Auto Świat Porady Zakup małego ryzyka - sprawdzamy klasę średnią z benzyniakami 2.0

Zakup małego ryzyka - sprawdzamy klasę średnią z benzyniakami 2.0

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Poszukujemy aut klasy średniej z możliwie prostymi wolnossącymi benzyniakami 2.0, w wieku ok. 10 lat, których ceny zaczynają się od ok. 20 tys. zł. Które silniki będą najlepsze? Którymi modelami warto się zainteresować?

Sprawdzamy klasę średnią z benzyniakami 2.0 - zakup małego ryzyka
Zobacz galerię (15)
Auto Świat / Archiwum
Sprawdzamy klasę średnią z benzyniakami 2.0 - zakup małego ryzyka

Klasa średnia? To najlepszy będzie diesel! Przez ostatnie lata pokutowało właśnie takie myślenie, ale koszty związane z obsługą nowoczesnych (rzeczywiście dynamicznych i oszczędnych) diesli z powrotem zwróciły zainteresowanie klientów na silniki benzynowe. Nie wszystkie jednak zasługują na uwagę – postęp objął również te jednostki, standardem stały się wtrysk bezpośredni i doładowanie.

Wybraliśmy więc najprostsze 2-litrówki napędzające auta klasy średniej. Spośród kilkuletnich egzemplarzy postawiliśmy na te, które dają największą szansę na bezproblemową jazdę. W wielu przypadkach to ostatnia możliwość zakupu klasy średniej z 2-litrowym wolnossącym i niewysilonym benzyniakiem. Dominują jednostki japońskie, ale nie brak też aut francuskich: grupa PSA wykorzystuje własny silnik, Renault – jednostkę opracowaną z Nissanem. Koncern VW w tym czasie oferował 2-litrówkę FSI, ale nie polecamy jej z powodu dość usterkowej natury, Opel zaś – 2.0 z turbo.

Mimo że zaprezentowane silniki są niemal wzorcami niezawodności, nie można osłabić czujności podczas oględzin. Znamy jakość przeciętnych egzemplarzy dostępnych na rynku wtórnym – nie pomoże im nawet wysoka trwałość jednostek napędowych.

Odpowiedź na pytanie - który benzyniak jest najlepszy znajdziecie w galerii artykułu.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków