Razem z Jakubem i Marcinem sprawdzamy przedłużoną, 7-osobową wersję Grand. Wyróżnia się ona zmienionym wyglądem tylnej części nadwozia względem standardowego Citroëna C4 Picasso, a przede wszystkim ma jeszcze większe i bardziej dostosowane do różnorodnych adaptacji wnętrze.

Pierwszy z Czytelników to młody tata, ciekawy tego, czy kompaktowy minivan byłby lepszym wyborem niż kombi o średniej wielkości, którym jeździ obecnie. Drugi testujący szuka auta, którym będzie mógł przewieźć 7 osób. Obaj Czytelnicy z zapałem podeszli do testu Picasso.

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Citroën Grand C4 Picasso - test konsumencki

Rodzinny model Citroëna jest na rynku już od trzech lat, mimo to nadal budzi duże zainteresowanie. Widać to też po reakcji testujących. Oryginalna stylistyka nie wpływa jednak na funkcjonalność.

Citroen C4 Grand Picasso - komfortowy i praktyczny

Obecne, drugie generacje C4 i Grand C4 Picasso powstały na modułowej platformie EMP2. To rozwiązanie daje wiele korzyści, m.in. niższa jest masa pojazdu (o ponad 100 kg) i jeszcze pojemniejsza kabina dzięki wydłużonemu rozstawowi osi. W sumie do dyspozycji są trzy rzędy foteli. Łatwy dostęp na sam tył zapewniają sprytnie składane i przesuwane siedzenia drugiego rzędu. Miejsca jest naprawdę dużo. We wnętrzu znajdziecie wiele praktycznych schowków na drobiazgi. Pomyślano też o stoliczkach w oparciach.

Za kierownicą samochodu można się poczuć wyjątkowo. Cyfrowy zestaw wskaźników, w postaci panoramicznego ekranu, znajdującego się w centralnej części na podszybiu, wymaga przywyczajenia – podkreślili to obaj testujący. Niemal wszystko obsługuje się za pomocą drugiego, mniejszego ekranu dotykowego. Duże powierzchnie szklane (na czele z panoramiczną przednią szybą) doświetlają kabinę i zapewniają bardzo dobrą widoczność.

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Citroën Grand C4 Picasso - test konsumencki

Citroen Grand C4 Picasso - ten silnik to najlepszy wybór

Testowany egzemplarz jest napędzany największym i najmocniejszym silnikiem Diesla. Jednostka 2.0 BlueHDi, generująca 150 KM i 370 Nm, świetnie sprawdza się pod maską dużego minivana. Przyznali to obaj Czytelnicy. Pochwalili jej dobrą dynamikę i niskie zapotrzebowanie na paliwo – średnie spalanie testowe wyniosło niespełna 7 l/100 km. To bardzo dobry wynik jak na tak duży pojazd.

Citroen Grand C4 Picasso - oceny Czytelników

„Minivan Citroëna przypadnie do gustu osobom ceniącym wygodę. Miękko zestrojone zawieszenie skutecznie tłumi nierówności. Rodzinny pojazd powinien być komfortowy i Grand C4 Picasso właśnie takie jest” - Jakub Zarecki.

„Minivan Citroëna przekonuje do siebie kosmicznym wyglądem i przestronną kabiną. Pozytywnie zaskoczyła mnie duża – jak na ten segment – ilość miejsca w trzecim rzędzie siedzeń. Na plus zaliczam też wysoką jakość wykonania i bogate wyposażenie” - Marcin Załęski.

Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie

Citroën znany jest z tego, że podąża własną drogą. I bardzo dobrze! C4 Picasso, również w większej odmianie Grand, z całą pewnością jest nietuzinkowym samochodem, a jednocześnie niezwykle praktycznym i wygodnym. Do tego ma przestronne wnętrze z wieloma możliwościami konfiguracji (na pokładzie zmieści się do 7 osób). Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości. Warto wybrać silnik Diesla, gdyż wtedy auto będzie niezwykle oszczędne. Wszyscy członkowie rodziny powinni być zadowoleni z tego środka transportu. Citroën C4 Picasso to jeden z najciekawszych minivanów w swojej klasie. Citroën Grand C4 Picasso jest samochodem przeznaczonym na długie pod- róże. To jego naturalne środowisko, w którym przewyższa auta typu kombi. Wtedy można docenić wysoki komfort jazdy, oszczędny i dynamiczny silnik oraz bardzo funkcjonalne wnętrze.

Citroen Grand C4 Picasso - dane techniczne

Silnik-typ/cylindry/zawory turbodiesel/R4/16
Pojemność 1997 ccm
Ustawienie/zasilanie silnika poprzecznie z przodu/wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna 150 KM/4000 obr./min.
Maks. moment obr. 370 Nm/2200 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd manualna, 6-stopniowa/na przednie koła
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,1 s
Prędkość maksymalna 210 km/h
Średnie spalanie 6,8 l/100 km
Długość, szerokość, wysokość 4597/1826/1638 mm
Rozstaw osi 2840 mm
Pojemność bagażnika 165-645-1843 l
Cena podst. testowanej wersji 118 890 zł