Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG – czy to się opłaca?

Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG – czy to się opłaca?

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Dla osób szukających taniego miejskiego środka transportu Renault proponuje Clio z fabryczną instalacją LPG. Droższa o 3000 zł gazowa wersja ma także o 10 KM mocy więcej niż benzynowa. W teście sprawdzamy jakie dodatkowe korzyści płyną z zakupu Clio LPG.

Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG – 2022 5. generacjaŹródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Clio z fabryczną instalacją LPG jest droższe od klasycznej benzyny o 6500 zł
  • Przy zasilaniu gazem i benzyną Clio uzyskuje moc 100 KM. Na benzynie 10 KM mniej
  • Na pętli pomiarowej Clio LPG zużyło 6,9 l/100 km gazu plus 0,4 l/100 km benzyny
  • Więcej takich historii znajdziesz na stronie głównej Onetu

Na zakup nowego auta z fabryczną instalacją LPG lub jej montaż po zakupie decydują się osoby szukające oszczędnego środka transportu. Tyle tylko, że w ostatnim roku cena gazu mocno poszybowała w górę (z 2,20 zł za litr w styczniu 2021 r. do 3,20 zł/l obecnie), podobnie z resztą jak ceny nowych samochodów. Weźmy na przykład testowane 100-konne Renault Clio z fabrycznym LPG, które w momencie debiutu tej wersji (czerwiec 2020 r.) wyceniono na 60 900 zł, a obecnie model kosztuje o 6500 zł więcej. Samochód podrożał o 11 proc., a gaz aż o 45 proc.! Żeby nie było, że tylko Renault podniosło ceny nowych aut – to oczywiście ogólnoświatowy trend, podobnie w przypadku paliw, choć podwyżka benzyny nie jest aż tak drastyczna (w ciągu ostatniego roku o 25 proc.), jak LPG. Czy w takiej sytuacji zakup nowego auta z fabryczną instalacją LPG ma sens?