Tuning objął zmiany w trzech oferowanych silnikach. Jeśli chodzi o jednostki wysokoprężne, to przeprogramowano elektronikę sterującą ich pracą, co w przypadku 1,3-litrowego JTD dało przyrost mocy z 90 do 110 koni mechanicznych, podczas gdy 1,6-litrowe JTD generuje po zmianach 144 KM, zamiast standardowych 120 koni mechanicznych, a moment obrotowy w obu tych motorach wzrósł o 50 Nm.

Najmocniejsza wersja Alfy MiTo napędzana jest 1,4-litrowym silnikiem benzynowym, wyposażonym w turbosprężarkę. Modyfikacje pozwoliły podnieść moc maksymalną o 31 KM do wartości 186 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy wzrósł o 30 Nm, do 260 Nm. Osiągi pięknej Włoszki uległy tym samym poprawie, bowiem przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje teraz 7,4 sekundy, co jest wynikiem lepszym o 0,6 s w stosunku do fabrycznej, 155-konnej wersji.

Tuning dokonany przez firmę Novitec objął także poprawienie zawieszenia, w celu zapewnienia lepszego trzymania na drodze tych wzmocnionych samochodów. Dostępne są dwa pakiety zmian, z czego pierwszy obniża nadwozie o 40 mm, a drugi, który składa się z regulowanych sprężyn i amortyzatorów, pozwala na modyfikację zarówno sztywności, jak i wysokości zawieszenia. Kierowca ma możliwość obniżenia nadwozia w zakresie od 35 do 65 mm.

Jeśli chodzi o pakiet stylistyczny, tu zmieniony został przedni zderzak, który zastąpiono trzyczęściową konstrukcją, boczne progi, spoiler dachowy oraz przeprojektowany tylny zderzak, z wbudowanym dyfuzorem. Cały samochód, włącznie ze zderzakami, lusterkami i innymi detalami, pomalowano śnieżnobiałym lakierem.

Nowy układ wydechowy otrzymał sportowy tłumik oraz do wyboru pojedynczą, podwójną lub poczwórną ozdobną końcówkę. Całości stylistycznego efektu dopełniają 18-calowe felgi z lekkich stopów, dostępne w kolorze srebrnym lub czarnym, na które nałożone są opony Pirelli w rozmiarze 215/35.