Zazwyczaj testujemy i pokazujemy bogate wersje aut. Na ich tle Hyundai i30 z silnikiem 1.4 i wyposażeniem Classic Plus wygląda trochę jak ubogi krewny.
Po zastanowieniu się dochodzimy jednak do wniosku, że to świetna propozycja dla osób szukających praktycznego auta za rozsądne pieniądze. Czy to rzeczywiście dobrze wydane 70 000 zł?
Największe obawy budzi napęd – 100-konny motor 1.4 nie obiecuje rewelacji (czas potrzebny na osiągnięcie „setki” to według Hyundaia 13 s). Jeśli nie chcecie się szybko rozpędzać, szósty bieg możecie włączyć już przy 80 km/h. Ale gdy za miastem zajdzie potrzeba szybkiego wyprzedzania, trzeba będzie zredukować z „szóstki” nawet do… „trójki”.
Dynamiczna jazda wymaga utrzymywania obrotów silnika powyżej 3,5 tys. Oczywiście, auto stworzono raczej do spokojnej podróży i wówczas odwdzięcza się niezłym spalaniem – w mieście 8-8,5 l/100 km, na trasie bez kłopotu uzyskacie 6-6,5 l. Zastanawiającym się nad większym motorem podpowiemy tylko, że kosztujący 3000 zł więcej benzyniak 1.6 spala dość wyraźnie więcej (w mieście ponad 1 l/100 km).
Spalanie na podobnym poziomie jak w 1.4 można uzyskać w wersji 1.6 GDI (z wtryskiem bezpośrednim), ale ta odmiana to już wydatek większy o 6 tys. zł niż w 1.4.
Zawieszenie (z tyłu wielowahaczowe) gwarantuje spokojną podróż, karoseria jest przestronna i funkcjonalna.
Zaletą Hyundaia i30 jest pięcioletnia gwarancja
Wyposażenie Classic Plus to rozsądny wybór – tańszy o 10 000 zł podstawowy pakiet Base jest ubogi (brak np. klimatyzacji). W wersji Classic (tańsza o 3500 zł od Classic Plus) otrzymacie już klimę, radio i roletę, ale praktyczne schowki czy siatka rozpinana za siedzeniami występują dopiero w godnej polecenia odmianie Classic Plus.
Co prawda cena blisko 70 tys. zł wydaje się dość wysoka, niestety – konkurencyjne auta kompaktowe z benzyniakiem o mocy około 100 KM wymagają wydania podobnych kwot.
Hyundai i30 1.4 - Dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | benz./R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1396 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 100/6000 |
Maks. moment obr. (Nm/obr./min) | 134/3500 |
Skrzynia biegów/napęd | man. 6/przedni |
Hamulce (przód/tył) | tw/t |
Opony testowanego auta | 195/65 R 15 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4485/1780/1500 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1278/542 |
Pojemność bagażnika (l) | 528-1642 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 53 |
Hyundai i30 1.4 - Osiągi*
Przyspieszenie 0-100 km/h | 13,0 s |
Prędkość maksymalna | 181 km/h |
Spalaniew mieście | 7,1 l/100 km |
poza miastem | 4,7 l/100 km |
średnie | 5,6 l/100 km |
Emisja CO2 | 129 g/km |
Teoretyczny zasięg | 945 km |
*dane producenta
Hyundai i30 1.4 - Wyposażenie
Wersja | Classic Plus |
6 airbagów/ESP/ksenony | S/S/N |
Klimat. man./chłodzony schowek | S/S |
Dod. schowki/CD, MP3, Bluetooth | S/S |
Lakier metalizowany/alufelgi | 1900 zł/2500 zł (pakiet) |
Hyundai i30 1.4 - Gwarancja/ceny
Cena podstawowa test. wersji | 67 900 zł |
Gwarancja mechaniczna | 5 lat/bez ograniczeń |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat |
Przeglądy | 15 tys. km/1 rok |
Hyundai i30 1.4 - To nam się podoba:
Akceptowalne koszty zakupu i paliwa, dobre warunki gwarancji, przyjemny design, funkcjonalny bagażnik.
Hyundai i30 1.4 - To nam się nie podoba:
Ledwo przeciętna dynamika silnika, drobne niedostatki w wykończeniu (trzaski na dziurach) i wyposażeniu.
Hyundai i30 1.4 - Nasza opinia
Hyundai i30 kombi 1.4 to nie jest auto, którym można się zachwycać – to raczej prosta, w miarę tania wersja do sprawnego (i niezbyt kosztownego!) przemieszczania się. Z tego zadania i30 wywiązuje się bez zarzutu.