Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Renault Clio

Renault Clio

Ikona samochodu

Renault Clio to jeden z najpopularniejszych miejskich aut należących do segmentu B. Jego nazwa pochodzi od imienia muzy historii z greckiej mitologii – Klio i jednocześnie był to pierwszy model o nazwie nieliczbowej.

Samochód pojawił się na rynku w 1990 roku zastępując model „5” i bardzo szybko zyskał duża popularność, dzięki czemu stał się jednym z najlepiej sprzedających się francuskich samochodów. Już rok po debiucie, Clio zdobyło tytuł Europejskiego Samochodu Roku, a drugi raz uczyniło to w 2006 roku. Pudełkowaty design był ówcześnie bardzo nowoczesny, a wnętrze, wbrew pozorom, oferowało sporo miejsca. Clio pomieści co prawda 5 pasażerów, jednak znacznie bardziej komfortowa była podróż w 4 osoby. Wsiadanie ułatwiało 5-drzwiowe nadwozie, choć auto dostępne tez było w wersji 3-drzwiowej. Pojemność bagażnika wynosiła 265 litrów.

Już w 1994 roku przeprowadzono pierwszą modernizację, która polegała na przeprojektowaniu atrapy chłodnicy, lusterek oraz lamp tylnych, a zmiany przewidziano także we wnętrzu – Clio po liftingu było nazywane Phase II.

Phase III pojawiła się bardzo szybko, bo już po kolejnych 2 latach – wtedy zmianie uległ głównie pas przedni oraz wzmocniono płytę podłogową, zwiększono sztywność i bezpieczeństwo nadwozia, a w standardzie pojawiła się poduszka powietrzna dla kierowcy.

Pod maską zagościł jedynie jeden diesel o pojemności 1,9 litra (wolnossący) i mocy 64 KM. Gama jednostek benzynowych natomiast była bardzo szeroka. Najmniejsza jednostka 1.1 generowała zaledwie 49 KM i zniknęła z oferty przy okazji pierwszego liftingu. Większe miały pojemność 1.2, 1.4 oraz 1.8 i rozwijały od 54 do 110 KM. Na szczególną uwagę zasługują 2 wersje – 1.8 16V (we Francji występuje jako 16S), która miała aż 137 KM oraz odpowiedni pakiet stylistyczny, a także inaczej urządzone wnętrze.

Najbardziej pożądanym jest Clio Wiliams – początkowo limitowana do 3800 sztuk,jednak ze względu na bardzo duży popyt, postanowiono zwiększyć produkcję do 5400 sztuk. Z zewnątrz auto wyróżniało się niebieskim lakierem oraz złotymi felgami, a także dodatkowym ospojlerowaniem oraz obniżonym zawieszeniem. Najważniejsze było jednak pod maską. 2-litrowa, 16-zaworowa jednostka o mocy 150 KM tworzyła z małego, niespełna 1-tonowego Clio prawdziwego hot-hatcha. Niezależnie od wersji, moc trafiała na przednią oś, a do wyboru była 3- lub 4-stopniowa przekładnia automatyczna lub 5-biegowy manual.

W 1998 roku pojawiła się II odsłona miejskiego Renault. Z zewnątrz widać nawiązania do poprzednika, jednak kanciaste kształty zostały zaokrąglone, dzięki czemu auto wyglądało bardzo nowocześnie. Wymiarowo również zaszły zmiany – nowe Clio było dłuższe, szersze oraz wyższe. Wersje nadwoziowe pozostały bez zmian – oferowano 3- oraz 5-drzwiowego hatchbacka. Jednak 2 lata później wprowadzono także odmianę sedan, która na wielu rynkach występuje pod nazwą Thalia.

W 2001 roku przeprowadzono gruntowny facelifting, który znacząco zmienił pas przedni oraz tylny, a wnętrze również uległo przeprojektowaniu. Kolejna modernizacja miała miejsce już 2 lata później, jednak tym razem zakres zmian był zdecydowanie mniejszy.

Pojemność jednostek benzynowych, montowanych pod maską Clio wynosi 1.2, 1.4, 1.6 oraz 2 litry. Ich moc waha się od 60 do 169 KM w wersji Sport (zwanej także RS) Większy wybór był także wśród diesli. Początkowo były to 1,9-litrowe jednostki o mocy 64 (wolnossąca) lub 80 KM (z turbo), lecz w późniejszym czasie pojawiły się także nowoczesne silniki 1.5 dCi o mocy 65, 80 lub 110 KM.

