Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Renault Clio

Renault Clio

Ikona samochodu

Renault Clio to jeden z najpopularniejszych miejskich aut należących do segmentu B. Jego nazwa pochodzi od imienia muzy historii z greckiej mitologii – Klio i jednocześnie był to pierwszy model o nazwie nieliczbowej.

Samochód pojawił się na rynku w 1990 roku zastępując model „5” i bardzo szybko zyskał duża popularność, dzięki czemu stał się jednym z najlepiej sprzedających się francuskich samochodów. Już rok po debiucie, Clio zdobyło tytuł Europejskiego Samochodu Roku, a drugi raz uczyniło to w 2006 roku. Pudełkowaty design był ówcześnie bardzo nowoczesny, a wnętrze, wbrew pozorom, oferowało sporo miejsca. Clio pomieści co prawda 5 pasażerów, jednak znacznie bardziej komfortowa była podróż w 4 osoby. Wsiadanie ułatwiało 5-drzwiowe nadwozie, choć auto dostępne tez było w wersji 3-drzwiowej. Pojemność bagażnika wynosiła 265 litrów.

Już w 1994 roku przeprowadzono pierwszą modernizację, która polegała na przeprojektowaniu atrapy chłodnicy, lusterek oraz lamp tylnych, a zmiany przewidziano także we wnętrzu – Clio po liftingu było nazywane Phase II.

Phase III pojawiła się bardzo szybko, bo już po kolejnych 2 latach – wtedy zmianie uległ głównie pas przedni oraz wzmocniono płytę podłogową, zwiększono sztywność i bezpieczeństwo nadwozia, a w standardzie pojawiła się poduszka powietrzna dla kierowcy.

Pod maską zagościł jedynie jeden diesel o pojemności 1,9 litra (wolnossący) i mocy 64 KM. Gama jednostek benzynowych natomiast była bardzo szeroka. Najmniejsza jednostka 1.1 generowała zaledwie 49 KM i zniknęła z oferty przy okazji pierwszego liftingu. Większe miały pojemność 1.2, 1.4 oraz 1.8 i rozwijały od 54 do 110 KM. Na szczególną uwagę zasługują 2 wersje – 1.8 16V (we Francji występuje jako 16S), która miała aż 137 KM oraz odpowiedni pakiet stylistyczny, a także inaczej urządzone wnętrze.

Najbardziej pożądanym jest Clio Wiliams – początkowo limitowana do 3800 sztuk,jednak ze względu na bardzo duży popyt, postanowiono zwiększyć produkcję do 5400 sztuk. Z zewnątrz auto wyróżniało się niebieskim lakierem oraz złotymi felgami, a także dodatkowym ospojlerowaniem oraz obniżonym zawieszeniem. Najważniejsze było jednak pod maską. 2-litrowa, 16-zaworowa jednostka o mocy 150 KM tworzyła z małego, niespełna 1-tonowego Clio prawdziwego hot-hatcha. Niezależnie od wersji, moc trafiała na przednią oś, a do wyboru była 3- lub 4-stopniowa przekładnia automatyczna lub 5-biegowy manual.

W 1998 roku pojawiła się II odsłona miejskiego Renault. Z zewnątrz widać nawiązania do poprzednika, jednak kanciaste kształty zostały zaokrąglone, dzięki czemu auto wyglądało bardzo nowocześnie. Wymiarowo również zaszły zmiany – nowe Clio było dłuższe, szersze oraz wyższe. Wersje nadwoziowe pozostały bez zmian – oferowano 3- oraz 5-drzwiowego hatchbacka. Jednak 2 lata później wprowadzono także odmianę sedan, która na wielu rynkach występuje pod nazwą Thalia.

W 2001 roku przeprowadzono gruntowny facelifting, który znacząco zmienił pas przedni oraz tylny, a wnętrze również uległo przeprojektowaniu. Kolejna modernizacja miała miejsce już 2 lata później, jednak tym razem zakres zmian był zdecydowanie mniejszy.

Pojemność jednostek benzynowych, montowanych pod maską Clio wynosi 1.2, 1.4, 1.6 oraz 2 litry. Ich moc waha się od 60 do 169 KM w wersji Sport (zwanej także RS) Większy wybór był także wśród diesli. Początkowo były to 1,9-litrowe jednostki o mocy 64 (wolnossąca) lub 80 KM (z turbo), lecz w późniejszym czasie pojawiły się także nowoczesne silniki 1.5 dCi o mocy 65, 80 lub 110 KM.

