Auto Świat Testy Infiniti Q60 2.0 Turbo - luksus w dobrym stylu

Infiniti Q60 2.0 Turbo - luksus w dobrym stylu

Infiniti Q60 ma liczne zalety. Efektownie wygląda, tchnie elegancją, a do tego już z bazowym silnikiem zapewnia dobre osiągi. Jednak w coupé premium oczekiwalibyśmy jeszcze lepszego układu kierowniczego

Infiniti Q60 2.0 Turbo Premium Tech
Zobacz galerię (15)
Auto Świat / Adam Mikuła
Infiniti Q60 2.0 Turbo Premium Tech
  • Atrakcyjny, oryginalny wygląd to duży plus tego modelu
  • Pod maską tego egzemplarza nie ma topowego V6, ale silnik 2.0/211 KM nieźle sobie radzi
  • Układ kierowniczy psuje frajdę z prowadzenia

Infiniti Q60 jest jednym z tych samochodów, obok których nie można przejść obojętnie. To przede wszystkim zasługa stylistyki, która zwraca uwagę już na pierwszy rzut oka. Pytanie tylko, czy reszta samochodu jest równie udana, jak forma karoserii.

Potężna atrapa chłodnicy, wąskie przednie i tylne światła oraz podwójny układ wydechowy to tylko uzupełnienie – ale jakże istotne! – obłego nadwozia. Wszystko to luksusowemu japońskiemu coupé nadaje nieco sportowy sznyt.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Infiniti Q60 2.0 turbo - kokpit już nie tak szykowny

Wnętrze już nie jest tak bardzo interesujące. Panują tutaj szarości, a środkowa konsola z wbudowanymi dwoma ekranami sprawia wrażenie przyciężkiej. Za to do jakości materiałów oraz wykonania nie można się przyczepić nawet w najmniejszym stopniu. Poza tym powody do zadowolenia dają odpowiednio wyprofilowane fotele (czytaj: komfortowe) oraz możliwość znalezienia poprawnej pozycji przez prowadzącego niemal każdego wzrostu. W Q60 da się jednak odczuć, że jest to coupé. Wystarczającą ilość miejsca oferuje tylko z przodu, i to wyłącznie na nogi – wysokim osobom może brakować centymetrów nad głową.

Nie można natomiast narzekać na brak koni mechanicznych. Wprawdzie nie jest to topowe 3.0 V6 o mocy 405 KM, ale i tak bazowa 2-litrowa jednostka generująca 211 KM potrafi dynamicznie wprawić w ruch auto ważące ponad 1,7 tony. Oczywiście, najlepiej robi to w sportowym ustawieniu podzespołów, gdy silnik ostrzej reaguje na wciskanie pedału gazu, a skrzynia biegów sprawniej i przy wyższym poziomie obrotów zmienia kolejne przełożenia. Nie dajcie się jednak zwieść dynamicznej stronie pojazdu. Gdy powrócicie do standardowych nastawów, auto stanie się bardziej dystyngowane (choć wcale nie powolne) i nie będzie zachęcać do sprintów pomiędzy skrzyżowaniami. Szczerze mówiąc, taki sposób podróżowania bardziej pasuje do charakteru Q60.

Infiniti Q60 2.0 Turbo Premium Tech
Infiniti Q60 2.0 Turbo Premium TechŻródło: Auto Świat / Adam Mikuła

Jedno jest pewne – niezależnie od tego, z jaką prędkością podróżujemy i który tryb jazdy wybierzemy, nic nie usprawiedliwia działania układu kierowniczego. Kierowca wydaje polecenia, a koła skręcają z dużym opóźnieniem. Sprawia to wrażenie, jakby kierownica nie była bezpośrednio z nimi połączona. Jest w tym trochę prawdy, bo tradycyjna kolumna kierownicza działa tylko w razie awarii elektronicznego układu, który przekazuje polecenia z kierownicy do zębatki.

Poważnych zastrzeżeń nie wzbudza natomiast praca zawieszenia. W wystarczającym stopniu tłumi nierówności nawierzchni, a podczas dynamicznego pokonywania zakrętów zapobiega nadmiernym przechyłom karoserii.

Ceny Q60 w wersji Premium zaczynają się od 184 600 zł. Tymczasem Lexus RC 300 (245 KM) kosztuje od 199 400 zł. Testowane Q60 w najdroższej wersji Premium Tech to wydatek 211 830 zł, gdy tymczasem topowe RC 300 (Prestige) jest za 261 900 zł.

Infiniti Q60 2.0 Turbo - to nam się podoba

Stylistyka nadwozia, zestrojenie zawieszenia, dynamiczna jednostka napędowa, sprawne działanie skrzyni biegów.

Infiniti Q60 2.0 Turbo - to nam się nie podoba

Mało intuicyjna obsługa urządzeń pokładowych, układ kierowniczy nie daje prowadzącemu należytego wyczucia drogi.

Infiniti Q60 2.0 Turbo- naszym zdaniem

Układ kierowniczy zafundowany Q60 nie dyskwalifikuje tego auta, ale poważnie psuje frajdę z prowadzenia. Na szczęście efektowna stylistyka nadwozia, dynamiczny silnik, dopracowane zawieszenie i korzystna cena z nawiązką rekompensują ten niedostatek.

Infiniti Q60 2.0 Turbo Premium Tech - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zaworybenzynowy turbo/R4/16
Pojemność skokowa1991 cm3
Moc maksymalna211 KM/5500 obr./min
Maks. moment obrotowy350 Nm/1250 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h7,3 s
Prędkość maksymalna235 km/h
Średnie spalanie6,8 l/100 km
Skrzynia biegów/napędaut. 7-biegowa
Napędtylny
Długość/szerokość/wysokość4690/1820/1390 mm
Rozstaw osi2850 mm
Pojemność bagażnika342 l
Masa rzeczywista/ładowność1772 kg/368 kg
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna3 lata lub 100 tys. km/12 lat
Przeglądywg wskazań komputera
Cena podstawowa testowanej wersji211 830 zł
Cena testowanego auta218 610 zł
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków