Nie da się ukryć, że z plastikowymi osłonami pod zderzakami oraz nakładkami z tworzywa sztucznego na nadkolach Fiat 500X w wersji Road-Look prezentuje się ambitnie. W ofercie jest również odmiana City-Look, która pozbawiona jest tych terenowych atrybutów.
Rozmiary samochodu są niewielkie i tym bardziej należy podziwiać konstruktorów, że przy takiej wielkości auta udało się wygospodarować całkiem przestronne wnętrze. W obu rzędach siedzeń nawet wysokie osoby mają wystarczającą ilość miejsca zarówno na nogi jak i nad głowami. Kolejnym atutem samochodu są świetnie wyprofilowane fotele. Dzięki temu nawet długie podróże nie są męczące. Prowadzący będzie również zadowolony z możliwości przyjęcia odpowiedniej pozycji za kierownicą.
W testowanym aucie pod maską pracował 140-konny diesel, a napęd na wszystkie koła przekazywany był za pomocą 9-biegowej skrzyni. Silnik ma wystarczającą moc by zapewnić autu zadowalającą dynamikę – przyspieszenie do setki trwa 9,8 s. Jednak do pracy skrzyni biegów trzeba się przyzwyczaić. Podczas podróżowania w trybie Auto przełączanie odbywa się powoli i takie ustawienie zaakceptują wyłącznie kierowcy o spokojnym usposobieniu.
Na szczęście na pokładzie jest również tryb Sport. Po przejściu w takie ustawienie wśród zegarów pojawia się wyświetlacz pokazujący stopień wykorzystania doładowania. Zmienia się też oczywiście sposób pracy skrzyni biegów. Poszczególne biegi włączane są przy wyższych obrotach, a tym samym jadący odczuwają poprawę dynamiki. Trzeba się jednak także przyzwyczaić do wzrostu głośności silnika.
Dobrze oceniliśmy pracę zawieszenia modelu 500X. Większość wybojów jest tłumiona bez obniżania komfortu jazdy. Z kolei kierowcy, którzy chcą podróżować dynamicznie krętymi odcinkami dróg powinni skorzystać ze sportowych ustawień pojazdu. Wówczas auto staje się nie tylko bardziej dynamiczne, lecz także wyostrza się działanie układu kierowniczego – to pozwala na bardziej precyzyjne prowadzenie, a charakterystyka podwozia zmienia się tak żeby zmniejszyć przechyły karoserii.
Nasza ocena
Ciekawy crossover dla kierowców, którzy lubią się wyróżniać. Poza tym samochód okazuje się wystarczająco przestronny. Trzeba jednak przyzwyczaić się do pracy 9-biegowej skrzyni.
Galeria zdjęć
W wersji Road-Look Fiat 500X ma terenową stylistykę nadwozia
Zgrabne nadwozie okazuje się całkiem przestronne
Dobre materiały wykończeniowe, wygodna pozycja za kierownicą oraz łatwa obsługa urządzeń pokładowych
Siedzenia okazują się wygodne także podczas długich podróży
Z tyłu także wysocy pasażerowie mają dużo miejsca na nogi oraz nad głowami
Nie jest to prawdziwa terenówka, ale dzięki napędowi 4x4 poradzi sobie na łatwych bezdrożach oraz na śliskiej nawierzchni
Duże pokrętła sprawiają, że także w trakcie jazdy prowadzący bez problemu będzie obsługiwał klimatyzację
W testowanym 500X pracowała 9-stopniowa skrzynia autoamtyczna
Pokrętłem na desce rozdzielczej wybiera się tryby jazdy: Auto, Sport lub Traction
Aluminiowe felgi są w yposażeniu seryjnym
Schowki nie są może zbyt duże, ale wystarczą na podręczne drobiazgi
Część funkcji obsługuje się za pomocą dotykowego ekranu
Zawieszenie 500X dobrze tłumi nierówności nawierzchni
Nadwozie wyróżnia się na tle innych aut na ulicy