Najciekawszą (i najbardziej szaloną) odmianą Clio II generacji był model Clio V6 Renault Sport. Auto pojawiło się w 2001 roku i na pierwszy rzut okaz wyróżniało się zdecydowanie poszerzonymi nadkolami, powiększonym rozstawem kół, 17-calowymi felgami oraz wlotami powietrza tuż za drzwiami. Ospojlerowanie było naprawdę imponujące, lecz jeszcze bardziej ekscytujący był silnik. 3-litrowa jednostka V6 została zamontowana... centralnie. Znajdowała się ona tuż za kierowcą, a więc logiczne jest, że auto było 2-osobowe. Początkowo moc Clio V6 wynosiła 235 KM, jednak wraz z liftingiem, podniesiono ją do 255 KM. Pierwszą „setkę” auto osiągało po 6,4 (235 KM) lub 5,8 sekundy (255KM), a moment obrotowy kierowany był tylko w tym modelu na tylną oś. Auto słynie z tego, iż jest bardzo trudne i wymagające w prowadzeniu.

Mimo iż w 2005 roku pojawiła się III generacja Clio, to auto w lekko zmodernizowanej wersji wciąż jest produkowane na niektóre rynki pod nazwą Clio Campus lub Storia. Kolejna odsłona miejskiego hatchbacka została zbudowana na płycie podłogowej opracowanej wspólnie z Nissanem, przez co Clio dzieliła ją m.in. z Modusem, Micrą czy Note'em. Początkowo auto oferowano klasycznie w wersji 3- oraz 5-drzwiowej, jednak w 2007 roku po raz pierwszy pojawiło się kombi Grandtour.

Clio był samochodem bardzo bezpiecznym, co potwierdza 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Dodatkowo wyróżniał się bezkluczykowym dostępem – zastąpiła go doskonale znana wśród kierowców Renault, karta. Wnętrze było dosyć przestronne, a pojemność bagażnika wynosiła w zależności od wersji od 288 do 439 litrów, dla kombi. W 2009 roku przeprowadzono facelifting, który obejmował przeprojektowanie pasa przedniego, a także polepszenie jakości materiałów wykończeniowych.

Jednostki benzynowe mogły mieć 1.2, 1.4, 1.6 lub 2 litry pojemności i generowały od 65 do 140 KM. 1,5-litrowy diesel dCi generował od 65 do 106 KM. Na uwagę zasługuje Clio przygotowany przez dział Renault Sport (RS). Auto miało pod maską 2-litrowy, wolnossący (!) silnik o mocy 197 KM. Oczywiście oprócz mocnego silnika, do dyspozycji kierowcy było obniżone i utwardzone zawieszenie, wzmocnione hamulce oraz sportowe wnętrze. Moment obrotowy trafiał na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej, ale w innych wersjach dostępna była także przekładnia ręczna 5-biegowa oraz 4-stopniowy automat.

W 2012 roku pojawiła się 4. odsłona miejskiego Clio. Po raz pierwszy zrezygnowano z 3-drzwiowego nadwozia, a więc można było wybrać pomiędzy 5-drzwiowym hatchbackiem lub Grandtour. Stylistycznie auto jest zupełnie inne niż poprzednio – i nie chodzi tu wcale o wymiary, mimo iż te uległy powiększeniu. Z przodu dominuje duże logo marki, charakterystyczny element dla wszystkich modeli Renault. Na uwagę zasługuje klamka tylnych drzwi, ukryta w słupku oraz łukowate przetłoczenie na dolnej części drzwi.

Wnętrze zostało zaprojektowane zgodnie z nowym stylem francuskiej marki – zagościł tam nowy system multimedialny z 7-calowym dotykowym wyświetlaczem, obrotomierz występuje w postaci analogowej, a prędkościomierz – cyfrowej.

W 2016 roku przeprowadzono lifting auto, który przyniósł nowy grill oraz reflektory, a także poszerzył paletę kolorów oraz listę wyposażenia dodatkowego. Pod maską może znajdować się 1,1-litrowy, wolnossący benzyniak o mocy 73 KM, 0,9-litrowa jednostka z turbo generująca 90 KM, silnik 1.2 TCe, który rozwija 118 KM, a także 1,5-litrowy diesel dCi o mocy 75, 90 lub 110 KM. Topowa odmiana R.S. 200 uzyskuje 200 KM z 1,6-litrowego, doładowanego silnika. Mocniejsza jest odmiana RS 220 Trophy (220 KM) oraz R.S. Gordini (230 KM). Przednie koła są napędzane przez 5- lub 6-biegową skrzynię ręczną lub 6-stopniową, automatyczną przekładnię EDC.

Rywalami Renault Clio są m.in. Opel Corsa, Peugeot 208 oraz Volkswagen Polo.

Renault Clio - generacje

Ikona samochodu

Renault Clio I (1990 - 1998)

Renault Clio II (1998&nbsp-&nbsp2012)

Renault Clio II (1998 - 2012)

Renault Clio III (2005&nbsp-&nbsp2014)

Renault Clio III (2005 - 2014)

Renault Clio IV (2012&nbsp-&nbsp)

Renault Clio IV (2012 - )

Renault Clio - powiązane artykuły

Auta bez ściemy — Renault Clio kontra Seat Ibiza

Auta bez ściemy — Renault Clio kontra Seat Ibiza

Auta segmentu B już od kilku lat nie są małymi miejskimi pojazdami. Obecnie mają rozmiar aut kompaktowych z lat 90. XX wieku. Co za tym idzie, mogą być również autami miejskimi. Ale kto robi to lepiej? Renault z modelem Clio, czy Seat z Ibizą? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w naszym materiale.

Elektryk bądź słabeusz – tylko tak nie stracisz na „Polskim Ładzie”

Elektryk bądź słabeusz – tylko tak nie stracisz na „Polskim Ładzie”

Wraz z wejściem w życie ustawy zwanej „Polski ład” zmianie ulega metoda naliczania ryczałtu za prywatne korzystanie z auta służbowego. Zamiast pojemności silnika kluczowa jest jego moc. Można zyskać lub stracić. Są też istotne wyjątki.

Nowe Renault Clio już od 59 900 zł - poradnik kupującego

Nowe Renault Clio już od 59 900 zł - poradnik kupującego

Czy są jeszcze uczciwie wycenione samochody? Na szczęście tak, i jeden z nich właśnie Wam zaprezentujemy. Zapraszamy na ekspresowy poradnik kupującego Renault Clio.

Na nie lepiej uważaj! Auta z najgorszymi wynikami w testach na 100 tys. km

Na nie lepiej uważaj! Auta z najgorszymi wynikami w testach na 100 tys. km

Zajrzeliśmy do listy wyników naszych testów długodystansowych przeprowadzonych od 2014 roku. Z blisko 40 przetestowanych samochodów na dystansie 100 tys. km wybraliśmy te, które wypadły najgorzej, zaliczając kilka mniejszych lub całkiem duże wpadki. Tak powstał ten ranking

Klasyczne auta marzeń z lat 90., czyli samochody z czasów przełomu

Klasyczne auta marzeń z lat 90., czyli samochody z czasów przełomu

Pod wieloma względami lata 90. okazały się wyjątkowe. To nie tylko okres przemian ustrojowych, lecz także czas narodzin aut, które obecnie stają się youngtimerami.

Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG – czy to się opłaca?

Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG – czy to się opłaca?

Dla osób szukających taniego miejskiego środka transportu Renault proponuje Clio z fabryczną instalacją LPG. Droższa o 3000 zł gazowa wersja ma także o 10 KM mocy więcej niż benzynowa. W teście sprawdzamy jakie dodatkowe korzyści płyną z zakupu Clio LPG.

Używane auto za 5 tys. zł, które tanio naprawisz

Używane auto za 5 tys. zł, które tanio naprawisz

Nie sztuką jest kupić tani samochód, sztuką jest go utrzymać! Na rynku bardzo dużo jest aut za około 5 tys. zł, ale nie wszystkie są warte ryzyka. Pierwszą sprawą jest stan egzemplarza, ale nie mniej ważne jest minimalizowanie dodatkowych wydatków przez wybór odpowiedniego modelu.

Nawet 5,7 l/100 km. I to nie są diesle! Hyundai i20 vs. Renault Clio i Skoda Fabia

Nawet 5,7 l/100 km. I to nie są diesle! Hyundai i20 vs. Renault Clio i Skoda Fabia

Odnowiona Škoda Fabia chętnie zdobyłaby koronę segmentu B. Na tej drodze czekają ją jednak wyzwania – dwa z nich mamy dziś w porównaniu. Łatwo raczej nie będzie!!

Pięć aut miejskich od 50 000 zł - modele godne polecenia

Pięć aut miejskich od 50 000 zł - modele godne polecenia

Tego nie sposób ukryć: nowe auta bardzo zdrożały i nie przestają drożeć. Dlatego warto uzbroić się w wiedzę, jakie wersje wybrać, żeby nie przepłacić, i które opcje są warte dopłaty. Wszystkiego dowiecie się z tego poradnika!

Materiał promocyjny
Renault Clio – teraz także jako hybryda

Renault Clio – teraz także jako hybryda

Renault Clio to klasyczny hatchback, który idealnie sprawdza się podczas jazdy w mieście. Auto na rynku jest od 1990 r., a od dwóch lat w ofercie jest już piąta generacja francuskiego modelu. Każde wydanie zyskiwało jakąś nowość w porównaniu z poprzednikiem. Nie inaczej jest teraz, gdy od 2020 r. gamę silnikową wzbogaciła wersja hybrydowa.

Które samochody najmniej tracą na wartości? Prognoza na najbliższe lata

Które samochody najmniej tracą na wartości? Prognoza na najbliższe lata

Czy kupując nowy samochód bierzemy pod uwagę, ile straci on na wartości w przyszłości? Oto zestawienie modeli, które będą najlepiej wyceniane po pięciu latach użytkowania i średnim rocznym przebiegu 15 tys. km. Wśród nich szczególnie wyróżnia się jedna grupa samochodów.

Znów sprowadzamy więcej aut - łatwiej o młodszego diesla niż benzynę

Znów sprowadzamy więcej aut - łatwiej o młodszego diesla niż benzynę

Rynek używanych samochodów powoli wraca do stanu sprzed pandemii. Do Polski znów importujemy auta z krajów zachodnich - tradycyjnie najwięcej z Niemiec, Francji i Belgii. Najczęściej sprowadzany kilkunastoletnie egzemplarze.

Lidl lepszy od dealera samochodów? W Niemczech nowe auto kupisz w dyskoncie

Lidl lepszy od dealera samochodów? W Niemczech nowe auto kupisz w dyskoncie

Pieczywo, owoce, warzywa, proszek do prania, wiertarka i nowa Kia Stonic - wszystko to znajdziemy w popularnym niemieckim dyskoncie. Lidl powraca z ofertą cyfrowego leasingu na nowe samochody w Niemczech. Nietrudno zgadnąć, jaka była reakcja dealerów koreańskiej marki.

Volkswagen Golf zdetronizowany - lepsze Dacia, Peugeot i Toyota

Volkswagen Golf zdetronizowany - lepsze Dacia, Peugeot i Toyota

Volkswagen Golf to od wielu lat najchętniej kupowany nowy samochód w Europie. Od czasu do czasu zdarzają się jednak wyjątki. Początek roku należy do zupełnie innych marek i modeli. W styczniu Golf nie zmieścił się nawet na podium.

Sprawdzamy, która hybryda jest lepsza - miękka czy pełna?

Sprawdzamy, która hybryda jest lepsza - miękka czy pełna?

Fiesta i Clio należą do segmentu B, oba modele mają także mocne hybrydowe napędy. I to w zasadzie tyle, co je łączy, gdyż każdy z nich zupełnie inaczej generuje moc. W teście spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, która hybryda daje więcej korzyści?

Najchętniej kupowane auta w 2020 r. - dla Kowalskiego, nie na firmę

Najchętniej kupowane auta w 2020 r. - dla Kowalskiego, nie na firmę

Większość aut w Polsce kupują firmy do swoich flot, a co wybiera statystyczny Kowalski? Okazuje się, że w czołówce są nie tylko niedrogie auta miejskie, ale także kompakty i SUV-y. Oto 50 najczęściej kupowanych modeli w 2020 roku w naszym kraju.

Auto za 5 tys. zł - 10 najlepszych używanych aut do tej kwoty

Auto za 5 tys. zł - 10 najlepszych używanych aut do tej kwoty

Czy da się kupić auto za 5 tys. zł? Kwota 5 tys. zł wydaje się na pozór zbyt mała na zakup samochodu. Tymczasem po wpisaniu jej w wyszukiwarce ogłoszeń wyświetlają się tysiące używanych samochodów. Radzimy, którymi z nich można się zainteresować

Renault Clio, Captur i Megane E-Tech – trzej muszkieterowie z hybrydowym napędem

Renault Clio, Captur i Megane E-Tech – trzej muszkieterowie z hybrydowym napędem

Po sukcesie Renault Zoe Francuzi złapali wiatr w żagle i przedstawiają zelektryfikowane wersje Clio, Captura i Megane’a – wszystkie otrzymały przydomek E-Tech. Wybieramy się na pierwszą przejażdżkę nowymi hybrydami Renault.

Pomysł na tanie ściganie - pięć szybkich aut, które można mieć za grosze

Pomysł na tanie ściganie - pięć szybkich aut, które można mieć za grosze

Jeśli planujecie starty w amatorskich imprezach sportowych i nie macie zamiaru wydawać na to zbyt dużej sumy pieniędzy, to mamy dla was pięć propozycji na pierwsze auto idealnie nadające się do ścigania.

Jakie auto wybrać za 30 tys. zł?

Jakie auto wybrać za 30 tys. zł?

Mając do wydania 30 tys. zł, w salonach sprzedaży nowych aut nie poszalejecie, jednak rynek wtórny oferuje w tej cenie imponujący wybór. Na który segment postawić oraz jaki konkretnie model wybrać? Pomożemy odpowiedzieć na te pytania!
Poprzednia Następna

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech