Auto Świat Testy Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupé - szybki jak SUV?

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupé - szybki jak SUV?

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Ten samochód jest kolejnym dowodem na to, że SUV-y nie mają już nic wspólnego z terenówkami. Prawie 370-konny Mercedes-AMG na pewno nie służy do jazdy poza asfaltem.

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupé
Zobacz galerię (10)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupé

Następca GLK w wersji coupé jest sprzedawany od jesieni zeszłego roku. Do testu trafiła wersja AMG z widlastym, 3-litrowym silnikiem.

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé - nadwozie

Z przodu siedzi się bardzo wygodnie – fotele można elektrycznie regulować we wszystkich płaszczyznach (nawet długość siedziska), są też podgrzewane i wentylowane (opcja). Z tyłu najgorzej jest z miejscem nad głowami – minus karoserii w stylu coupé. Jak w większości aut tego typu widoczność do tyłu z miejsca kierowcy okazuje się mizerna (kamera cofania w opcji). Do obsługi multimediów służą pokrętło i mały touchpad, ale dla ułatwienia dostęp do wielu funkcji zdublowano przyciskami bezpośredniego wyboru. W stosunku do zwykłej odmiany GLC bagażnik przy normalnym ustawieniu siedzeń jest mniejszy o 50 l, a po rozłożeniu siedzeń o 200.

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé - silnik

Trzylitrowe biturbo spontanicznie reaguje na gaz, nie tylko w trybach Sport i Sport+. Dziewięciostopniowy klasyczny „automat” bardzo delikatnie i szybko zmienia biegi – na pewno nie gorzej niż preselekcyjne dwusprzęgłówki. Do tego jednostka wytwarza taki dźwięk, że dynamiczne przyspieszanie gwarantuje oglądanie się przechodniów za autem. Podczas spokojnej jazdy GLC zużyło niecałe 13 l/100 km – Mercedes obiecuje średnio 8,9 l, ale w to chyba nikt nie wierzy. Poza tym blisko 370 koni trzeba „wyżywić” – stać na psa, stać na budę.

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé - prowadzenie

Szerokie 21-calowe koła, napęd na obie osie, aktywne zawieszenie – samochód jeździ jak przyklejony do asfaltu! Jest twardo, ale pokonywanie zakrętów to czysta przyjemność – im szybciej, tym większe zdziwienie, że GLC aż tak dobrze sobie z nimi radzi. Mechanikę wspiera oczywiście elektronika, która w trybie Sport+ ingeruje dopiero wtedy, gdy jest to niezbędne.

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé - koszty

Merc z opcjami kosztuje 417 500 zł, co oczywiście robi wrażenie, biorąc pod uwagę wielkość auta, ale gdy pomyślimy o osiągach i konkurencji – wcale nie tak duże.

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé - to nam się podoba

Trakcja, aktywne zawieszenie, dobór materiałów wykończeniowych, dźwięk silnika.

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé - to nam się nie podoba

Słaba widoczność do tyłu z miejsca kierowcy, duża różnica w stosunku do deklarowanego zużycia paliwa.

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupé - naszym zdaniem

Typowy sportowiec, tyle że nietypowo wysoki. Mimo to GLC Coupé prowadzi się doskonale, niezależnie od prędkości, a kierowca może się cieszyć z wyższej niż w klasycznym aucie pozycji za kierownicą i wygodnego wsiadania do kabiny.

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupé - dane techniczne

Silnik: typ/cylindr/zaworyt.benz./V6/24
Pojemność2996 cm3
Moc maksymlana367 KM/5500 obr./min
Maks. moment obrrotowy520 Nm/2000 obr./min
Napęd/skrzynia biegów4x4/aut. 9b
Długość/szerokść/wysokość4732/1890/1602 mm
Rozstaw osi2873mm
Pojemność bagażnika500-1400 l
Masa własna/ładowność1855/605 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h4,9 s
Prędkość maksymalna250 km/h
Średnie spalanie testowe13,0 l/100 km
Cena test. egzemplarza417 455 zł
Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków