Logo
PoradyWszystko o silnikuDiesel od BMW: drogi, zawodny i skomplikowany

Diesel od BMW: drogi, zawodny i skomplikowany

|
Aktualizacja

Dwulitrowy diesel BMW zachwyca osiągami i niskim spalaniem, ale to drogi w serwisie i coraz bardziej skomplikowany silnik

Diesel od BMW: drogi, zawodny i skomplikowany
Zobacz galerię (7)
Auto Świat
Diesel od BMW: drogi, zawodny i skomplikowany

Historia 2-litrowego diesla BMW zaczęła się w 1998 r. od silnika M47, który trafił pod maskę BMW serii 3 (E46). Początkowo była to jednostka o mocy 136 KM (od 2001 r. również 115 KM) zasilana pompą wtryskową. Jednak już w 2000 r. pojawił się nowy silnik z common railem osiągający 150 KM. Kolejne lata przyniosły dalsze zmiany i nowe warianty mocy: 115, 122 i 163 KM. W 2007 r. zaprezentowano nową rodzinę N47 o dość odważnej konstrukcji – 177 i 204 KM.

Powiązane tematy: