Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Silniki

Silniki

Oceniamy silniki Renault - łatwo o dobre jednostki
Używane

Oceniamy silniki Renault - łatwo o dobre jednostki

Honda największym producentem silników na świecie
Aktualności

Honda największym producentem silników na świecie

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Silnik parowy — dlaczego jest tak ważny?
Klasyki

Silnik parowy — dlaczego jest tak ważny?

Silnik parowy to podstawa współczesnego przemysłu. Wprawdzie dziś częściej korzystamy z motorów spalinowych, ale to w dalszym ciągu węgiel napędza nasze elektrownie i turbiny, zapewniając 80 proc. energii na świecie. Bez tego wynalazku nadal wszelką pracę wykonywałyby zwierzęta. Poniżej wyjaśnimy: Jak działa silnik parowy? Jak zrobić w warunkach domowych prosty model takiego urządzenia? Jaka jest jego historia?

Ponad 200-konny silnik elektryczny mieści się w torbie sportowej
Aktualności

Ponad 200-konny silnik elektryczny mieści się w torbie sportowej

Volkswagen twierdzi, że jego ID.3 ma zelektryfikować Europę. Warto zatem przyjrzeć się tej epokowej - według producenta - konstrukcji, a szczególnie jego silnikowi elektrycznemu, który zapewne w zbliżonej formie trafi do innych aut z linii ID. Co ciekawe, elektryczna jednostka napędowa mimo dużej mocy jest tak mała, że mieści się w sportowej torbie

Urząd Skarbowy licytuje części samochodowe
Aktualności

Urząd Skarbowy licytuje części samochodowe

Na licytacjach prowadzonych przez urzędy skarbowe można znaleźć nie tylko nieruchomości, samochody, zegarki czy sprzęt rolniczy. Nie brakuje także skrzyń biegów, silników, poduszek powietrznych i innych części samochodowych.

Prąd jest z węgla, a benzyna ze stacji. Naprawdę?
Aktualności

Prąd jest z węgla, a benzyna ze stacji. Naprawdę?

Czy to prawda, że samochody z klasycznym napędem generują największe zanieczyszczenia powietrza? A może produkcja aut elektrycznych i ich użytkowanie wcale nie jest tak eko, jak się powszechnie uważa? Warto poznać kilka faktów na ten temat.

Mercedes-Maybach S 680 – debiut flagowego modelu z silnikiem V12. Znamy polskie ceny
Aktualności

Mercedes-Maybach S 680 – debiut flagowego modelu z silnikiem V12. Znamy polskie ceny

Mercedes chętnie nagłaśnia wszystkie wydarzenia związane z gamą EQ samochodów elektrycznych. Tymczasem premiera topowej klasy S – Mercedesa-Maybacha S 680 napędzanego potężnym 12-cylindrowym silnikiem spalinowym o mocy ponad 600 KM – odbywa się bez fanfar.

Toyota stworzy silnik spalinowy na wodór
Aktualności

Toyota stworzy silnik spalinowy na wodór

Czyżby Toyota Mirai miała pójść w odstawkę? Nic z tych rzeczy, bo w tym modelu zastosowano ogniwa paliwowe, w których wodór wykorzystywany jest do wytworzenia energii elektrycznej. Pomysł japońskich inżynierów jest zupełnie inny, zakłada bowiem spalanie wodoru przez silnik o zapłonie iskrowym. I choć nie jest to pierwsza tego typu próba – pozdrawiamy m.in. BMW serii 7 Hydrogen z 2005 r. – to tym razem chyba powoli zbliżamy się do produkcji seryjnej.

Silniki benzynowe i diesla w odwrocie? Niekoniecznie!
Aktualności

Silniki benzynowe i diesla w odwrocie? Niekoniecznie!

Choć moda na auta elektryczne trwa w najlepsze, to w Europie wciąż nie brakuje chętnych na samochody z silnikami spalinowymi. Ich sprzedaż systematycznie maleje, ale nadal stanowią zdecydowaną większość - ponad 65 proc. udziałów w europejskim rynku należy do aut napędzanych benzyną czy olejem napędowym.

Diesel nie jest taki zły? ADAC sprawdził emisję nowych silników wysokoprężnych
Aktualności

Diesel nie jest taki zły? ADAC sprawdził emisję nowych silników wysokoprężnych

Niemcy przekonują, że silnik wysokoprężny wciąż ma przyszłość i nie szkodzi tak środowisku, jak mogłoby się wydawać. ADAC sprawdziło nowe diesle w różnych popularnych modelach samochodów. W badaniu nie zabrakło nawet testu pod ekstremalnym obciążeniem.

BMW idzie pod prąd – nie zamierza rezygnować z silników spalinowych
Aktualności

BMW idzie pod prąd – nie zamierza rezygnować z silników spalinowych

Audi i Mercedesa ogłosiły już oficjalnie, że czas silników spalinowych w ich markach jest policzony. BMW z kolei, wbrew obowiązującym trendom, twierdzi, że nadal widzi w nich duży potencjał.

Czy już nikt nie chce jeździć dieslem?
Aktualności

Czy już nikt nie chce jeździć dieslem?

Zamiast samochodów szybkich, oszczędnych i z dużym zasięgiem polscy nabywcy nowych aut wybierają takie, które palą więcej i które trzeba częściej tankować: według Samaru w styczniu 2021 udział aut z silnikami Diesla spadł do poziomu niespotykanego od 18 lat – do zaledwie 18,07 proc.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
BMW wyprowadzi produkcję silników spalinowych z Niemiec – zostaną tylko „elektryki”?
Aktualności

BMW wyprowadzi produkcję silników spalinowych z Niemiec – zostaną tylko „elektryki”?

Wielka Brytania i Austria - w tych krajach bawarski gigant będzie jeszcze przez jakiś czas wytwarzał silniki spalinowe do swoich aut, za to niemieckie zakłady firmy mają w dużym stopniu przestawić się na produkcję komponentów do aut elektrycznych. Czyżby kwestia normy Euro 7?

Polski rynek motoryzacyjny – teraz i 20 lat temu. Różnice są ogromne
Aktualności

Polski rynek motoryzacyjny – teraz i 20 lat temu. Różnice są ogromne

Czy zastanawialiście się kiedyś, jak bardzo ewoluował polski rynek samochodów osobowych od czasu gdy weszliśmy w nowe tysiąclecie? Okazuje się, że w tym okresie zaszły wręcz epokowe zmiany, i to dotyczące nie tylko marek oraz modeli samochodów, lecz także preferencji klientów. Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar przeprowadził analizę, w której pokazuje 10 najbardziej spektakularnych przeobrażeń.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Producenci aut zapłacą kary za nadmierną emisję. Kto zmieści się w nowym limicie?
Prawo

Producenci aut zapłacą kary za nadmierną emisję. Kto zmieści się w nowym limicie?

Większość producentów aut zapłaci kary za nadmierną emisję dwutlenku węgla przez sprzedawane w Europie samochody, a my – więcej za nowe auta, których cena będzie zawierać drakońskie kary czy – jak kto woli – opłaty. Niewielu producentów działających w Europie ma szansę dostosować średnią emisję swojej floty do początku 2021 roku.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nettuno, czyli nowy silnik 3.0 V6 od Maserati
Aktualności

Nettuno, czyli nowy silnik 3.0 V6 od Maserati

Fani włoskiej motoryzacji mogą już zacierać ręce: silnik będzie miał kilka ciekawych rozwiązań technicznych i jest już w zasadzie gotowy do produkcji. Debiut – we wrześniu w modelu MC20, potem jednostka na pewno pojawi się w „cywilnych” modelach marki

Kiedy wymienić pasek rozrządu?
Porady dla kierowców

Kiedy wymienić pasek rozrządu?

Paski rozrządu są coraz trwalsze, nie dziwią już interwały wymiany na poziomie 180-200 tys. km, ale przebieg to nie jedyny wyznacznik tego, kiedy należy wymienić pasek rozrządu. Jak często zatem wymieniać pasek?

Używane auto z dieslem — jak poznać, czy jest dobre?
Porady dla kierowców

Używane auto z dieslem — jak poznać, czy jest dobre?

Czy warto kupić używany samochód z silnikiem Diesla? Czemu nie, lecz pod warunkiem, że jest w pełni sprawne, a silnik nie wymaga w najbliższym czasie remontu ani kosztownych napraw. Wbrew pozorom większość usterek daje objawy widoczne niemal gołym okiem albo słyszalne podczas wstępnych oględzin i jazdy próbnej.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Kto jeszcze produkuje sześciocylindrowe silniki rzędowe?
Aktualności

Kto jeszcze produkuje sześciocylindrowe silniki rzędowe?

Te jednostki mają status ikony. Rzędowe szóstki zajęły wyjątkową pozycję w świecie motoryzacji, dzięki wysokiej kulturze pracy, górując pod tym względem nad silnikami widlastymi. W przeszłości pracowały pod maskami legendarnych modeli. Są jednak producenci, którzy dziś mają w swojej ofercie takie silniki i tacy, którzy nad nimi pracują. Oto oni.

Silniki benzynowe BMW jeszcze przez 30 lat, ale duże motory będą znikać
Wiadomości

Silniki benzynowe BMW jeszcze przez 30 lat, ale duże motory będą znikać

Mimo powszechnej elektryfikacji samochodów BMW nie rezygnuje z silników spalinowych. Zamierza produkować silniki benzynowe jeszcze przez długie lata. Część aktualnie oferowanych silników czeka jednak bliski koniec, wśród nich potężne 6,6-litrowe V12.

Bielska fabryka Fiata się rozkręca. Jest nowy rekord i nowe zlecenie dla Jeepa
Aktualności

Bielska fabryka Fiata się rozkręca. Jest nowy rekord i nowe zlecenie dla Jeepa

Tylko rok potrzebowała bielska fabryka FCA, żeby wyprodukować 100 tys. nowoczesnych silników z rodziny FireFly. Wygląda też na to, że włosko-amerykański koncern wiąże z polską fabryką silników także plany produkcji napędów hybrydowych, które trafią m.in. do Fiatów i Jeepów.

Mazda wprowadza rewolucyjny silnik benzynowy Skyactiv-X
Aktualności

Mazda wprowadza rewolucyjny silnik benzynowy Skyactiv-X

Mazda wprowadza do sprzedaży nowy silnik Skyactiv-X, łączący technologie jednostek benzynowych i diesli. Silnik ma być bardziej oszczędny i ekologiczny. Na początku trafi do Mazdy 3.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.