Hyundai marką premium? Koreańska firma bardzo chciałaby, żeby tak ją traktować, ale na to musi jeszcze zapracować. Pewne jest za to, że model Grand Santa Fe już zasłużył na miano luksusowego SUV-a dla wymagających kierowców.
Hyundai Grand Santa Fe - sześcioosobowa konfiguracja
Indywidualne fotele sprawiają, że pasażerowie w dwóch pierwszych rzędach podróżują w komfortowych warunkach. W trzecim też są dwa miejsca, ale tu jest trochę ciaśniej. Jak przystało na luksusowy model, w którym każdy ma czuć się komfortowo, nie zabrakło skórzanej tapicerki, podgrzewanych i wentylowanych siedzeń ani podgrzewanej kierownicy.
Prowadzący nie musi oczywiście sam zmieniać biegów. Robi to za niego 6-stopniowy „automat”, który delikatnie, ale… niezbyt szybko przełącza. Dopiero po wybraniu sportowego trybu mechanizm się ożywia, poszczególne przełożenia są włączane przy wyższym poziomie obrotów, a samochód zaczyna wyraźnie dynamiczniej jechać. W efekcie „setkę” uzyskuje się po 9,2 s. Owszem, nie jest to porywający wynik, ale pamiętajcie, że dotyczy auta ważącego ponad dwie tony, poza tym ważniejszy jest tu komfort niż możliwość dynamicznych sprintów.
Skoro ma być komfortowo, to i zawieszenie powinno być zestrojone w odpowiedni sposób. Miękkie nastawy sprawiają, że nawet duże nierówności są tłumione w należytym stopniu. Także przejeżdżanie przez poprzeczne garby nie obniża przyjemności podróżowania. Mniej zadowoleni będą amatorzy dynamicznego pokonywania zakrętów. W takiej sytuacji nadwozie nadmiernie się przechyla – nie jest to wprawdzie niebezpieczne, ale takie zachowanie niezbyt przyjemnie się odczuwa.
Hyundai Grand Santa Fe - to nam się podoba
Odpowiedni komfort jazdy, materiały o dobrej jakości, przestronne wnętrze, pojemny bagażnik.
Hyundai Grand Santa Fe - to nam się nie podoba
Auto drogie w zakupie, utrudniony załadunek z powodu wysoko poprowadzonego progu bagażnika, ciasno w trzecim rzędzie.
Hyundai Grand Santa Fe - nasza ocena: wygoda gwarantowana!
Kompletne wyposażenie, przestronne wnętrze oraz komfortowe zawieszenie sprawiają, że Grand Santa Fe to idealny SUV dla kierowców ceniących luksus. Nawet jeżeli autu brakuje trochę do modeli klasy premium. Za to cena jest, niestety, z najwyższej półki.
Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi Platinum - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa | 2199 cm3 |
Moc maksymalna | 200 KM/3800 obr./min. |
Maks. moment obrotowy | 440 Nm/1750 obr./min. |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,2 s |
Elastyczność 60-100/80-120 km/h | 5,2/6,5 s |
Prędkość maksymalna | 201 km/h |
Spalanie testowe | 7,7 l/100 km |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 6b./4x4 |
Pojemność bgażnika | 634-1842 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 71 l |
Opony testowanego auta | 235/55 R 19 |
Długość/szerokość/wysokość | 4905/1885/1695 mm |
Rozstaw osi | 2800 mm |
Masa rzeczywista/ładowność | 2002/598 kg |
Średnica zawracania | 12,0 m |
Hamowanie ze 100 km/h | 38,4 m (zimne)/38,5 m (gorące) |
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h | 58/66/70 dB |
Cena podstawowa wersji Platinum | 259 900 zł |
Gwarancja mechaniczna/przeglądy | 5 lat/co 30 tys. km |
Cena testowanego egzemplarza | 264 100 zł |