Auto Świat Testy Hyundai Grand Santa Fe - Nastawiony na komfort

Hyundai Grand Santa Fe - Nastawiony na komfort

Hyundai Grand Santa Fe nie szokuje stylistyką ani osiągami. W tym samochodzie najważniejsze jest to, żeby zapewnić jadącym jak najbardziej zrelaksowaną podróż. Przekonajcie się, w jaki sposób udało się to osiągnąć.

Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi Platinum
Zobacz galerię (14)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi Platinum

Hyundai marką premium? Koreańska firma bardzo chciałaby, żeby tak ją traktować, ale na to musi jeszcze zapracować. Pewne jest za to, że model Grand Santa Fe już zasłużył na miano luksusowego SUV-a dla wymagających kierowców.

Hyundai Grand Santa Fe - sześcioosobowa konfiguracja

Indywidualne fotele sprawiają, że pasażerowie w dwóch pierwszych rzędach podróżują w komfortowych warunkach. W trzecim też są dwa miejsca, ale tu jest trochę ciaśniej. Jak przystało na luksusowy model, w którym każdy ma czuć się komfortowo, nie zabrakło skórzanej tapicerki, podgrzewanych i wentylowanych siedzeń ani podgrzewanej kierownicy.

Prowadzący nie musi oczywiście sam zmieniać biegów. Robi to za niego 6-stopniowy „automat”, który delikatnie, ale… niezbyt szybko przełącza. Dopiero po wybraniu sportowego trybu mechanizm się ożywia, poszczególne przełożenia są włączane przy wyższym poziomie obrotów, a samochód zaczyna wyraźnie dynamiczniej jechać. W efekcie „setkę” uzyskuje się po 9,2 s. Owszem, nie jest to porywający wynik, ale pamiętajcie, że dotyczy auta ważącego ponad dwie tony, poza tym ważniejszy jest tu komfort niż możliwość dynamicznych sprintów.

Skoro ma być komfortowo, to i zawieszenie powinno być zestrojone w odpowiedni sposób. Miękkie nastawy sprawiają, że nawet duże nierówności są tłumione w należytym stopniu. Także przejeżdżanie przez poprzeczne garby nie obniża przyjemności podróżowania. Mniej zadowoleni będą amatorzy dynamicznego pokonywania zakrętów. W takiej sytuacji nadwozie nadmiernie się przechyla – nie jest to wprawdzie niebezpieczne, ale takie zachowanie niezbyt przyjemnie się odczuwa.

Hyundai Grand Santa Fe - to nam się podoba

Odpowiedni komfort jazdy, materiały o dobrej jakości, przestronne wnętrze, pojemny bagażnik.

Hyundai Grand Santa Fe - to nam się nie podoba

Auto drogie w zakupie, utrudniony załadunek z powodu wysoko poprowadzonego progu bagażnika, ciasno w trzecim rzędzie.

Hyundai Grand Santa Fe - nasza ocena: wygoda gwarantowana!

Kompletne wyposażenie, przestronne wnętrze oraz komfortowe zawieszenie sprawiają, że Grand Santa Fe to idealny SUV dla kierowców ceniących luksus. Nawet jeżeli autu brakuje trochę do modeli klasy premium. Za to cena jest, niestety, z najwyższej półki.

Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi Platinum - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.diesel/R4/16
Pojemność skokowa2199 cm3
Moc maksymalna200 KM/3800 obr./min.
Maks. moment obrotowy440 Nm/1750 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h9,2 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h5,2/6,5 s
Prędkość maksymalna201 km/h
Spalanie testowe7,7 l/100 km
Skrzynia biegów/napędaut. 6b./4x4
Pojemność bgażnika634-1842 l
Pojemność zbiornika paliwa71 l
Opony testowanego auta235/55 R 19
Długość/szerokość/wysokość4905/1885/1695 mm
Rozstaw osi2800 mm
Masa rzeczywista/ładowność2002/598 kg
Średnica zawracania12,0 m
Hamowanie ze 100 km/h38,4 m (zimne)/38,5 m (gorące)
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h58/66/70 dB
Cena podstawowa wersji Platinum259 900 zł
Gwarancja mechaniczna/przeglądy5 lat/co 30 tys. km
Cena testowanego egzemplarza264 100 zł
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji