Tylny napęd, żywiołowy silnik, sportowa sylwetka – Giulii trudno się oprzeć. Jednak im więcej czasu się z nią spędza, tym bardziej ten związek staje się toksyczny – pewne cechy trudno jej wybaczyć...
Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - nadwozie
Jest wyraźnie ciaśniej skrojone niż w BMW „trójce”, czuć to szczególnie z tyłu. Tam wygodnie usiądą osoby nie wyższe niż 175 cm. W Alfie najlepiej siąść za kierownicą i cieszyć się sportową pozycją. Fotel ma jednak krótkie siedzisko i słabo podpiera po bokach. Kokpit urzeka kształtami, tak samo jak karoseria, przydałaby się jednak większa dbałość o jakość wykończenia i materiały. Multimedia ustępują funkcjami i grafiką temu, co oferują rywale.
Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - silnik
Dwulitrowy turbobenzyniak energicznie bierze się do roboty i przytomnie reaguje na gaz, ale jego wibracje są przenoszone do kabiny. Niezależnie od wybranego trybu jazdy frajdę psuje też szarpiąca i niezdecydowana skrzynia biegów – Alfa zasługuje na „mądrzejsze” oprogramowanie sterujące „automatem”. Na pocieszenie zostają wielkie aluminiowe łopatki przy kierownicy, które pozwalają ręcznie zmieniać przełożenia. Spalanie testowe uzyskaliśmy o 42 proc. wyższe, niż podaje Alfa – 8,5 l/100 km.
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R4/16 |
Pojemnośc skokowa | 1995 cm3 |
Moc maksymalna | 200 KM/5000 obr./min. |
Maks. moment. obrotowy | 330 Nm/1750 obr./min. |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 8-begowa/tylny |
Prędkość maksymlana | 235 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,6 s |
Średnie spalanie producenta | 6,0 l/100 km |
Średnie spalanie testowe | 8,5 l/100 km |
Pojemność bagażnika | 480 l |
Długość/szerokość, wysokość | 4643/1860/1436 mm |
Rozstaw osi | 2820 mm |
Masa własna/ładowność | 1575 kg/430 kg |
Cena testowanego egz. | 205 750 zł |
Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - prowadzenie
Najmocniejszy argument Giulii. Układ kierowniczy jest bezpośredni i czuły na polecenia. W szybkich zakrętach czuć też masę korzystnie rozłożoną między osiami. Zawieszenie jest sztywne, jednak dziury są wygładzane cicho i akceptowalnie jak na limuzynę o sportowym zacięciu.
Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - koszty
Bogato wyposażona testówka kosztowała ponad 200 000 zł, ale dilerzy oferują na Giulię 2.0 TB do 30 000 zł rabatu – tyle że na auta z 2016 r.
Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - to nam się podoba
Dynamiczny silnik, sportowe prowadzenie, akceptowalny poziom komfortu.
Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - to nam się nie podoba
Ciasna kabina, słabo wyprofilowane fotele, szarpiąca skrzynia biegów.
Alfa Romeo Giulia 2.0 TB - naszym zdaniem
Giulia dostarcza dużo przyjemności z jazdy i można ją kupić w dobrej cenie. Mam nadzieję, że Alfa poprawi niedociągnięcia przy okazji liftingu za ok. 1,5 roku i wówczas będzie to dynamiczna limuzyna bez „ale”.
Galeria zdjęć
Piękne aluminiowe łopatki kosztują 1400 zł. Pozycja za kierownicą jest wygodna, materiały – lepsze i gorsze.
Seryjne fotele słabo trzymają ciało na boki – lepiej wybrać sportowe siedzenia.
Wnętrze jest ciasne, z tyłu wygodnie usiądą osoby nie wyższe niż 175 cm.
Alfa zasługuje na „mądrzejsze” oprogramowanie sterujące „automatem”. Na pocieszenie zostają wielkie aluminiowe łopatki przy kierownicy, które pozwalają ręcznie zmieniać przełożenia.
Tylny napęd, żywiołowy silnik, sportowa sylwetka – Giulii trudno się oprzeć.
200-konna Giulia to dynamiczna, dobrze wyważona limuzyna z doskonałym układem kierowniczym. Obraz burzą jednak skrzynia biegów i detale.
Bagażnik ma pojemność 480 litrów.
Trzy tryby jazdy, pokrętło multimediów podpatrzone w BMW (ale bez gładzika) oraz gałka głośności z przełącznikiem jak w Audi.
Bogato wyposażona testówka kosztowała ponad 200 000 zł, ale dilerzy oferują na Giulię 2.0 TB do 30 000 zł rabatu – tyle że na auta z 2016 r.
Sylwetka Giulii ma seksowne proporcje, ale Alfa musi popracować nad szczegółami: maska i klapka wlewu paliwa były nierówno wpasowane.