne mają inne preferencje – w tym wypadku są to: Astra, Tipo i Octavia. Prześwietlamy sześć popularnych modeli i doradzamy, którą wersję warto kupić. Wybieramy, uwzględniając zarówno cenę, jak i przyjemność z jazdy.

Naszym zdaniem: kompakt za 50 tys. zł to mit

Niska bazowa cena modelu ma zachęcić do odwiedzenia salonu, zwłaszcza pod koniec roku, kiedy ruszają wyprzedaże. Nasze zestawienie pokazało, że rozsądnie skonfigurowany kompakt (założyliśmy, że będzie miał silnik ok. 120 KM i system unikania kolizji) kosztuje minimum 70 tys. zł. Taką cenę ma najtańszy Fiat, ale koszt zakupu większości modeli występujących w zestawieniu wyniósł 77-81 tys. zł. Wyjątkowo drogie okazały się Octavia i Auris. W przypadku Skody cenę znacznie podniosła dwusprzęgłowa przekładnia. W Toyocie z kolei hybrydowy napęd.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium