Auto Świat Testy Seat Leon 1.4 TSI DSG - rozpoczynamy test długodystansowy

Seat Leon 1.4 TSI DSG - rozpoczynamy test długodystansowy

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Mocny benzyniak i szybki „automat” wydają się idealną parą do napędu kompaktowego auta marki kojarzonej w koncernie Volkswagena głównie ze sportem. Rozpoczynamy półroczny test 150-konnego Leona.

Seat Leon 1.4 TSI DSG Xcellence
Zobacz galerię (12)
Auto Świat / Adam Mikuła
Seat Leon 1.4 TSI DSG Xcellence

Koncernowy brat Skody Octavii i VW Golfa, mimo że wykorzystuje podobną technikę, nie cieszy się w Polsce tak dużą popularnością, jak rodzeństwo. Sprzedaż Leona

w ubiegłym roku wyniosła 4050 szt., podczas gdy w analogicznym okresie kupiono 12 604 Golfy i aż 16 966 Octavii (dane: Samar). I choć jest to najlepiej sprzedający się model Seata na świecie, to na polskim rynku ciągle nie może dorównać braciom z Grupy VW. Teraz jednak sytuacja może się zmienić, gdyż jego atrakcyjność zwiększyła się dzięki liftingowi.

Co się zmieniło? Seat Leon otrzymał ostrzejsze rysy z przodu (szerszy grill, inny zderzak i reflektory LED), pojawiły się nowe systemy bezpieczeństwa (m.in. asystent jazdy w korku, pozwalający na półautonomiczną jazdę) oraz nowoczesne multimedia (8-calowy ekran dotykowy, szersze możliwości wykorzystania smartfona).

Seat Leon - elegancki jak Xcellence

Poliftingowy model uatrakcyjniono także za sprawą nowej wersji wyposażeniowej Xcellence, która jest skierowana do kierowców szukających komfortu, elegancji i nowoczesnych technologii. Właśnie taki pojazd trafił na pół roku w nasze ręce.

Xcellence to druga, obok sportowo stylizowanej FR, topowa wersja wyposażeniowa (oferowane w tej samej cenie 97 600 zł). Poczucie elegancji na zewnątrz zapewniają tu chromowane listwy okienne i grill, a w środku – czarno-granatowa tapicerka, elementy dekoracyjne w kolorze Ice Metal oraz diodowy pakiet oświetlenia wnętrza. Do rozwiązań podnoszących wygodę użytkowania można zaliczyć podłokietnik w drugim rzędzie siedzeń, system dostępu bezkluczykowego oraz seryjne czujniki parkowania z tyłu.

W Xcellence znajdziecie także: 7 airbagów, klimatyzację automatyczną, reflektory LED i multimedia z 8-calowym ekranem dotykowym, czujnikiem zbliżeniowym i systemem rozpoznawania mowy. Za symboliczną złotówkę otrzymacie pakiet Comfort+, zawierający m.in. podgrzewane fotele, asystenta pasa ruchu i aktywny tempomat z systemem kontroli odstępu.

Seat Leon - 150 KM: w sam raz na kompakt

Do napędu Leona mogą posłużyć silniki benzynowe i diesle o mocy od 86 do 300 KM. Wydaje się nam, że do prestiżowej wersji Xcellence idealnie pasuje 150-konny doładowany benzyniak, połączony z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. Ten duet gwarantuje nie tylko dobrą dynamikę przy umiarkowanym spalaniu, lecz także dużą wygodę jazdy dzięki „automatowi”.

Seat Leon - to nam się podoba

Dynamiczny i oszczędny silnik, szybko działający i intuicyjny „automat”, znakomite prowadzenie, nowoczesne systemy asystujące.

Seat Leon - to nam się nie podoba

Wysoka cena, brak dedykowanych przycisków wokół 8-cal. ekranu, szarpnięcie przy szybkim starcie po uruchomieniu silnika (start-stop).

Seat Leon - nasza ocena

Cena ponad 130 000 zł za 150-konnego Leona może szokować, ale w zamian otrzymujemy kompaktowy samochód z najnowocześniejszymi systemami podwyższającymi komfort i bezpieczeństwo, wyposażony w dynamiczny i oszczędny silnik, a do tego z dopracowanym podwoziem, które sprawia dużo frajdy.

Seat Leon 1.4 TSI DSG Xcellence - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa1395 cm3
Moc maksymalna150 KM/5000-6000 obr./min.
Maks. moment. obrotowy250 Nm/1500-3500 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h8,0 s
Prędkość maksymlana215 km/h
Skrzynia biegów/napędaut. 7b (DSG)/przedni
Średnie spalanie wg producenta5,0 l/100 km
Pojemność bagażnika380-1210 l
Długość/szerokość, wysokość4282/1816/1459 mm
Rozstaw osi2636 mm
Masa własna/ładowność1382 kg/482 kg kg
Średnica zawracania10,3 m
Opony testowanego auta225/45 R 17
Cena podst. testowanej wersji97 600 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna4 lata (120 tys. km)
Przeglądy okresoweco 30 tys. km lub 2 lata
Cena testowanego egzemplarza132 730 zł
Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków