Auto Świat Testy Mitsubishi ASX 2018 1.6 2WD - więcej bezpieczeństwa na pokładzie

Mitsubishi ASX 2018 1.6 2WD - więcej bezpieczeństwa na pokładzie

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Rynek małych SUV-ów obfituje w liczne nowości. Przez 6 miesięcy będziemy sprawdzali, jak na ich tle wypada nie najmłodszy już, ale za to odświeżony właśnie ASX. W pierwszej części oceniamy atrakcyjność zakupu.

Mitsubishi ASX 2018 1.6 2WD Instyle
Zobacz galerię (15)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Mitsubishi ASX 2018 1.6 2WD Instyle

Kompaktowy SUV Mitsubishi na tle debiutujących w tym roku rywali, takich jak Citroën C3 Aircross, Hyundai Kona, Kia Stonic, Seat Arona czy VW T-Roc, jest rynkowym weteranem. Zadebiutował bowiem w 2010 roku i od tego czasu był wielokrotnie modernizowany. Po raz ostatni – w tym roku, przy okazji wprowadzenia do oferty modelu 2018. W pierwszym odcinku testu przyglądamy się zmianom, których dokonano, oceniamy atrakcyjność zakupu na tle rywali oraz próbujemy odpowiedzieć na pytanie: kto kupi to auto?

Mitsubishi ASX 2018 - nowe układy wspomagające

Żeby zwiększyć konkurencyjność ASX-a, Mitsubishi położyło nacisk na dwie istotne kwestie: styl i bezpieczeństwo. Model 2018 uatrakcyjniono wizualnie, wprowadzając smukłą środkową chromowaną listwę we wlocie powietrza, zastosowano też diodowe światła do jazdy dziennej. Tylny zderzak wyposażono w światła odblaskowe w kształcie litery „C” oraz centralne światło przeciwmgielne LED. Pod znaczkiem marki umieszczono szeroką chromowaną listwę, dodającą elegancji. Za offroadowy charakter auta odpowiadają z kolei czarne nakładki na nadkolach oraz srebrny panel w zderzaku, imitujący osłonę. Kosmetycznych zmian dokonano także we wnętrzu, w którym użyto nowych kolorów i akcentów wykończeniowych oraz zastosowano lepsze wyciszenie.

Mitsubishi ASX 2018 1.6 2WD Instyle
Mitsubishi ASX 2018 1.6 2WD InstyleŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

Istotną modyfikacją, którą docenią z pewnością klienci, jest pojawienie się nowych systemów bezpieczeństwa: łagodzenia kolizji czołowych (FCM) i ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu (LDW). Oba występują seryjnie w topowej wersji Instyle. W odróżnieniu od debiutujących właśnie rywali w ASX-ie nie zamówicie: adaptacyjnego tempomatu, automatycznego powiadamiania o kolizji, asystenta pasa ruchu korygującego tor jazdy ani układu uruchamiającego hamulec w razie nadjeżdżania pojazdu podczas cofania. Wiele z tych rozwiązań pojawi się dopiero w Eclipse Crossie.

Mitsubishi ASX 2018 - dobra cena i 5 lat gwarancji

Brak niektórych rozwiązań może świadczyć o wieku ASX-a, ale często nie decyduje wcale o zakupie auta. Ważniejszymi aspektami są koszt zakupu i wyposażenie. W tych dziedzinach ASX wypada całkiem nieźle. Ceny zaczynają się bowiem od 65 490 zł, przy dość wysokim standardzie wyposażenia. Atutem jest też 5-letnia gwarancja, wraz z bezpłatnym assistance.

Mitsubishi ASX 2018 - to nam się podoba

Bogate wyposażenie (7 airbagów, nowe systemy bezpieczeństwa, nawigacja, skóra), 5 lat gwarancji, przestrzeń na nogi z tyłu i w bagażniku, obsługa.

Mitsubishi ASX 2018 - to nam się nie podoba

Niska precyzja prowadzenia, brzmienie silnika, spalanie, utrudnione płynne ruszanie, mały zakres reg. wzdłużnej fotela, łączność z telefonem (brak Android Auto, CarPlay).

Mitsubishi ASX 2018 1.6 2WD Instyle - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zaworybenzynowy/R4/16
Pojemność1590 cm3
Moc maksymlana117 KM/6000 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy154 Nm/4000 obr./min
Napęd/skrzynia biegówprzedni
Skrzynia biegówręczna 5-biegowa
Długość/szerokść/wysokość4355/1810/1640 mm
Rozstaw osi2670 mm
Pojemność bagażnika406 l
Masa własna/ładowność1260 kg/610 kg
Prędkość maksymalna183 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,5 s
Testowe spalanie w mieście9,5 l/100 km
Średnie spalanie wg producenta5,9 l/100 km
Przeglądyco 20 tys. km
Gwarancja mech./perforacyjna5 lat lub 100 tys. km/12 lat
Cena podst./testowanego egz.98 490 zł/100 790 zł

Mitsubishi ASX 2018 - nasza ocena

To, że ASX ma już 7 lat, dla niektórych może stanowić wadę, dla innych wręcz zaletę. Z pewnością nadal ma atrakcyjny wygląd, a sprawdzone rozwiązania i mniej zaawansowana elektronicznie konstrukcja powinny być bardziej niezawodne!

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski