Auto Świat Testy Czy Fiat 500X da radę w terenie?

Czy Fiat 500X da radę w terenie?

Podwyższone nadwozie uzbrojone w terenową stylistykę, a do tego napęd na wszystkie koła. W pierwszym teście sprawdzamy co potrafi Fiat 500X, który właśnie trafia do sprzedaży w Polsce

Fiat 500XŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

Nie da się ukryć, że z plastikowymi osłonami pod zderzakami oraz nakładkami z tworzywa sztucznego na nadkolach Fiat 500X w wersji Road-Look prezentuje się ambitnie. W ofercie jest również odmiana City-Look, która pozbawiona jest tych terenowych atrybutów.

Rozmiary samochodu są niewielkie i tym bardziej należy podziwiać konstruktorów, że przy takiej wielkości auta udało się wygospodarować całkiem przestronne wnętrze. W obu rzędach siedzeń nawet wysokie osoby mają wystarczającą ilość miejsca zarówno na nogi jak i nad głowami. Kolejnym atutem samochodu są świetnie wyprofilowane fotele. Dzięki temu nawet długie podróże nie są męczące. Prowadzący będzie również zadowolony z możliwości przyjęcia odpowiedniej pozycji za kierownicą.

Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

W testowanym aucie pod maską pracował 140-konny diesel, a napęd na wszystkie koła przekazywany był za pomocą 9-biegowej skrzyni. Silnik ma wystarczającą moc by zapewnić autu zadowalającą dynamikę – przyspieszenie do setki trwa 9,8 s. Jednak do pracy skrzyni biegów trzeba się przyzwyczaić. Podczas podróżowania w trybie Auto przełączanie odbywa się powoli i takie ustawienie zaakceptują wyłącznie kierowcy o spokojnym usposobieniu.

Na szczęście na pokładzie jest również tryb Sport. Po przejściu w takie ustawienie wśród zegarów pojawia się wyświetlacz pokazujący stopień wykorzystania doładowania. Zmienia się też oczywiście sposób pracy skrzyni biegów. Poszczególne biegi włączane są przy wyższych obrotach, a tym samym jadący odczuwają poprawę dynamiki. Trzeba się jednak także przyzwyczaić do wzrostu głośności silnika.

Dobrze oceniliśmy pracę zawieszenia modelu 500X. Większość wybojów jest tłumiona bez obniżania komfortu jazdy. Z kolei kierowcy, którzy chcą podróżować dynamicznie krętymi odcinkami dróg powinni skorzystać ze sportowych ustawień pojazdu. Wówczas auto staje się nie tylko bardziej dynamiczne, lecz także wyostrza się działanie układu kierowniczego – to pozwala na bardziej precyzyjne prowadzenie, a charakterystyka podwozia zmienia się tak żeby zmniejszyć przechyły karoserii.

Nasza ocena

Ciekawy crossover dla kierowców, którzy lubią się wyróżniać. Poza tym samochód okazuje się wystarczająco przestronny. Trzeba jednak przyzwyczaić się do pracy 9-biegowej skrzyni.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków