Logo
TestyTesty nowych samochodówRenault Clio 1.0 TCe 100 LPG – czy to się opłaca?

Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG – czy to się opłaca?

Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Na zakup nowego auta z fabryczną instalacją LPG lub jej montaż po zakupie decydują się osoby szukające oszczędnego środka transportu. Tyle tylko, że w ostatnim roku cena gazu mocno poszybowała w górę (z 2,20 zł za litr w styczniu 2021 r. do 3,20 zł/l obecnie), podobnie z resztą jak ceny nowych samochodów. Weźmy na przykład testowane 100-konne Renault Clio z fabrycznym LPG, które w momencie debiutu tej wersji (czerwiec 2020 r.) wyceniono na 60 900 zł, a obecnie model kosztuje o 6500 zł więcej. Samochód podrożał o 11 proc., a gaz aż o 45 proc.! Żeby nie było, że tylko Renault podniosło ceny nowych aut – to oczywiście ogólnoświatowy trend, podobnie w przypadku paliw, choć podwyżka benzyny nie jest aż tak drastyczna (w ciągu ostatniego roku o 25 proc.), jak LPG. Czy w takiej sytuacji zakup nowego auta z fabryczną instalacją LPG ma sens?

Udostępnij:
Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium