• Citroëny starzeją się brzydko w środku, ale lepiej wyglądają od spodu
  • Niby za niecałe 24 000 zł nie można wymagać nowego auta, ale zgodności z opisem – już tak!
  • Nie mamy dowodu na cofnięcie licznika, ale możemy zapewnić, że auto wygląda, jakby przejechało nie 185, lecz 350 tys. km

Ośmioletni Citroën C5 to nie najgorszy wybór. Jest tani, bo ludzie boją się hydropneumatyki, a przecież to właśnie zawieszenie hydropneumatyczne stanowi podstawową zaletę tego modelu: ładujesz do bagażnika 300 kg, na haku montujesz platformę z rowerami – i jedzie. W sytuacji, w której podobne auto szorowałoby już zderzakiem po asfalcie, C5 nie widzi problemu.

Dobrze jednak brać pod uwagę auta w idealnym stanie i z sensowną historią serwisową, bo jeśli sprzęt jest zajeżdżony, zaczyna generować koszty większe niż bardziej popularna konkurencja. Auto musi być dokładnie takie, jak „C-piątka” z naszego ogłoszenia, oferowana przez „salon rodzinny z silną pozycją na rynku” z Pogorzeli k. Mińska.

Książki serwisowe, pełna dokumentacja – kusi ogłoszenie. No, jeśli przebieg rzędu 180 tys. km jest potwierdzony książkami serwisowymi, to auto nie może być złe. Niestety, na miejscu okazało się, że żadnej książki serwisowej do auta nie ma, jest książka gwarancyjna, ale bez wpisów, które wyjaśniałyby cokolwiek. 

Auto serwisowane, możliwość sprawdzenia historii auta po numerze VIN. Znowu nic z tych rzeczy – w każdym razie nie da się w ogólnodostępny sposób sprawdzić, czy auto kiedykolwiek było w jakimkolwiek warsztacie. 

Auto w 100 proc. bezwypadkowe – możliwość sprawdzenia na miejscu. No to sprawdziliśmy: może i strasznego „dzwona” nie było, ale przedni prawy błotnik ulepiony ze szpachli – miejscami kończy się skala w mierniku.

Auto super zadbane – no i o tym chętnie podyskutujemy: ślady wożenia ciężkich i dużych rzeczy w bagażniku, poszarpana i miejscami dziurawa podsufitka, rysy na błotnikach, progach, rysy widoczne po otwarciu drzwi, w środku wylany wyświetlacz, korozja na lewych przednich drzwiach, popękana plastikowa osłona progu, skamieniałe ze starości opony – wszystko to drobiazgi, ale jest ich nie kilka, raczej kilkadziesiąt! Auto wygląda tak, jakby ktoś konsekwentnie od lat traktował je jak znienawidzony pojazd służbowy i nigdy nie zainwestował pół euro więcej niż to absolutnie konieczne.

Zarówno technicznie, jak i wizualnie stan idealny: zapocone elementy odpowiedzialne za hydropneumatykę pod maską, a co do wyglądu – wystarczy spojrzeć na pomalowaną pędzelkiem ramkę wokół przycisku sterującego hamulcem pomocniczym.

Pierwszy właściciel: z tego, co udało nam się ustalić, formalnie było ich... dwunastu! Najpierw właścicielem był importer (311 dni), potem auto jak gorący kartofel co kilka dni zmieniało właściciela 5 razy (czyli było w obrocie poflotowym, w rękach pośredników – może po wypadku?), następnie przez 5,5 roku jeździła nim osoba prywatna, potem kolejna, ale krócej niż pół roku (nie polubili się?), potem dwóch pośredników po kilka dni każdy, potem kolejna osoba prywatna (279 dni), potem handlarz w Holandii (42 dni), potem polski pośrednik... Jeśli chcesz, możesz być kolejnym.

Podsumowując: nie mamy dowodu na cofnięcie licznika, ale możemy zapewnić, że auto wygląda, jakby przejechało nie 185, lecz 350 tys. km. Ma też zalety: jeździ, skręca i hamuje (sprawdziliśmy). Co do sprzedawcy (choć pracownik komisu bardzo miły) to trzeba powiedzieć: znamy uczciwszych.

Szukasz używanego auta? Sam możesz sprawdzić grubość lakieru! Największy wybór mierników grubości w najlepszych cenach.

Prodig-tech miernik grubości lakieru GL-6HS FE&AL sonda – sprawdź cenę!

Prodig-tech miernik grubości lakieru GL-2+ AL i FE – sprawdź cenę!

Prodig-tech miernik grubości lakieru GL-1 FE – sprawdź cenę!

Prodig-tech miernik grubości lakieru GL-1S FE sonda – sprawdź cenę!

Prodig-tech miernik grubości lakieru GL-8 FE&AL – sprawdź cenę!

Prodig-tech miernik grubości lakieru GL-2H FE&AL – sprawdź cenę!

Prodig-tech miernik grubości lakieru GL-8S FE&AL – sprawdź cenę!

Prodig-tech miernik grubości lakieru GL-6XL FE i AL sonda – sprawdź cenę!

Blue technology miernik tester grubości lakieru stal, aluminium, ocynk MGR-10-S-AL – sprawdź cenę!

Blue technology miernik tester grubości lakieru P-11-S-AL P11SAL – sprawdź cenę!

Blue technology miernik tester grubości lakieru MGR-11-S-FE MGR11SFE – sprawdź cenę!

Vorel tester grubości lakieru elektroniczny 81731 – sprawdź cenę!

Nexdiag miernik grubości lakieru NEXTPTG  – sprawdź cenę!