Najciekawszą (i najbardziej szaloną) odmianą Clio II generacji był model Clio V6 Renault Sport. Auto pojawiło się w 2001 roku i na pierwszy rzut okaz wyróżniało się zdecydowanie poszerzonymi nadkolami, powiększonym rozstawem kół, 17-calowymi felgami oraz wlotami powietrza tuż za drzwiami. Ospojlerowanie było naprawdę imponujące, lecz jeszcze bardziej ekscytujący był silnik. 3-litrowa jednostka V6 została zamontowana... centralnie. Znajdowała się ona tuż za kierowcą, a więc logiczne jest, że auto było 2-osobowe. Początkowo moc Clio V6 wynosiła 235 KM, jednak wraz z liftingiem, podniesiono ją do 255 KM. Pierwszą „setkę” auto osiągało po 6,4 (235 KM) lub 5,8 sekundy (255KM), a moment obrotowy kierowany był tylko w tym modelu na tylną oś. Auto słynie z tego, iż jest bardzo trudne i wymagające w prowadzeniu.

Mimo iż w 2005 roku pojawiła się III generacja Clio, to auto w lekko zmodernizowanej wersji wciąż jest produkowane na niektóre rynki pod nazwą Clio Campus lub Storia. Kolejna odsłona miejskiego hatchbacka została zbudowana na płycie podłogowej opracowanej wspólnie z Nissanem, przez co Clio dzieliła ją m.in. z Modusem, Micrą czy Note'em. Początkowo auto oferowano klasycznie w wersji 3- oraz 5-drzwiowej, jednak w 2007 roku po raz pierwszy pojawiło się kombi Grandtour.

Clio był samochodem bardzo bezpiecznym, co potwierdza 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Dodatkowo wyróżniał się bezkluczykowym dostępem – zastąpiła go doskonale znana wśród kierowców Renault, karta. Wnętrze było dosyć przestronne, a pojemność bagażnika wynosiła w zależności od wersji od 288 do 439 litrów, dla kombi. W 2009 roku przeprowadzono facelifting, który obejmował przeprojektowanie pasa przedniego, a także polepszenie jakości materiałów wykończeniowych.

Jednostki benzynowe mogły mieć 1.2, 1.4, 1.6 lub 2 litry pojemności i generowały od 65 do 140 KM. 1,5-litrowy diesel dCi generował od 65 do 106 KM. Na uwagę zasługuje Clio przygotowany przez dział Renault Sport (RS). Auto miało pod maską 2-litrowy, wolnossący (!) silnik o mocy 197 KM. Oczywiście oprócz mocnego silnika, do dyspozycji kierowcy było obniżone i utwardzone zawieszenie, wzmocnione hamulce oraz sportowe wnętrze. Moment obrotowy trafiał na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej, ale w innych wersjach dostępna była także przekładnia ręczna 5-biegowa oraz 4-stopniowy automat.

W 2012 roku pojawiła się 4. odsłona miejskiego Clio. Po raz pierwszy zrezygnowano z 3-drzwiowego nadwozia, a więc można było wybrać pomiędzy 5-drzwiowym hatchbackiem lub Grandtour. Stylistycznie auto jest zupełnie inne niż poprzednio – i nie chodzi tu wcale o wymiary, mimo iż te uległy powiększeniu. Z przodu dominuje duże logo marki, charakterystyczny element dla wszystkich modeli Renault. Na uwagę zasługuje klamka tylnych drzwi, ukryta w słupku oraz łukowate przetłoczenie na dolnej części drzwi.

Wnętrze zostało zaprojektowane zgodnie z nowym stylem francuskiej marki – zagościł tam nowy system multimedialny z 7-calowym dotykowym wyświetlaczem, obrotomierz występuje w postaci analogowej, a prędkościomierz – cyfrowej.

W 2016 roku przeprowadzono lifting auto, który przyniósł nowy grill oraz reflektory, a także poszerzył paletę kolorów oraz listę wyposażenia dodatkowego. Pod maską może znajdować się 1,1-litrowy, wolnossący benzyniak o mocy 73 KM, 0,9-litrowa jednostka z turbo generująca 90 KM, silnik 1.2 TCe, który rozwija 118 KM, a także 1,5-litrowy diesel dCi o mocy 75, 90 lub 110 KM. Topowa odmiana R.S. 200 uzyskuje 200 KM z 1,6-litrowego, doładowanego silnika. Mocniejsza jest odmiana RS 220 Trophy (220 KM) oraz R.S. Gordini (230 KM). Przednie koła są napędzane przez 5- lub 6-biegową skrzynię ręczną lub 6-stopniową, automatyczną przekładnię EDC.

Rywalami Renault Clio są m.in. Opel Corsa, Peugeot 208 oraz Volkswagen Polo.

Renault Clio - generacje

Ikona samochodu

Renault Clio I (1990 - 1998)

Renault Clio II (1998&nbsp-&nbsp2012)

Renault Clio II (1998 - 2012)

Renault Clio III (2005&nbsp-&nbsp2014)

Renault Clio III (2005 - 2014)

Renault Clio IV (2012&nbsp-&nbsp)

Renault Clio IV (2012 - )

Renault Clio - powiązane artykuły

Pomysł na tanie ściganie - pięć szybkich aut, które można mieć za grosze

Pomysł na tanie ściganie - pięć szybkich aut, które można mieć za grosze

Jeśli planujecie starty w amatorskich imprezach sportowych i nie macie zamiaru wydawać na to zbyt dużej sumy pieniędzy, to mamy dla was pięć propozycji na pierwsze auto idealnie nadające się do ścigania.

Jakie auto wybrać za 30 tys. zł?

Jakie auto wybrać za 30 tys. zł?

Mając do wydania 30 tys. zł, w salonach sprzedaży nowych aut nie poszalejecie, jednak rynek wtórny oferuje w tej cenie imponujący wybór. Na który segment postawić oraz jaki konkretnie model wybrać? Pomożemy odpowiedzieć na te pytania!

Czy samochody francuskie to samo zło? Sześć modeli łamiących stereotypy!

Czy samochody francuskie to samo zło? Sześć modeli łamiących stereotypy!

Mądrość ludowa głosi, że „wszystkie auta na literę F są do ...”, czyli Fiat, Ford i ogólnie auta francuskie. Ale jak to często z tego typu mądrościami bywa, nie zawsze znajdują odzwierciedlenie w rzeczywistości

Euro NCAP ocenił działanie asystentów jazdy - jak wypadł m.in. Autopilot Tesli?

Euro NCAP ocenił działanie asystentów jazdy - jak wypadł m.in. Autopilot Tesli?

Euro NCAP zaprezentowało wyniki testów asystentów jazdy wykorzystywanych na autostradach. Aby zapewnić łatwe zrozumienie testów tych i innych technicznych elementów stosownych w samochodach, opracowano specjalny protokół oraz sposób oceniania poszczególnych systemów. Najnowsza seria testów obejmuje dziesięć samochodów: Audi Q8, BMW serii 3, Forda Kugę, Mercedesa GLE, Nissana Juke, Peugeota 2008, Renault Clio, Teslę Model 3, Volkswagena Passat i Volvo V60.

To już 30-latek! Francuzi świętują urodziny Renault Clio

To już 30-latek! Francuzi świętują urodziny Renault Clio

Ponad 15 milionów w ciągu 30 lat. Tyle egzemplarzy Renault Clio trafiło do klientów w ciągu trzech ostatnich dekad. Trudno zatem dziwić się, że Renault ma co świętować. Przypominamy wybrane wersje francuskiego bestsellera.

Materiał promocyjny
Z domu też można wybrać nowe auto – komfortowe zakupy u Renault

Z domu też można wybrać nowe auto – komfortowe zakupy u Renault

Nabycie nowego auta nigdy wcześniej nie było tak komfortowe. Nie ruszając się z domu możemy bez zbędnych formalności wybrać i skonfigurować nowe Renault. Gdyby jeszcze tylko w urzędach wprowadzono zdalną rejestrację auta to niemal wszystkie procedury moglibyśmy dopełnić pozostając u siebie.

Najlepsze używane małe kombi do 20 tys. zł

Najlepsze używane małe kombi do 20 tys. zł

Korzystna relacja ceny do wieku, rozsądne koszty serwisu i napraw, niedrogie ubezpieczenie i naprawdę spory bagażnik. Oto nieduże używane kombi o dużych możliwościach transportowych. Które warto kupić i w jakiej wersji?

Sprzedaż aut w maju – odbiliśmy się od dna i mamy nowego lidera

Sprzedaż aut w maju – odbiliśmy się od dna i mamy nowego lidera

W maju sprzedaż nowych aut lekko drgnęła, było nieco lepiej niż w kwietniu, ale mimo to zaliczyliśmy ponad 55-procentowy spadek w stosunku do roku ubiegłego. Spore zmiany nastąpiły w pierwszej dziesiątce – na podium znalazły się dwie Skody i jedna Toyota.

Jest źle, ale mogłoby być gorzej – sprzedaż nowych samochodów w Polsce

Jest źle, ale mogłoby być gorzej – sprzedaż nowych samochodów w Polsce

Po kwietniowej zapaści na rynku nowych aut osobowych maj przedstawia się nieco lepiej. Po raz pierwszy w tym roku wzrosła liczba zarejestrowanych samochodów względem poprzedzającego miesiąca.

Toyota Yaris, Skoda Fabia, Renault Clio, Hyundai i20, Dacia Sandero – pięć popularnych aut w segmencie B

Toyota Yaris, Skoda Fabia, Renault Clio, Hyundai i20, Dacia Sandero – pięć popularnych aut w segmencie B

Jaki silniki wybrać? Na którą wersję wyposażeniową się zdecydować? Ile trzeba wydać na przyzwoicie wyposażone auto miejskie? W naszym „Poradniku kupującego” odpowiadamy na te i inne pytania, przyglądając się pięciu popularnym samochodom segmentu B. Sprawdzamy także jak w tym roku wygląda rynek nowych aut miejskich.

Coraz gorzej... Kwietniowe wyniki sprzedaży nowych samochodów w Polsce

Coraz gorzej... Kwietniowe wyniki sprzedaży nowych samochodów w Polsce

Za nami kolejny fatalny miesiąc na rynku motoryzacyjnym. Nietrudno zgadnąć, że w kwietniu odnotowano jeszcze gorsze wyniki niż miesiąc wcześniej. Łącznie zarejestrowano w naszym kraju ponad 15 tys. nowych samochodów osobowych. To o ponad 67 proc. mniej niż rok temu. Nie wszyscy jednak tracą tak samo. Okazuje się, że w czasach kryzysu marki premium radzą sobie lepiej od bardziej masowych i popularnych firm.

Renault Clio 1.5 dCi – szykowne i dynamiczne

Renault Clio 1.5 dCi – szykowne i dynamiczne

Renault Clio to coś więcej niż nowoczesne auto miejskie. Ze 115-konnym dieslem 1.5 nadaje się dobrze do dłuższych podróży i może śmiało pełnić funkcję pojazdu dla pary lub małej rodziny. Testujemy Renault Clio Blue dCi 115.

Małe auto z małym dieslem. Top5

Małe auto z małym dieslem. Top5

Stosunkowo młody nieduży samochód wyposażony w oszczędnego małego diesla – czy to najlepszy sposób na tanią jazdę? Sprawdzamy, jakie miejskie auto kupić za maksymalnie 15 tys. zł.

Peugeot 208, Renault Clio czy Mazda 2 - które miejskie auto wybrać?

Peugeot 208, Renault Clio czy Mazda 2 - które miejskie auto wybrać?

Jak osłodzić sobie codzienne dojazdy? Na przykład wybierając jedno z tych trzech aut – Peugeot 208, Renault Clio i Mazda 2 mają po 4 m długości, dobrze się prezentują i stają do boju z około stukonnymi silnikami

Volkswagen Golf zdetronizowany - już nie jest najchętniej kupowanym autem w Europie

Volkswagen Golf zdetronizowany - już nie jest najchętniej kupowanym autem w Europie

Zmiany na pozycji lidera wśród nowych samochodów. Volkswagen Golf spadł na drugie miejsce w lutowym zestawieniu najpopularniejszych nowych aut w Europie. Powody do triumfu ma za to konkurencja z Francji

Auto za 10 tys. zł - tymi modelami warto się zainteresować

Auto za 10 tys. zł - tymi modelami warto się zainteresować

Auto za 10 tys. zł może wcale nie być takie łatwie do kupienia. Kwota 10 tys. zł otwiera spore możliwości zakupu używanego samochodu, ale uwaga: ponieważ nie są to przesadnie duże pieniądze, ryzyko wpadki jest ogromne! Którymi modelami wciąż warto się zainteresować?

Renault Clio, Opel Corsa i Kia Rio - próba sił w klasie B

Renault Clio, Opel Corsa i Kia Rio - próba sił w klasie B

Nowy Opel Corsa z pewnością chciałby szybko wyjaśnić sytuację na podium tego porównania, ale to nie będzie zabawa, tylko ciężka praca. Pachnące nowością Renault Clio i królowa gwarancji Kia Rio łatwo nie oddadzą pola. Czas na porównanie!

Renault Clio 1.3 TCe 130 KM - mini-Megane

Renault Clio 1.3 TCe 130 KM - mini-Megane

Nowe Clio nie tylko przypomina większego brata wyglądem, lecz także naśladuje go pod względem charakterystyki prowadzenia i zaawansowania rozwiązań technologicznych, jak na przykład systemów asystujących. Do tego ma też „dorosły” 4-cylindrowy silnik 1.3 rozwijający moc 130 koni.

Top 5: małe i trwałe auta za 10 tys. zł

Top 5: małe i trwałe auta za 10 tys. zł

Za 10 tys. zł bez większego trudu kupicie mały, miejski samochód, który będzie tani w utrzymaniu, a do tego nie powinien się przesadnie psuć. Przedstawiamy pięć najciekawszych propozycji z segmentów A i B.

Renault Clio i Captur E-Tech - nowe hybrydy z Francji

Renault Clio i Captur E-Tech - nowe hybrydy z Francji

Nawet do 80 proc. jazdy po mieście w trybie elektrycznym i automatyczne adaptowanie do sytuacji drogowej – oto, co potrafią nowe hybrydy od Renault. Na salonie samochodowym w Brukseli ten francuski producent prezentuje nie tylko hybrydowe Clio, ale także model Captur w wersji plug-in.
Poprzednia Następna

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech