To jest nowe. Seat połączył 180-konną jednostkę z liftingowym nadwoziem Ibizy. Nie jest to jednak żaden wynalazek, bowiem przed kuracją odmładzającą w Cuprze także występował ten układ. Poza tym napędza on też „nadpobudliwe” odmiany Fabii, Polo i Audi A1.

Tak się nim jeździ

Bardzo żwawo, przyjemnie i zwinnie. By przyspieszyć od 0 do 100 km/h, wystarczy zaledwie 6,9 s, a subiektywnie ten czas wydaje się jeszcze krótszy. To zasługa seryjnej skrzyni DSG, której dwusprzęgłowa konstrukcja eliminuje przerwy w dostarczaniu momentu napędowego. Dzięki siedmiu przełożeniom przynajmniej w teorii auto zużywa w cyklu mieszanym 5,9 l/100 km. Podczas umiarkowanie dynamicznej jazdy osiągnęliśmy 8 l. Pozytywnie zaskoczyło nas za to zawieszenie, które zostało zestrojone z zachowaniem sporego marginesu komfortu.

Seat Ibiza Cupra: GTI na wczasach Foto: Auto Świat
Seat Ibiza Cupra: GTI na wczasach

Pierwsze wrażenie

Seat Ibiza Cupra: GTI na wczasach Foto: Auto Świat
Seat Ibiza Cupra: GTI na wczasach
  • znakomite osiągimiłe dla ucha wrażenia akustycznedobre trzymanie się drogiprzyzwoity komfort.problemy z trakcją na mokrymdroga skrzynia DSG winduje cenę.

Czy warto kupić?

Jeżeli akurat design Ibizy najbardziej wam się podoba – koniecznie. Jako alternatywa zawsze pozostają: VW Polo GTI, Skoda Fabia RS i Audi A1.